וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 הטרנדים הכי חמים בתיירות בעולם בשנת 2022

עודכן לאחרונה: 18.1.2022 / 9:20

ממתינים ליום שאחרי: חופשות ספא, שימוש באמצעים דיגיטליים מתקדמים, טיולי בודדים ודגש על חופשות בנות-קיימא הם רק חלק מהמגמות שצפויות להתעצם בשנת 2022

מלון קמפינסקי בירדן/צילום: נדב פרץ

בדומה לתחום התיירות כולו, גם בענף האירוח בפרט הולכים ומתרחשים שינויים רבים כתוצאה ממגפת הקורונה העולמית. במקרה זה, צצות ועולות שאלות רבות באשר לדרישות ולרצונות של הלקוחות בעתיד הקרוב. אתר התיירות Tourism Review ראיין מומחים בתחום האירוח, ומציג שבע מגמות בולטות שילכו ויתעצמו בשנת 2022.

חוויית אורח דיגיטלית

בשנתיים האחרונות, שירותים מסורתיים ומוכווני לקוח, התפתחו והפכו לשירותים שאינם דורשים קשר ומגע ישירים בין הצדדים. כמובן, מגפת הקורונה האיצה את התהליכים הללו, ואנו פוגשים יותר ויותר פלטפורמות ואמצעים דיגיטליים שנועדו לצמצם את המגע ואת הסיכון הבריאותי.

על פי המומחים, על ענף המלונאות להסתגל להתפתחות המתמדת של הטכנולוגיה ולהיצמד לחידושים הללו. כך למשל, בקרוב צפויים האורחים לקבל גישה לחדרי האירוח שלהם באמצעות טביעת אצבע או זיהוי פנים, בדומה למה שכבר קורה היום בסמארטפונים רבים.

עוד בוואלה!

למרות הקורונה: זה הדרכון הכי חזק בעולם לשנת 2022

לכתבה המלאה
אפליקציה תיירים סלולר. ShutterStock
יותר ויותר אמצעים דיגיטליים נועדו לצמצם את המגע ואת הסיכון הבריאותי/ShutterStock

התאמה אישית

שיפור החוויות של האורחים באמצעות התאמה אישית, היא מגמה שממשיכה לצמוח מדי שנה בענף האירוח. כך למשל, באמצעות שימוש בנתוני הלקוחות, בעזרת הטכנולוגיה הנוכחית, מסוגלות חברות ליצור ולהציע הצעות מותאמות אישית - מעניינות ואטרקטיביות במיוחד - עבור האורחים הקיימים שלהם, כמו גם בעבור אורחים פוטנציאליים.

זוג נכנס לחדר מלון. adriaticfoto, ShutterStock
האורחים יחוו דיוק בחוויה שלהם באמצעות התאמה אישית/ShutterStock, adriaticfoto

יותר ויותר מטיילי סולו

מגמה נוספת שתאפיין את שנת 2022 תגיע בדמות העלייה במספר הנוסעים היחידים (המכונים "מטיילי סולו"). על פי התחזיות, ובמיוחד לאחר מגבלות התנועה הרבות, מספר המטיילים היחידים המחפשים אחר חוויות חופש והרפתקאות אישיות, יגדל בשנת 2022. מסיבה זו, על חברות האירוח להתאים את הצעותיהן לרצונות ולצרכים של מטיילים אלו, על ידי צמצום המרחק בין צוות המלון לאורחים ועיצוב החדרים לקהל יעד זה באופן שמייצר אווירה חמימה, נעימה ובלתי פורמלית.

תיירת מטיילת פטרה ירדן. Shutterstock, ShutterStock
מטיילת סולו בפטרה, ירדן/ShutterStock, Shutterstock

ביקוש לחופשות בריאות וספא

למגפת הקורונה המתמשכת יש תפקיד חשוב בצמיחה של ענפי התיירות ששמים דגש על טיפולי בריאות ואיכות חיים, כגון חופשות ספא, טיפולים הוליסטיים ועוד. המגמה תתעצם בשנת 2022, יחד עם הקפדה על אמצעי בריאות קפדניים וריחוק נדרש.

עיסוי שבדי. ShutterStock
לקורונה תפקיד חשוב בצמיחה של ענפי התיירות ששמים דגש על טיפולי בריאות וספא/ShutterStock

דגש על קיימות

כידוע, קיימות היא מגמה עכשווית ומשמעותית בענף המלונאות, והיא גם תישאר כך בשנת 2022. בין השאר, דגש על קיימות מגיע בדמות שיקולים אתיים ואקולוגיים של בתי המלון (וגם של הלקוחות כמובן). בין השאר, אלו כוללים הפחתת השימוש בכלי אוכל חד-פעמיים, צמצום השימוש בנייר, הפחתת בזבוז המזון, הפחתת צריכת האנרגיה של מקומות האירוח באמצעות מנורות חכמות, הוספת תפריטים צמחוניים וטבעוניים ועוד.

קיימות. ShutterStock
קיימות. מגמה עכשווית ומשמעותית בענף המלונאות/ShutterStock

מציאות מדומה ורבודה

עם ההצלחה של תעשיית המציאות הרבודה (AR) והמציאות המדומה (VR), יותר ויותר חברות בתחום משנות את חוויות הטיול שהן מציעות לאורחיהן. על ענף האירוח יהיה לנצל הזדמנויות אלו, בהן סיורים וירטואליים, כדי ליצור סביבה דיגיטלית שבה האורחים יוכלו לקבל תמונה מדויקת לפני הזמנת החופשה שלהם. המומחים סבורים כי מגמה זו צפויה לרשום צמיחה של ממש.

מציאות רבודה. ShutterStock
בעזרת מציאות רבודה, התייר יקבל תמונה מדויקת של החופשה שלו/ShutterStock

נוסעים פחות, נוסעים קרוב

למרות שהטיסות הבינלאומיות מתחדשות אט-אט, הרי שדרישות כגון בדיקות קורונה רבות, כניסה לבידודים, עליות מחירי הטיסות והביורוקרטיה המסובכת שמלווה כל חופשה - הובילו חלק מהמטיילים לבחור במה שנקרא Staycations (שילוב המילים Stay ו-Vacations), כלומר יציאה מהבית לטיולים יומיים, ללא לינות.

מטיילים אחרים נאלצו לצמצם באופן משמעותי את מספר החופשות הארוכות, לעומת המצב לפני המגפה. בנוסף לסיבות שהוזכרו, נופשים בעלי מודעות אקולוגית נוטים לנסוע פחות ו/או קרוב יותר לביתם, מסיבות סביבתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully