וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים לטוס? הדברים שאסור לכם לעשות במטוס

עודכן לאחרונה: 10.1.2022 / 9:21

האם האוויר במטוס באמת מוחלף בכל כמה דקות? למה עדיף להמתין עם האוכל במטוס בזמן שכולם כבר אוכלים? עם ביטול ה"מדינות האדומות", קבלו שלושה טיפים חשובים (ומקוריים) שיפחיתו את הסיכוי להידבקות בקורונה

בווידאו: נוסע ישראלי לא נשמע להוראות הבטיחות - המטוס נאלץ לנחות ביוון/צילומים: שניאור שיף, מנחם סגל, חב״ד און ליין COL

בישראל בוטלה השבוע רשימת המדינות האדומות האסורות לטיסה, ולמרות שמגפת הקורונה מצויה בעלייה ברבות ממדינות העולם, ישנם ישראלים שינצלו את החופש לטוס ויפצו את עצמם על הזמן האבוד של ימי הסגרים והמגבלות ההדוקות.

אבל בעוד שרבים להוטים לצאת במהרה לעולם, יש מי שעדיין מודאגים מאוד מהחשיפה לנגיף בעת שהם שוהים במטוס סגור. אז עד כמה באמת מסוכן כעת לעלות על מטוס? באתר Best Life התייעצו עם פרופ' תומאס רוסו, מומחה למחלות זיהומיות מאוניברסיטת באפלו שבארצות הברית, שמספק שלל עצות ותובנות.

ראשית, החדשות הטובות לדבריו הן כי שהאוויר בתא הנוסעים שבמטוס מסונן היטב, והוא בטוח יותר מרוב חללי הפנים הציבוריים שבהם אנו שוהים. יתרה מכך: בכתבה שפורסמה בנשיונל ג'יאוגרפיק, נטען כי בזמן הטיסה, האוויר בתא הנוסעים מוחלף ומתחדש מדי שלוש דקות.

עם זאת, בעזרת כמה הרגלים ופעולות פשוטות למדי, תוכלו לשמור על עצמכם במידה טובה יותר בזמן הטיסה.

נוסעים טיסה. ShutterStock
סיבה לשמחה: האוויר בתא הנוסעים במטוס מסונן היטב/ShutterStock

חכו עם האוכל עד שכולם יסיימו

אם יתמזל מזלכם להיות בטיסה שעדיין מגישים בה ארוחות, הרי שתקבלו את מגש המזון שלכם יחד עם שאר הנוסעים, בעת שצוות האוויר עובר לאיטו בין שורות המושבים. כך גם כאשר מגישים חטיפים או נשנושים. התגובה הראשונה של מי שמקבלים אוכל היא כמובן להוריד את המסכה ולאכול. אבל לא משנה עד כמה אתם רעבים - מומלץ מאוד להמתין עם האוכל.

מגישים לכם? חכו בסבלנות עד שכל מי שסביבכם יסיים לאכול, ורק אז הורידו את המסכה ותיהנו מהאוכל. באופן זה, כאשר כולם הורידו את המסכות והיו עסוקים באכילה, אתם עדיין נותרים מוגנים, עם המסכה שלכם. כאשר הם יסיימו ויעטו שוב את המסכות, הורידו את שלכם ואיכלו. בסך הכל תיאלצו להמתין 30-15 דקות כדי להשביע את רעבונכם, אבל לפחות תהיו על הצד הבטוח.

ארוחה במטוס אוכל בטיסה מטוס. ShutterStock
אוכל מטוס. חכו שהשכנים שלכם יסיימו לאכול/ShutterStock

עטו מסכה בין ביס לביס

להגנה מרבית, פרופ' רוסו ממליץ אף לחבוש את המסכה בחלק מזמן האכילה, בין ביס לביס או בין לגימות שתייה, ובכך גם לציית למדיניות חבישת המסכות של חברות התעופה. "אני מייעץ לאנשים ששוהים להימנע מהורדת המסכה, אם אפשר. אם אתם חייבים להוריד אותה, החזירו אותה כאשר אתם לא ממש אוכלים באותו הרגע", אומר רוסו.

נוסעת עם מסיכה במטוס. ShutterStock
החזירו את המסכה כאשר אתם לא אוכלים/ShutterStock

הצטיידו בסבלנות

בימים אלו, אי הנוחות הכרוכה בטיסה לא קשורה אך ורק לחובת חבישת מסכות אלא גם לעובדה שבאירופה ובארצות הברית, מתחילה כעת עונת החגים, מה שאומר שגוברים הסיכויים לאיחורי טיסה משמעותיים ואף ביטולים. זאת, על רקע מצוקת כוח האדם שהביאה עמה המגפה. כך למשל, לאחרונה דווח כי חברת התעופה האמריקנית Southwest Airlines ביטלה קרוב ל-2,000 טיסות עתידיות מתוכננות, מה שגרר כאוס של ממש בנמלי תעופה רבים במדינה. בקיצור, טוב תעשו אם תתכוננו נפשית, על כל צרה שלא תבוא, והיו סבלניים ככל האפשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully