וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעדים שלא-מחוסנים יכולים לטוס אליהם

עודכן לאחרונה: 16.1.2022 / 10:06

מקרואטיה ועד מקסיקו: מסתבר שיש ברחבי העולם מספר יעדים שבהם אין צורך בתעודת חיסון כדי לצאת לחופשה. לא מחוסנים? זה בשבילכם

טיול מדהים בסלובניה/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: מאיה בן ניסן

בשנתיים האחרונות היתה למגפת הקורונה השפעה דרמטית על הנסיעות שלנו לחו"ל, כאשר דרישות הכניסה אל היעדים השונים השתנה באופן תדיר. אך למרות שהתנאים מצוים בשינוי מתמיד, הרי שרוב היעדים דורשים מהמבקרים בהם חיסון מלא (מגיל מסוים), וחלקם גם דורשים להציג בדיקה שלילית שמתבצעת זמן קצר לאחר ההגעה אליהם.

אז נכון, ההגנה המלאה טמונה בחיסון בשלוש המנות, אבל יש רבים שאינם יכולים לקבל את החיסון בשל סיבות רפואיות או מאחר שבחרו שלא לעשות זאת. אתר Metro הבריטי מדווח על מספר מדינות שבהן הכניסה אינה מחויבת בהצגת חיסון. כמובן, יש לקחת בחשבון שהמצב משתנה כל העת, ויש לבדוק את הדרישות לפני הנסיעה. בנוסף, יש לפעול על פי ההנחיות שבאתר משרד הבריאות. אז לאילו מדינות יכולים להיכנס ה"לא-מחוסנים"? הנה המדינות שלא דורשות תעודת מתחסן מזרים.

קרואטיה

המבקרים בקרואטיה נדרשים להציג בדיקה שלילית שהתבצעה בתוך 48 שעות מרגע ההגעה למדינה, בדיקת PCR שהתבצעה 72 שעות מאותו רגע או תעודת החלמה, שמועדה בין 11 ל-180 ימים לפני הנסיעה.

עוד בוואלה!

למרות הקורונה: זה הדרכון הכי חזק בעולם לשנת 2022

לכתבה המלאה
דוברובניק, קרואטיה. ShutterStock
דוברובניק, קרואטיה/ShutterStock

קפריסין

החל מ-4 בינואר, מבקרים שאינם מחוסנים המגיעים לקפריסין, חייבים להציג בדיקת PCR שלילית שנלקחה תוך 48 שעות מהגעה, ולאחר מכן לבצע בדיקת PCR נוספת, בנמל התעופה, ולהיכנס לבידוד עד לקבלת התוצאה (עניין של כשלוש שעות בלבד). לאחר מכן, כל תייר מקבל חמש ערכות בדיקה לשימוש עצמי, מדי יום ביומו. אם אחת מהן חיובית, יש לבצע בדיקת PCR, להודיע לרשויות ולהיכנס לבידוד למשך 14 ימים.

חוף בקפריסין. ShutterStock
קפריסין/ShutterStock

יוון

מטיילים שאינם מחוסנים יכולים לבקר ביוון, בהצגת בדיקת PCR שלילית שנעשתה 72 שעות לפני ההגעה, ובדיקת אנטיגן מהירה שלילית ממעבדה מקומית מורשית, שמתבצעת בתוך 48 שעות מרגע ההגעה.

אתונה אקרופוליס יוון. Shutterstock, ShutterStock
אתונה, יוון/ShutterStock, Shutterstock

פורטוגל (כולל מדיירה והאיים האזוריים)

בחודש ספטמבר האחרון הכריזה פורטוגל כי היא אוסרת על כניסת ישראלים לשטחה בשל מגבלות הקורונה, אך זמן קצר לאחר מכן עדכנה את ההודעה, וכעת היא מאפשרת לישראלים מחלימים וילדיהם (עד גיל 12) לבקר בה, בהצגת תעודת מחלים. בכניסה למדינה, יש לבצע בדיקת PCR 72 שעות לפני הטיסה.

פורטוגל. אילוסטרציה, ShutterStock
פורטוגל/ShutterStock, אילוסטרציה

מקסיקו

אם החלטתם לטוס למקסיקו, יהיה עליכם למלא טופס הצהרת בריאות ולסרוק את קוד ה-QR שלו עם ההגעה לנמל התעופה. נכון למועד כתיבת שורות אלו, אין דרישה להציג תוצאות בדיקת PCR, אם כי חלק מאתרי הנופש במדינה עשויים לבקש מהאורחים למלא שאלון בריאות עם ההגעה.

אוקסקה מקסיקו. Shutterstock, ShutterStock
אוקסקה, מקסיקו/ShutterStock, Shutterstock

סלובניה

על הנכנסים למלא להציג בדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני הכניסה. מחלימים (כמו גם מחוסנים) מששת החודשים האחרונים, פטורים מדרישה זו. בכניסה יש למלא הצהרת בריאות.

אגם בלד, סלובניה. ShutterStock
אגם בלד, סלובניה/ShutterStock

טורקיה

מבקרים בטורקיה שאינם מחוסנים, נדרשים להציג בדיקת PCR שלילית בתוך 72 שעות מההגעה, או בדיקת אנטיגן מהירה שלילית, תוך 48 שעות. לחלופין, ניתן להציג תעודת מחלים שהונפקה ב-180 הימים האחרונים.

אנטקביר מאוזוליאום של אטאטורק אנקרה טורקיה. Shutterstock, ShutterStock
אנקרה, טורקיה/ShutterStock, Shutterstock

איחוד האמירויות

כל מי שמגיעים לאיחוד האמירויות חייבים להציג בדיקת PCR שלילית שנלקחה תוך 72 שעות מהגעה (48 שעות אם אתם מגיעים לאבו דאבי). אם אתם מבקרים בדובאי, עליכם להירשם באפליקציית Covid-19 DXB, וכן למלא טופס הצהרת בריאות וטופס בידוד. באבו דאבי, יהיה עליכם גם לבצע בדיקה ביום השישי והתשיעי של שהותכם.

7 חברות תעופה טסות לשם. Shutterstock, ShutterStock
דובאי/ShutterStock, Shutterstock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully