וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים מזהירים: לעולם אל תניחו את הטלפון שלכם במקום המסוכן הזה במטוס

5.1.2022 / 23:43

מאות דיווחים על מקרי התלקחות מסוכנים בטיסות הובילו מומחים להזהיר נוסעים מפני המקום במטוס שאסור להניח בו את הסמארטפון - בשום מצב. כמה מכם עשו זאת ולא ידעו?

דיילת מסבירה מדוע חשוב להעביר טלפונים למצב טיסה/tiktok/cierra_mistt

מוקדם יותר השנה דיילת האוויר סיירה מיסט הסבירה מדוע זו חובה להעביר טלפונים למצב טיסה לפני ההמראה (ספוילר: טלפון שאינו על מצב טיסה יכול להביא לבעיות תקשורת עם בקרת התנועה האווירית ולגרום לטייס לטוס על עיוור), וכעת מתברר שיש עוד משהו מאוד חמור שאתם עושים עם הטלפונים שלכם במטוס - וכלל לא מודעים לכך. מומחי טיסות מזהירים נוסעים לעולם לא להניח את הטלפון במקום המסוכן הזה במטוס.

פטריק סמית', טייס ומחבר הספר "שאל את הטייס" (Ask the Pilot), טוען כי להניח את הטלפון בין מושבי המטוס, כלומר על ידית המושב, זו טעות שיכולה להסתיים באסון - לא רק לכם, אלא לכל נוסעי המטוס. הוא אמר לסאן: "בעיקר אם אתם יושבים במושב שכיבה-שטוח נשלט חשמלית, מהסוג הנפוץ במחלקה ראשונה או במחלקת עסקים, יש מספר פינות שאליהן הטלפון שלכם יכול להחליק, למצוא את עצמו מעבר להישג ידכם, שם למטה בתוך המנגנונים השולטים בפוזיציות השונות של המושב - להתחמם ולהוות סכנת שריפה".

אישה עם טלפון בטיסה. RossHelen, ShutterStock
רק לא להניח אותו על ידית המושב/ShutterStock, RossHelen

אלכס מילר, מומחה לטיסות ומייסד אתר הנסיעות UpgradedPoints, חיזק את דבריו של פטריק וסיפר כי עד כה נרשם מספר רב של התלקחויות על טיסות מטלפונים שהחליקו לתוך החריצים שבין המושבים. הוא צודק: על פי מינהל התעופה הפדרלי (FAA), נרשמו 346 דיווחים על תקריות בנסיעות אוויריות שכללו עשן, אש, חום קיצוני או פיצוץ עקב סוללות ליתיום (אלו שברוב - אם לא בכל - הסמארטפונים) נכון לדצמבר 2021. ה-FAA הוסיף כי חלק מהדיווחים הללו קשורים לטלפונים שנותרו תקועים בין מושבים.

במקרה אחד בשנת 2017, טלפון של אדם עלה באש בטיסת יונייטד איירליינס לאחר שנפל בין המושב שלו לזה שלידו. תקרית נוספת בשנת 2018 כללה נוסע במטוס של חברת דלתא איירליינס שנאלץ לעבור למושב אחר בזמן שדיילת שלפה את הטלפון מעלה העשן שלו ממקום מושבו.

גבר אוחז בסמארטפון בטיסה. ShutterStock
זה בעיקר קורה במושבי המחלקה הראשונה/ShutterStock

זו לא הדרך היחידה שבה הטלפון שלכם יכול להוות סכנת שריפה: המכשיר עלול להתלקח גם אם הוא נתקע בין המושבים ואתם בטעות מנסים להזיז או לכוונן את המושב שלכם. "זה עשוי לקרות כי כשהמושב שלכם זז - הוא יכול לרסק את סוללת הליתיום של הטלפון שלכם, מה שעלול לגרום לשריפה", הסביר אלכס.

ישנן מספר דרכים למזער את הסיכון של המכשיר להתלקחות. פטריק הוסיף: "כדי להימנע מהתרחיש הזה, הימנעו מלהניח את הטלפון שלכם ליד קצה המושב, משם הוא יכול להחליק או ליפול בקלות". אלכס הוסיף: "החזיקו תמיד את הטלפון שלכם בידיים (או במיקום מוגן ומוכר אחר) בזמן המראה ונחיתה כדי למנוע מהטלפון להחליק לשם".

שני המומחים ציינו שחשוב תמיד ליידע את הדיילים על כל אחד מהמצבים הנ"ל ולתת להם לטפל בבעיה, מאחר שהם מיומנים לעשות זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully