וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיילות חושפות הטרדות מיניות והצעות מגונות מנוסעים עשירים: "רוצים להיות שוגר דדי"

9.12.2021 / 23:40

דיילות אוויר חושפות את הצד המכוער של העבודה שלהן, כשנוסעים עשירים מטרידים אותן בלי סוף בהצעות מגונות או מציעים להיות השוגר דדי שלהן. חלקן אף עברו תקריות אלימות: "אנחנו משתדלות לחלץ אחד את השנייה אך זה לא תמיד עובד"

הדיילת קרולין מציגה - יום שגרתי בעבודה/xoblondevoyage

עבור פראקריטי, דיילת שעובדת כיום בחברת התעופה המובילה "קטר איירווייז", הרעיון לטוס למחייתה שימש עבורה בריחה מהסמטאות החונקות של קירקי אקסטנשן acניו דלהי, הודו - שם היא גדלה. "פשוט הייתי חייבת לצאת משם", אמרה ל-VICE, כשהיא מעדיפה לא לחשוף את שם משפחתה כדי להימנע מבעיות משפטיות, "הפעם הראשונה שטסתי ב-2011 כדיילת אוויר הייתה פשוט קסומה. לא אשכח את זה". עם זאת, כבר בשבוע הראשון שלה ב"עבודת החלומות", היא נאלצה להתמודד עם איש עסקים מגעיל במיוחד מהמחלקה הראשונה שהבהב מולה בשעון היוקרתי שלו כדי שתמזוג לו שמפניה, רק שבהמשך הוא ביקש ממנה למזוג לו מהשמפניה הישר לפה. היא סיפרה ל-VICE: "קיבלנו הנחיות כיצד להתנהג כשאנחנו מקבלות הצעות כאלה, אבל אני מודה שפחד הילדות שלי מגורמי סמכות עצר אותי ולא ידעתי מה לעשות. פשוט עמדתי שם המומה".

פראקריטי לא היחידה. ברשת תמצאו אינספור סיפורים מטרידים על דיילות שעברו חוויות דומות, בעיקר החדשות בעבודה. גברים עשירים מתייחסים אליהן כאילו הם הבוסים שלהן ופונים אליהן בדרישות אקסצנטריות שלעיתים משאירות אותן מבולבלות ופגועות. סטפי קינגהאם, ממומבאי, הודו, נמצאת בשנת שבתון לאחר שטסה במשך כמעט עשור עם חברות תעופה שונות. היא סיפרה שעמיתה התמודדה עם חוויה דומה: "יש לנו מדיניות לפיה לא מומלץ להגיש יותר משני משקאות לנוסעים, אם כי תלוי איך הם מתמודדים עם זה. אנחנו יכולים להגיש יותר", אמרה. "במקרה הספציפי הזה, האדון היה שיכור והמשיך לבקש עוד. הדיילת החדשה בצוות שלי הציעה לו כריך כדי להרגיע אותו. הוא לקח את הכריך ופשוט השליך את זה באגרסיביות לפרצוף שלה". גם הקולגה של קינגהאם, בדומה לפראקריטי, קפאה במקום וזו ניגשה לעזרתה: "התערבתי ואמרתי לו בתקיפות שזו לא התנהגות תקינה. נותרה רק שעה לטיסה לבנגקוק. עד אז לא שירתנו אותו ולא נתנו לו כלום". עם זאת, לדבריה, זה השפיע קשות על הקולגה שלה שנותרה מבולבלת ונסערת במשך ימים לאחר מכן.

שנים לפני התקרית הזו, קינגהאם נתקלה בבקשה יוצאת דופן אחרת: הצעת נישואין. "שוחחתי עם איזו גברת קנדית בטיסה שלי, שנראתה ידידותית מאוד. 15 דקות לתוך השיחה שלנו, היא ביקשה ממני להתחתן עם בנה ולעבור איתו לקנדה - ולא, היא לא צחקה". קינגהאם נותרה מובכת במשך 5 שעות הטיסה שנותרו לה לבקוויבק. היא הוסיפה: "בדרך כלל יש לנו כלל שאם אנחנו נתקלים בנוסע מוזר ששם עלינו מטרה, מישהו אחר מהצוות מחליף אותנו כשזה מגיע לאינטראקציה איתו", אמרה קינגהם, שנמנעה להתקרב לשדכנית במשך שאר הטיסה. עם זאת, היא מספרת, הגברת לא הפסיקה לבהות בה ולנסות למשוך את תשומת לבה במשך כל הטיסה.

עוד בוואלה!

עובדי המלונות המפוארים חושפים את הדרישות הפרועות של האורחים העשירים

לכתבה המלאה
דיילת ונוסע עשיר בטיסה פרטית. Pixel-Shot, ShutterStock
דיילות מדווחות על דרישות מוגזמות מצד נוסעים עשירים (אילוסטרציה)/ShutterStock, Pixel-Shot

מאית'ילי, שלפני המגיפה טסה לרוב בטיסות למרחקים ארוכים, סיפרה על החוויות המוזרות שעברה. "הייתי פעם בטיסה לדובאי ובמחלקת עסקים הייתה אישה עם שלושה ילדים מתחת לגיל עשר, כולם נראו עייפים ועצבניים", אמרה, "היא אמרה לי שהמטפלת שלהם חלתה והיא צריכה שאנחנו נבדר את הילדים שלה בזמן שהיא תופסת לה תנומה. היא ממש שאלה אם אני או אפילו הטייס מכירים קסמים כלשהם כדי שהילדים שלה לא יפריעו לה בזמן שהיא ישנה. כשדחינו את ההצעה שלה, היא התעצבנה והחלה לתקוף אותנו. בסופו של דבר כל הילדים שלה פרצו בבכי ואנחנו נאלצנו להרגיע אותם".

דיילת ונוסע במחלקה ראשונה. BigPixel Photo, ShutterStock
דיילות מספרות שהן מקבלות הצעות מנוסעים להיות ה"שוגר דדי" שלהן (אילוסטרציה)/ShutterStock, BigPixel Photo

"הוא הציע להיות השוגר דדי שלי"

בעולם מדווחים יותר ויותר על מקרים של הטרדות מצד נוסעים עשירים ומיוחסים. סקר שנערך לאחרונה מצא שכמעט 85 אחוז מהדיילים מתמודדים באופן שגרתי עם הטרדות מצד נוסעים. בחודש מאי עצרו הרשויות בסן דייגו אישה בת 28 בגין תקיפה חמורה לאחר שתקפה באלימות דיילת שנותרה פצועה בפנים ואיבדה שתי שיניים. במקרה אחר שאירע כחודשיים לאחר מכן, נאלצו הדיילים לקשור נוסע לכיסאו בטיסה מפילדלפיה למיאמי ומאוחר יותר לעצור אותו לאחר שהטריד מינית דיילת והכה באגרופים את הצוות.

ג'יאנג קואן, ששימשה דיילת במשך 11 שנים לפני שיצאה לשנת שבתון, התמודדה עם הצעה סוריאליסטית במהלך טיסה ארוכה מבייג'ין לאורומצ'י, סין. "היה אדם על המטוס שלא הפסיק לבהות ברגליים שלי", אמרה ל-VICE, "זה בעצם לא משהו חדש. כל כך הרבה גברים עושים את זה ללא בושה, כאילו זה התחביב שלהם. רק שאז הוא אמר לי שהוא רוצה להתחתן איתי. פשוט צחקתי מזה, אבל הוא היה רציני. אני חושבת שהוא לא רצה להתחתן איתי, אלא עם הרגליים שלי". במקרה של קוואן, עמיתיה לא יכלו "לחלץ אותה". קשיש בטיסה נכנס להתקף פאניקה עקב מזג אוויר גרוע, איבד את הכרתו והם נאלצו לסייע לו. היא הוסיפה: "לא הייתה לי ברירה אלא לנהל שיחת חולין עם האיש ופשוט להמשיך הלאה. הוא המשיך לבחון אותי לאורך כל הטיסה ולקראת הנחיתה הוא הציע להיות השוגר דדי שלי".

מסתבר שהצעות "שוגר דדי" מגברים עשירים בגיל העמידה מגיעות לעתים קרובות למדי במקצוע הזה, חוויה שגם קינגהאם וגם פראקריטי אישרו שהיא דבר שבשגרה. ההנחה היא שהדיילות לא מרוויחות הרבה כסף ולכן יקפצו על הזדמנויות כאלה, אמרו. "שחקן קריקט מפורסם מאוד מסרי לנקה, שטייל ​​לבדו, אמר לי שיש לי עיניים אדומות", סיפרה הדיילת אפרג'יטה, שעובדת כעת בחברת תעופה חדשה שהושקה לאחרונה וביקשה לא לחשוף את שם משפחתה. שחקן הקריקט הגיע למסקנה שאפראג'יטה לא ישנה טוב והניח שזה בגלל שהיא עוברת פרידה. היא הוסיפה: "לכאורה בתום לב, הוא אמר שהוא רוצה להציל אותי מאומללותי והציע להיות השוגר דדי שלי". אפרג'יטה קיבלה את זה קשה בעיקר כי החבר שלה דאז היה מעריץ ענק של שחקן הקריקט המדובר ולא האמין לדבריה: "כשסיפרתי לו על מה שקרה, הוא סירב להאמין לי. זה שבר לי את הלב יותר מהמקרה עצמו", היא אמרה, "הוא המשיך להראות לי את האינטראקציות המקסימות של שחקן הקריקט עם מעריצים והתקשורת. כמובן שנפרדתי ממנו ביום למחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully