וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיילת חושפת: האם זה באמת חשוב להעביר טלפונים למצב טיסה?

16.9.2021 / 23:23

הדיילת סיירה מיסט השיבה לרבים שחושבים כי ההנחייה להעביר את הטלפונים למצב טיסה לפני ההמראה היא רק בגדר המלצה: "הסיבה להנחייה הזאת עשויה להפתיע אתכם"

דיילת מסבירה מדוע חשוב להעביר טלפונים למצב טיסה/tiktok/cierra_mistt

בואו נודה בזה: רובנו לא מעבירים את הטלפונים שלנו למצב טיסה לפני ההמראה, אפילו כשהדיילים מתעקשים על כך. הסיבה היא שאנחנו לא ממש מבינים איך הודעת וואטסאפ פשוטה ששלחנו רגע לפני ההמראה יכולה להפריע לטייס להתחיל לנוע. משתמשת הטיקטוק והדיילת סיירה מיסט (@Cierra_mistt) החליטה להבהיר לכולנו שההנחייה הזו אינה בגדר המלצה - אלא חובה, ועלולה אפילו לעלות לנו בחיינו.

סיירה פרסמה סרטון המסביר מדוע נוסעים מתבקשים להעביר את הטלפון שלהם למצב טיסה - והוא נצפה קרוב ל-2 מיליון פעמים. על אף שזה עשוי להיות מפתה להתעלם מבקשתם של צוות הדיילים להעביר את הטלפונים למצב טיסה, סיירה אומרת שאין להקל בזה ראש: "הסיבה עשויה להפתיע אתכם ולגרום לכם לחשוב פעמיים על הניסיון שלכם לחמוק מזה ולהשאיר את הטלפון במצב רגיל".

סיירה טוענת שהכל מסתכם בעבודה מאחורי הקלעים שנעשית לצורך ניווט ותיאום של כל המטוסים - הן באוויר והן על הקרקע - ומושגת על ידי תקשורת מתמדת בין הטייסים לבקרת התנועה האווירית (ATC). היא טענה: "על מנת שהטייסים יוכלו לתקשר עם ה-ATC, הם משתמשים בתדרים - שזה מה שאנחנו משתמשים בטלפונים שלנו. אולם לפעמים תדרים יכולים להתנגש ולגרום לאובדן האות לחלוטין. עכשיו דמיינו לעצמכם כמה גרוע זה יהיה עבור טייס שמקבל הנחיות מ-ATC בקרקע, ופתאום מאבד אות ומתחיל לטוס על עיוור. הכל בגלל אות מטלפון של נוסע שיירט אותו. בקיצור, העבירו את הטלפון למצב טיסה".

צפו בהסבר המלא:

@cierra_mistt

airplane mode EXPLAINED ✈️? up next: more juicy deets on the crashpad life ?? ##DontSpillChallenge ##GossipGirlHere ##fyp

♬ original sound - knock-off sprite

בובי לאורי - דייל לשעבר ומנחה תוכנית הטלוויזיה "ג'ט סט" - חיזק בעבר את הדברים בפני CNTraveler ואמר כי למרות שהבעיות בהפרעות טלפוניות נדירות, עדיף תמיד להיות בטוחים מאשר להצטער על כך. לדבריו, "הדוגמא הטובה ביותר שטייס נתן לי היא מצב שבו אתם משאירים את הטלפון הסלולרי ליד רמקול - ורגע לפני שהוא מצלצל אתם שומעים רעש של קליקים מהרמקול. זה בערך מה שהם שומעים באוזניות ובמערכת הרמקולים של הטיסה כשהם מתקשרים".

בובי אומר שהוא נכח בכמה טיסות שבהן נאלצו לבקש מנוסעים פעמים רבות לעבור למצב טיסה מכיוון שהטייסים דיווחו על הפרעות רבות והוסיף: "אבל כמו שאמרתי, זה די נדיר".

חברת הטיולים BudgetAir כתבה על זה גם באתר שלה: "מדוע עלינו להעביר את הטלפון למצב טיסה? זה קשור לאות שהמכשיר שלכם פולט. במהלך הטיסה אתם יוצאאים מהישג ידם של מגדלי הטלפון שאיתם הטלפון שלכם מחפש כל הזמן חיבור. מכיוון שהטלפון שלכם לא יכול למצוא חיבור, הוא שולח אות חשמלי חזק יותר ויותר לעולם בחיפוש אחר המגדלים האלה. טייס יכול לשמוע צליל מעצבן באוזניות שלו בגלל האות הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully