וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מפחיד: פיל ענק תוקף מדריכי תיירים בסיור ספארי

13.12.2021 / 1:13

כאשר פיל נמצא בשיא עונת הרבייה הוא נכנס למצב שנקרא מוסט, המאופיין בהתנהגות תוקפנית מאוד בשל עלייה חדה ברמת הטסטוסטרון. לרוע מזלם של מדריכי תיירים בהתלמדות - הם נקלעו בדרכו של פיל כזה שחשב שהם מתקרבים מדי לנקבות שלו

פיל תוקף רכב מלא בבני אדם/EcoTraining

בתיעוד מפחיד שמגיע מדרום אפריקה נראה פיל במשקל 6 טון וגובה של כ-4 מטרים רודף אחרי ג'יפ של מדריכי תיירים בהתלמדות שהיו בסיור ספארי - והם בורחים על חייהם. הפיל הענק, מלא בטסטוסטרון בגלל עונת הרבייה, החל להשתולל כשכלי הרכב התקרבו לאזור הרבייה שלו.

המדריך שישב במושב הצפייה מעל מכסה המנוע נאלץ לקפוץ ולהמלט על נפשו כשהחטים של הפיל שיסעו את גוף הג'יפ כמו סכין דרך חמאה. לאחר מכן הוא מרים את הרכב בעל 11 המושבים מהקרקע ודוחף אותו מהכביש. לאורך כל האירוע, שנמשך 30 שניות, נשמעות הצרחות של שני תלמידים שהיו בתוך הרכב.

למרבה המזל, בדיוק כשהג'יפ עמד להתהפך, הפיל הפסיק את התקפתו ונעמד מולם בהתרסה.

הפיל תוקף

בשלב הזה הגיע מדריך מהרכב השני וצעק לשלוש הבנות שהיו קפואות ברכב והורה להן לצאת ממנו. הוא עזר להן להגיע לרכב השני, תוך שהוא מפריד בינו לבין הפיל בעזרת הרכב ההרוס

בני האדם נמלטים

בצילומים של הרכב לאחר התקיפה ניתן לראות כיצד חטי הפיל חדרו דרך גוף המתכת בקלות, קימטו את דופן הרכב והותירו את מושב הנוסע הקדמי מעוקם ושבור.

הצוות נאלץ לנטוש את הרכב וחזר רק מאוחר יותר לאחר שעדר הפילים התרחק. החניכים המבועתים נלקחו חזרה לאכסניית הספארי שם קיבלו טיפול נפשי בשל ההלם בו נמצאו, אך לפי הדיווחים בתקשורת המקומית הם לא נפגעו.

עוד בוואלה!

פילה מוחצת למוות קרוקודיל בתיעוד עוצר נשימה וקשה לצפייה

לכתבה המלאה

צפו בתיעוד המלא, כולל איך נראה הרכב לאחר מכן

על פי ההערכה, הפיל שתקף היה הזכר השולט של העדר שנמצא בשיאה של תקופת הרבייה, והוא התרגז כשכלי הרכב התקרבו מדי לנקבות שלו.

כאשר פילים מוכנים להתרבות הם נכנסים למצב של תוקפנות מינית הנקראת מוסט שבו רמות הטסטוסטרון בגופם יכולה להכפיל את עצמה עד פי שישים. זה גם גורם להם להפוך לטריטוריאליים, תוקפניים והם יכולים לבצע פעולות אלימות קיצוניות - הן ליריבים והן לכל מי שנקלע בדרכם.

בעבר קרה לא פעם שפילים בשבי שנכנסו למצב מוסט הרגו את שומריהם בפרצי אלימות, בעוד שפילים פראיים שמשוטטים לכפרים כשהם במצב הטעון רומסים למוות כ-500 איש בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully