וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בתיעוד הנדיר: "כריש זומבי" חצי אכול ממשיך לצוד

עודכן לאחרונה: 9.12.2021 / 1:21

בתיעוד נדיר מחופי ספרד נראה כריש שהותקף ונפצע קשות על ידי חבורת כרישים מנסה להמשיך ולצוד ללא הצלחה עד שלבסוף הוא מת מפצעיו. המדענים טוענים כי תקיפות כאלה של כרישים אינן דבר נדיר בכלל , אבל בני האדם אשמים בהן חלקית

קרב בין כריש טיגרסי לכריש פטיש תועד ממש מתחת לסירת דייגים/LIVELEAK

הוא אולי רק חצי הכריש שהוא היה פעם, אבל הוא עדיין רעב. מדען ימי פרסם תיעוד נדיר של כריש שנמצא במרדף אחרי אוכל - למרות שהוא איבד חלק גדול מגופו. החלק החסר בגופו הוא כתוצאה ממתקפה של כרישים אחר, לפי אותו מדען, שראה את המתקפה בעיניו. "כרישים אוכלים כרישים, זה ידוע, אבל קשה מאוד לתעד את זה", אמר דוקטור מריו לברטו.

התקרית התרחשה מול עיני לברטו וצוותו בחופי ספרד אחרי שהם שחררו כריש שחור-שוליים בחזרה אל הים. לאחר ששחררו אותו, קבוצה של כרישים שוריים החליטו לתקוף אותו. הקבוצה של כ-10 כרישים (שכל אחד מהם שוקל כ-130 ק"ג) תקפה את הכריש בצורה אכזרית, קרעה חלק גדול מצידי גופו, אבל עדיין הוא הצליח להמשיך לשחות למשך 20 דקות ולחפש מזון, עד שמת מפצעיו.

צפו בתיעוד (זהירות - תמונות לא קלות)

בניו יורק פוסט דווח שישנם מדענים הטוענים שמספר המתקפות של כרישים על כרישים אחרים נמצא בעלייה, בגלל שהיצורים לחוצים מהרשתות ומהניסיונות לצוד אותם או ללכוד אותם בכדי להגן על בני האדם. ברגע שהם נלכדים, הם שולחים מסרי מצוקה ומביעים חוסר שקט, והופכים מטרה קלה לכרישים רעבים אחרים, כך על פי פרופסור מארק מיקן, מהאגודה האוסטרלית לחקר ימי. "זה לא רק זן אחד שתוקף את השני. הרבה זנים תוקפים זה את זה", הוא הסביר.

עוד בוואלה!

החלה העונה: עשרות כרישים הגיעו לישראל; צפו בתיעוד המרהיב

לכתבה המלאה

כמובן שבני האדם הם לא הסיבה היחידה שכרישים תוקפים זה את זה, אבל הם מעודדים את התקיפות הללו. "זה משהו טבעי", אומר מיקן ואכן מחקר שפורסם בשנת 2019 הראה שכרישים אוכלים זה את זה כבר אלפי שנים. בדיקה של הפרשות מאובנות מהאורתקנתוס הפרהיסטורי - כריש ששחה באוקיינוסים לפני 300 מיליון שנה - גילתה שהן מכילות שיני כריש מאובנות. פרופסור מיקן אמר: "זה מראה שלפני 300 מיליון שנה אלו היו כרישים קניבלים. טריפה של כריש על ידי כריש אחר היא מאפיין בסיסי שלהם".

  • עוד באותו נושא:
  • כריש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully