וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בתיעוד: כריש זינק מהמים ותקף תייר בחוף ים סוף

30.6.2021 / 21:26

גבר ירדני שבילה בצניחת רחיפה במפרץ עקבה הותקף על ידי הכריש שזינק לעברו ותלש חלק מרגלו. הרשויות פתחו בחקירה והמקומיים מזועזעים אך מנסים להרגיע: זה מקרה נדיר

הדג הגדול בעולם באילת: כריש לוויתן תועד בשמורת האלמוגים באפריל 2019/צילום: עמרי עומסי רשות הטבע והגנים, עריכה: טל רזניק

הרגע המזעזע בו כריש זינק מהמים ונשך חלק מכף רגלו של אדם כשצנח בים סוף - תועד על ידי צופים מבועתים.

בתמונות שצולמו ביום שישי האחרון נראה גבר ירדני בן 37, מרחף מעל המים בעקבה בצניחת טנדם - כאשר הכריש מגיח לפתע ונושך אותו ברגלו. הנופש הצליח להמלט ממלתעות הכריש, לא לפני שאיבד חלק מגב כף רגלו בהתקפה.

צפו בתיעוד התקיפה

הוא נלקח לבית החולים הצבאי בעיר הנמל, שם התברר כי הכריש התוקף גם ניתק לו גידים ברגל, קרע שרירים ושבר לו כמה עצמות. בתקשורת המקומית דווח שהגבר המותף עבר ניתוח ברגל ימין ומצבו הוגדר יציב.

מוחמד קטאונה ממרכז הצלילה הבינלאומי בעקבה אמר כי למרות שמדובר במקרה מזעזע, התקפות של כרישים במפרץ עקבה הן נדירות. "המתקפה של הכריש זכתה לתשומת לב רבה בתקשורת ולמען האמת זה הפחיד הרבה אנשים, אבל זה משהו שיכול להתרחש בכל מקום. אני צולל פה כבר 20 שנה וזו הפעם הראשונה ששמעתי על כריש שתוקף אדם. ישנם פה מספר סוגים של כרישים, אבל אף אחד מהם לא מסוכן".

למרות דברים אלו, בשנה האחרונה התרחשו מספר מקרים בהם בני אדם הותקפו על ידי כרישים בים סוף, אם כי התקיפות התרחשו דרומית יותר, באזור החוף המצרי.

עוד בוואלה!

קשה לצפייה: כשהכריש תקף את הצוללן המנוסה בחופי ים סוף

לכתבה המלאה

רשת אל ערבייה מדווחת

מוחמד חליל אל זבאדה מהמכללה למדעי הים אמר לרשת Gulf news: "הכרישים נמצאים בכל הימים העולם, ובים סוף ישנם סוגים רבים של כרישים, אך נוכחותם באזור עקבה היא נדירה מאוד". לדבריו, כרישים בדרך כלל אינם נמצאים במים הרדודים מול חופי ירדן.

הרשויות המקומיות הודיעו כי החלו בחקירת התקרית ורק לאחר שיסיימו אותה יפרסמו הודעה רשמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully