וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאכול, לשיר, לישון: הקונספט החדש לחופשה חורפית בארץ

עודכן לאחרונה: 6.12.2021 / 11:55

האתגר שחוזר כל שנה בקרב מלונות ארצנו - איך למשוך קהל בעונת החורף, שהרי אם מנכים את הבריכה והים - בקושי נשאר משהו מהחופשה. במלונות דן הלכו על ארוחת שף בשילוב מופע. יצאנו לבדוק סופ"ש שמשלב מלון אבל גם קולינריה ומוזיקה

דן אכדיה/צילום: ניר יהב

לצד הטלת המגבלות בנתב"ג, אשר פוגעת ודאי בכמות התיירים הנכנסים למדינת ישראל, מתמודדים בתי המלון בישראל עם אתגר נוסף. הפעם לא מדובר באתגר חמקמק ומפתיע כמו נגיף הקורונה, אלא באתגר החוזר שנה אחרי שנה - עונת החורף. בואו נודה: כשמנכים מהחופשה המשפחתית את הבילויים בבריכה ובים, בקושי נותר משהו. על כן מנסים גם השנה המלונות - בעיקר אלו שמבוססים על חופשות ים ובריכה - להמציא את עצמם מחדש, להעניק חוויה כיפית ושונה, ולמלא את השהות של המבקרים בתוכן מרתק.

רשת מלונות דן, לדוגמא, לא מנסה להמציא בחורף את הגלגל מחדש - ובכמה ממלונותיה היא יוזמת סופי שבוע המבוססים על שני דברים שהקהל הישראלי אוהב במיוחד: קולינריה ומוזיקה. מדובר בשלושה ימים - מחמישי עד שבת - המלאים בארוחות שף, מופעים של זמרים ולעיתים גם סיורים, הרצאות ושיחות. כל אלו מנסים להחליף את מסיבות הבריכה ואת השיזוף בחוף הים. במלון "דן אכדיה", לדוגמא, נהנו האורחים ביום חמישי לפני כשבועיים מארוחת ערב מיוחדת של השף רן שמואלי שהצטרף לשף המלון גולן ישראלי. למחרת, בשישי בצהריים, נהנו האורחים ממופע אקוסטי של המוזיקאי אמיר דדון, שהתקיים במדשאה גדולה על רקע רצועת החוף היפה של הרצליה. בשבת בבוקר צפו האורחים בשיחה אחד על אחת בין איש הקולינריה דוד קישקה ועיתונאית האוכל הילה אלפרט.

בחודש שעבר התקיים סוף שבוע דומה, על טהרת האוכל והמוזיקה, במלון המלך דוד ירושלים. בסוף השבוע אירח שף המלון רועי ענתבי את השף חיים כהן; האורחים עברו סיור קולינרי בשוק מחנה יהודה; צפו בהופעה של אסתר רדא שאירחה את מיכה שטרית; וקיימו סיור בסמטאות העיר העתיקה בירושלים עם הארכיאולוג ד"ר חיים כהן.

מלון דו אכדיה. ארכיון מלונות דן,
מצאו פתרון לחורף. מלון דן אכדיה/ארכיון מלונות דן
דן אכדיה. ניר יהב
לב ונשמה. ארוחת בוקר בדן אכדיה/ניר יהב

"כולם מרוויחים מזה"

הרעיון של סוף השבוע הקולינרי ב"דן אכדיה" נולד בכלל מחברות בין השף של המלון, גולן ישראלי, לבן השף מושיק רוט. "הצעתי לו לבשל יחד, יצרנו סוף שבוע קולינרי, הייתה לזה היענות מטורפת, ואז חשבנו לעשות שיתופי פעולה נוספים עם שפים אחרים מעולם המסעדנות", מספר ישראלי לוואלה! תיירות. "כולם מרוויחים מזה - המלון, הקולינריה, צוות המטבח, השפים. כולם מבשלים יחד, נהנים יחד, השפים מהמסעדות לומדים מאיתנו, אנחנו לומדים מהם. אין אגו. זה באמת תענוג גדול".

השף גולן ישראלי מתרעם כשמתייחסים לאוכל במלונות כפחות-ערך ביחס לאוכל במסעדות. "יש פה אוכל ברמה גבוהה שלא מבייש אף אחת מהמסעדות הטובות ביותר בתל אביב. אני לא רואה ב'דן אכדיה' מלון עבורי אלא מסעדה אחת גדולה. אנחנו מצליחים לפגוע לקשת רחבה של טעמים - לא חריף מדי, לא מתוק מדי, לא מזרחי ומדי ולא אשכנזי מדי. זה משחק מעניין ואנחנו מצליחים לפצח אותו בצורה טובה. אנשים חושבים שבגלל הכשרות, יש לנו מגבלות על האוכל. אבל זה לא נכון. יש לנו פתרונות להכול. גם פתרונות טכנולוגיים לצורך לעבוד ולחמם אוכל בשישי-שבת, וגם פתרונות קולינריים. אגב, גם ככה רוב המסעדות לא משתמשות בבשר חזיר".

הרבה מאוד מלונות וגופים משלבים בין קולינריה ומוזיקה, למשל זאפה שמעלים מופע של זמר בזמן שהשף מבשל את האוכל באולם.
"כן, כי אנשים רוצים לפני או אחרי האוכל תוכן. הופעות מחברות את האוכל לתוכן. דרך הצלחת נוצרים הרבה מאד קשרים וחברויות. אנשים אוכלים טוב, והחיים נראים טוב יותר על בטן מלאה. בהתאם להופעה, אנחנו גם יכולים להתאים את האוכל".

מה אתה יכול לומר על החך הישראלי ועל השינוי שהוא עבר?
"הוא עבר שינוי מהקצה אל הקצה. תכניות הבישול גרמו לישראלים להבין שהם מבינים באוכל, לרצות לטעום את הכל. הוא גם סועד ברחבי העולם, כולל במסעדות מישלן, ובארץ הוא זוכה לקבל אוכל מעולה, שווה ערך לעולם. הקולינריה הישראלית עשתה קפיצה של דור בשנים האחרונות ובשבילנו זה כיף כי זה אתגר".

בסופו של דבר, הדבר היחיד ששף גולן ישראלי מסתכל עליו במהלך ארוחות במלון הוא פח הזבל. "מבחן פח הזבל הוא המבחן החשוב מכולם. אני עומד ליד הפח ורואה איזו מנה זורקים. ואז אני בודק ורואה אם באמת לא אוכלים אותה ומנסה להבין למה. בסופו של דבר הסועד הוא החשוב".

מה מאפיין את המטבח של דן אכדיה?
"יש לנו תבלין שלא קיים בהרבה מקומות - המון לב ונשמה".

מתן לרנר גולן ישראלי רונן ניסנבאום רן שמואלי דן אכדיה. אביתר ניסן,
שילוב בין אוכל לתוכן. מנכ"ל דן אכדיה מתן לרנר (מימין), השף גולן ישראלי, מנכ"ל דן רונן ניסנבאום והשף רן שמואלי/אביתר ניסן

אחד הסמלים הידועים של הרצליה

"דן אכדיה" הוא אחד המלונות הוותיקים בישראל. הוא הוקם לפני 65 (!) שנה וכמבנה עם גגות הרעפים האדומים, הוא נחשב לאחד הסמלים הידועים של הרצליה. אחד היתרונות המובהקים שלו הוא שהוא יושב ממש על שפת חוף הים בהרצליה ומרחק הליכה מהמרינה היפה של העיר ומקניון ארנה הסמוך לה. הנוף הנשקף מהחדר משלב בין הכחול האינסופי של הים הקרוב לבין הירוק שמקיף את המלון מכל עבר. לרגעים, בשילוב עם השקט ששורר מסביב ועצי הדקל בכל פינה, מעניקה הישיבה במרפסת החדר תחושה שהגענו לריזורט בתאילנד.

לפני כמה שנים עבר המלון שיפוץ משמעותי בבניין המרכזי בהשקעה כספית של כ-40 מיליון שקלים. עשרות החדרים בבניין - שהוגדר כבניין לשימור - כמו גם אולמות ההסעדה וחדר האוכל, עברו שדרוג שבמסגרתו הוחלפו כל המערכות. כמו כן נבנו חדרי אמבטיה חדשים בכל החדרים. ככלל, אפשר לומר שהמלון איננו מפואר מדי ואיננו מתאמץ מדי, ואולי כאן בדיוק נעוץ סוד יופיו. הפשטות היפה של המלון הוותיק מצליחה להלך קסם על כל מי שמתארח בו.

דן אכדיה. ניר יהב
תחושת תאילנד. דן אכדיה/ניר יהב

מאינפקטד מאשרום ועד ברי סחרוף

השילוב בין מוזיקה לקולינריה איננו ייחודי רק לדן אכדיה. דן קיסריה ריזורט, לדוגמא, הציע לאורחיו בסוף השבוע שעבר סופ"ש קונספט שבמסגרתו שף המלון דניאל פוגל אירח את השף הצעיר רז רהב ממסעדת OCD. זאת בנוסף למופע אקוסטי של דנה ברגר וחמי רודנר. המחיר איננו זול ועמד על 5,150 שקל לזוג לשני לילות, על בסיס חצי פנסיון כמובן.

ובעוד דן קיסריה מנסה לפנות לקהל המבוגר יותר, מלונות דן באילת פונים לדור הצעיר תוך שהם מנצלים את מזג האוויר הנעים השורר תמיד בעיר הדרומית. בסוף השבוע בין 30 בדצמבר ועד 1 בינואר תתקיים מסיבת רוק אלקטרוני שתכלול שתי הופעות - של אינפקטד מאשרום ושל הבלקן ביט בוקס וברי סחרוף. המופע של סחרוף והבלקן יתקיים בחמישי בערב, ולמחרת תתקיים לאורך כל הלילה מסיבה שעליה ינצחו כמה די-ג'יים וכן אינפקטד. מחיר לזוג לכל החבילה לאורחי דן אילת (על בסיס חצי פנסיון) - 5,400 שקל. מחיר לזוג לכל החבילה לאורחי דן פנורמה אילת (על בסיס ארוחת בוקר) - 3,290 שקל. מחיר לזוג לכל החבילה לאורחי נפטון אילת (על בסיס ארוחת בוקר) - 3,390 שקל.

seperator

הכותב היה אורח מלון דן אכדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully