וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן רוצה "לחלוב" אתכם: טורקיה מטילה מס חדש על תיירים

לידיעת הנוסעים הישראלים: החופשה בטורקיה הולכת להתייקר לכם. המס החדש יוטל על כל אדם בחדר, לכל לילה. המשמעות: תוספת של מאות שקלים לחופשה משפחתית, כבר השנה

מלון Rixos Downtown Antalya אנטליה/צילום: באדיבות קשרי תעופה

בווידאו: מלון באנטליה

המשבר הכלכלי הפוקד את טורקיה גורם לארדואן ולממשלתו "לחלוב" גם את התיירים. זאת בדמות מס חדש שיוטל על המבקרים במדינה החל משנת 2020, הקרבה ובאה. על פי הערכות, מס זה יוטל כבר בחודש אפריל הקרוב.

ה-Sun מדווח כי המיסוי החדש - עליו הכריזה ממשלת טורקיה לאחרונה - יוטל באופן פרטני על כל תייר, אך הטווח שלו ישתנה בהתאם לסוג ורמת המלון שבו תלונו. עוד נמסר כי מדובר על מס על כל מיטה ולא מס כללי על חדר האירוח, והוא יוטל על כל תייר מגיל 12 ומעלה.

כך למשל, המס על לילה אחד במלון חמישה כוכבים יעמוד על 18 לירות טורקיות (כ-11 שקלים) לכל אורח בחדר. במלון ארבעה כוכבים, סכום המס יהיה 12 לירות טורקיות (כ-7 שקלים). אם תבחרו במלון שלושה כוכבים תשלמו 9 לירות (5.5 שקלים), והמס על מלונות כוכב אחד או שני כוכבים יהיה 6 לירות (3.5 שקלים) לאדם בחדר, ללילה.

מלון אנטליה טורקיה. ShutterStock
מדובר בתוספת של מאות שקלים למשפחה. מלון באנטליה/ShutterStock

מאות שקלים למשפחה

המחירים אמנם נראים לא גבוהים מדי, אך כאשר מדובר בחופשה משפחתית של מספר ימים, הדברים נראים אחרת. כך למשל, משפחה של ארבע נפשות המבלה בטורקיה שבועיים, במלון חמישה כוכבים, תיאלץ להיפרד מסכום אקסטרה של כ-615 שקלים.

עם זאת, יש לציין כי למרות המס החדש, חופשה בטורקיה עדיין נחשבת לזולה יחסית ליעדים אחרים באזור.

גורמי ממשל בטורקיה מעריכים כי בזכות המס החדש, תיווצר עבור המדינה הכנסה שנתית של 2.5 מיליארד לירות (1.5 מיליארד שקלים)

מס תיירות דומה הוטל בשנת 2018 גם באי איביזה שבספרד. התעריף עמד על ארבעה אירו ללילה, והטלתו היתה כרוכה במחלוקת, בשל החשש כי הוא דווקא יפגע בתעשיית התיירות. מיסי תיירות נוספים בעולם כוללים יעדים כגון ונציה (10 אירו לכניסה לעיר) והאי באלי שבאינדונזיה (שמונה אירו לאדם).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully