וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תספידו את טורקיה: עלייה של 50% בישראלים שנופשים באנטליה

עירית רוזנבלום

1.10.2017 / 9:32

טורקיה עדיין לא נכנעה לצפון קפריסין: נתוני יולי-אוגוסט של התיירות הישראלית לטורקיה מלמדים שמוקדם להספיד את טורקיה בכלל ואת אנטליה בפרט. האומנם סלחנו?

מלון Rixos Downtown Antalya אנטליה/צילום: באדיבות קשרי תעופה

בווידאו: אחד המלונות שהישראלים פוקדים באנטליה

סיטונאי התיירות מנסים לאחרונה למתג את צפון קפריסין כ"אנטליה החדשה". אולם נסיון זה נתקל בקשיים שמציבה רפובליקת קפריסין היוונית בפני תיירים ישראלים שרוצים לעבור מהצד היווני אל הצד הטורקי, וללון במלונות שהיו בעבר בבעלות של קפריסאים-יוונים. עם זאת, משרד החוץ הודיע כי השלטונות בקפריסין לא יאכפו את איסור המעבר לצידה הטורקי של המדינה כלפי תיירים ישראלים עד לסוף חג הסוכות.

נתוני יולי-אוגוסט של התיירות הישראלית לטורקיה מלמדים שמבחינת הישראלים - ליחה של טורקיה ואנטליה עדיין לא נס.
לפי נתוני משרד התרבות והתיירות הטורקי - המבדיל בין תיירים לבין מי שנוחתים בטורקיה רק לצורך טיסות המשך - בחודש יולי נרשמו בטורקיה 188 אלף תיירים ישראלים, לעומת 137,8 אלף ביולי 2016 - עלייה של 26.5%. באוגוסט נרשמו לפי הטורקים 68,1 אלף תיירים ישראלים לעומת 45.1 אלף באותה תקופה ב-2016 – עליה של קרוב ל-51%. כך שבחודשי הקיץ, יולי ואוגסט, יצאו לטורקיה 256,2 אלף ישראלים לעומת 182,9 אלף - עלייה של 40%.

לפי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת), היוותה התנועה לטורקיה בחודש אוגוסט (ישראלים ותיירים, נכנסים ויוצאים) 10% מכלל התנועה התעופתית בנתב"ג. באוגוסט נרשמו 252,4 אלף תנועות (כולל לטיסות המשך) - עלייה של 24.3%.
לאנטליה יצאו לפי נתוני רש"ת כ"יעד ראשון" ביולי השנה 77,5 אלף ישראלים - עלייה של 13.8% לעומת יולי 2016 ובאוגוסט 96,8 אלף נוסעים, גידול של 30%.

מלון אנטליה טורקיה. ShutterStock
חזרנו אליה, ובגדול. מלון באנטליה/ShutterStock

הרוסים חוזרים

הישראלים תרמו את חלקם, אך גם כלל התיירות לטורקיה מראה סימני התאוששות. באוגוסט חלה עלייה כוללת של 46% בתיירות ובסך הכל הגיעו אליה מתחילת השנה כ-22 מיליון תיירים לעומת 17.3 מיליון באותה תקופה ב-2016 - עליה של 25%.

מי שנטשו אותה בשנים האחרונות והחלו חוזרים בגדול הם התיירים הרוסים - 3.3 מיליון במספר מתחילת השנה, ואחריהם הגרמנים עם 2.5 מיליון, הגיאורגים והאיראנים עם 1.5 מיליון תיירים כל אחת והבריטים עם 1.1 מיליון תיירים.
טורקיה פועלת נמרצות גם בשוק הסיני וככל שהיחסים בין המדינות מתהדקים פוליטית וכלכלית, הם מוצאים ביטוי גם בתיירות הסינית לטורקיה. סין הכריזה על שנת 2018 כ"שנת טורקיה" ואף אישרה לחברת התעופה הטורקית אונור אייר (הפועלת גם מישראל) להפעיל החל מינואר הבא מ- Changchun ארבע טיסות שבועיות, במטרה להגיע למאה אלף נוסעים.

יתרה מזו, דווח כי טורקיש איירליינס, שכרגע מקיימת 22 טיסות סדירות בשבוע בין טורקיה לסין, הגישה בקשה להגדלת תדירות הטיסות. כתוצאה מכך צפוי גידול בתיירות הסינית לטורקיה מכ-167 אלף כיום ל-300-500 אלף תיירים בשנה הבאה.

טורקיה גם נטלה הובלה בתיירות רפואית – ענף שבישראל עדיין מתחבטים אם הוא לטובת החולים הישראליים אם לאו – ולפי נתונים, היא צפויה לרשום השנה הכנסות בהיקף של 7 מיליארד דולר מ-750 אלף תיירי מרפא. למרות שכאשר מוזכרת תיירות מרפא חושבים על השתלת שיער וניתוחים אסתטיים, טורקיה היא כיום בין המדינות המובילות בתיירות רפואית, כולל השתלות. דו"ח שפורסם מעריך כי בשנת 2023 צפויה תיירות זו בטורקיה למנות 2 מיליון תיירי מרפא שיספקו לה הכנסה של 20 מיליארד דולר בשנה.

הכותבת עורכת את אתר Monitour

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully