וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים מזהירים: לעולם אל תעשו את זה בשירותי המטוס

עודכן לאחרונה: 31.3.2022 / 10:43

כולם כבר יודעים להימנע ממגע עם מושב האסלה או ידית הדלת, אבל יש משהו שרבים מאיתנו עושים בשירותי המטוס - ועלול לגרום לזיהומים ושאר בעיות רפואיות

זוג יוצא מהשירותים אחרי סקס במטוס/Twitter

בזמן טיסה, אין דבר יותר טבעי מהרצון להישען לאחור ולהירגע, במיוחד אם מדובר בטיסה ארוכה. אבל מומחים מזהירים שלא ממש כדאי להרגיש יותר מדי בבית כאשר אתם במטוס. למרות שחברות התעופה מיישמות מגבלות מחמירות בכל הקשור למגפת הקורונה, במטרה למנוע מקרי הדבקה, מסתבר שיש פעולות שרבים מאיתנו עושים ועלולות להביא עמן תוצאות בריאותיות שליליות. אתר Best Life Online מסביר ממה להימנע - ומדוע.

כפות רגליים. GettyImages
"מגפת היחפנים" במטוס אינה מוגבלת רק לתאי השירותים/GettyImages

בשירותים: רק לא יחפים

אבוני וינסנט, מומחית לרפואת כף הרגל, מציינת כי אנשים רבים מסכנים את עצמם בכך שהם שוהים במטוס בעודם יחפים. לדבריה, הליכה במטוס ברגליים יחפות עלולה לחשוף אתכם לחיידקים ונגיפים שונים. "בפעולה זו, אתם עולים 'לאסוף' אתכם פטריות, שלא לדבר על מיליוני החיידקים שמצויים על משטחי המטוס. כך אתם גם עלולים לסכן אנשים אחרים. בנוסף, יש רק מקומות מעטים שבהם כמות החיידקים עולה על זו שמצויה בשירותי המטוס".

הדיילת רייבן ג'ונסון מוסיפה כי "בכל פעם שאני רואה אנשים עושים זאת, אני ממש מתכווצת. אני לא מבינה אותם. נכון, המטוסים כיום נקיים יותר מבעבר, אבל עדיין - זה לא הבית שלך".

וכך, למרות הניקיון המסיבי שלהם זוכים מטוסי הנוסעים כיום, השירותים הם מקום שבו חולפים אנשים בתדירות גבוהה במיוחד. למעשה, ארגון הבריאות העולמי ממליץ על ניקוי כללי של מטוסים בין טיסה לטיסה, אך כאשר מדובר בניקוי יסודי, ההמלצה היא אחת ל-24 שעות. עם זאת, במינהל התעופה האמריקני למשל, אין ממש הנחיות ברורות באשר למינימום הנדרש, הן באשר לאופי הניקוי והן באשר לתדירותו.

מעבר לכל אלו, הרי שהחלל הקטן הדחוס של שירותי המטוס מקל על העברת חיידקים ונוזלים, העושים את דרכם אל שאר חללי תא הנוסעים של המטוס. מסיבה זו, מומחים מייעצים להימנע ככל האפשר מנגיעה בידיים חשופות בחלקים ה"חשודים" - ממושב האסלה ועד לידית פתיחת הדלת. וכמובן, יש לנעול נעליים. "זה לא רק עשיית צרכים. אני רואה אנשים נכנסים לשירותים עם פצעים פתוחים או עם דימום מהאף", מזהירה דיילת אחרת. "פשוט אל תסובבו יחפים".

עוד בוואלה!

מורידים נעליים בטיסה? כדאי (מאוד) שתפסיקו לעשות זאת

לכתבה המלאה
שירותים במטוס. Shutterstock, ShutterStock
החלל הקטן הדחוס של שירותי המטוס מקל על העברת חיידקים ונוזלים/ShutterStock, Shutterstock

"מגפת היחפנים"

אבל "מגפת היחפנים" אינה מוגבלת רק לתאי השירותים. הרי רבים מהנוסעים אוהבים לחלוץ נעליים בטיסה. יש אפילו חשבון אינסטגרם ייעודי שכל-כולו "שיימינג לטסים", עם ייצוג בולט ליחפים. חשבון זה כבר צבר יותר מ-1.4 מיליון עוקבים. "יש לקוחות שאומרים לעצמם שמאחר שהם שילמו סכום כסף עברו כרטיס טיסה, הרי שהם יכולים להתייחס למטוס כאל רכושם הפרטי", אומרת שון קתלין, דיילת לשעבר, העומדת מאחורי חשבון האינסטגרם הפופולרי. בארצות הברית, הדבר הפך לבעיה כה נפוצה, עד שמספר חברות תעופה ציינו כי יטילו סנקציות על נוסעים שעובדת היותם יחפים עלולה להפריע לנוסעים אחרים.

עם זאת, יש מי שאינם יכולים לנעול נעליים במהלך הטיסה, בשל תופעת התנפחות כפות הרגליים, מה שהופך את הנעליים למאוד לא נוחות. אפשר לצעוד כמובן בגרביים, אבל הן לא יצילו אתכם ממגע עם נוזלים שונים ומשונים שנקווים על רצפת תא השירותים. לכן, מומלץ לשים בתיק היד שלכם זוג נעלי בית נוחות, ולעשות בהן שימוש כאשר יש בכך צורך. פתרון נוסף כולל הצטיידות בגרבי לחץ אלסטיות עם אחיזה ייעודית בתחתית. אם בכל זאת לא הצטיידתם מראש, ישנן חברות תעופה שמספקות ללא תשלום כפכפי בד או גרבי לחץ ללקוחותיהן במחלקות היקרות יותר. שווה לשאול את הדיילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully