וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מול המקרה האוסטרי: כך אנחנו מאבדים את התיירים

רפי בארי

עודכן לאחרונה: 20.10.2021 / 19:59

המתווה לכניסת תיירים לארץ עדיין לא אושר והדרישות נשארו בירוקרטיות. בנוסף, מעמיסים בדיקות רבות על תיירים מחוסנים. באוסטריה, למשל, נקבעה מדיניות של כניסת מחלימים ומחוסנים. העולם כולו חוזר לחיות לצד הקורונה, חוץ מאיתנו, כמובן. דעה

לאחר יותר משנה: קבוצת תיירים ראשונה נחתה בישראל/צילום: ראובן קסטרו

רבות דובר על חוסר המשמעת הישראלית בסגנון ה"סמוך", לעומת הציות והמשמעת האוסטרית. חזרתי מביקור קצר בווינה ומצאתי עיר שבה האזרחים מנהלים אורח חיים שגרתי מול המגפה, אך עם כבוד והישמעות להנחיותה. האוסטרים עצמם מקפידים וכך גם התיירים הרבים המטיילים בעיר.

כ-25 מיליון תיירים ביקרו את אוסטריה ב-2019, מתוכם כ-14.5 מיליון בווינה עצמה. התיירות הנכנסת היוותה כ-10% מהתוצר הגולמי של המדינה ומכאן חשיבותה הכלכלית הגדולה.

באפריל 2021 החליטה ממשלת אוסטריה על מיזעור ההגבלות על האזרחים ובעיקר על התיירים. מתוך הבנה לחשיבות הכלכלית של התיירות, נקבעה מדיניות של כניסת מחלימים ומחוסנים למדינה ללא הגבלה וללא צורך בבדיקות ובידודים. הדרישה היחידה היא אישור לשני חיסונים מוכרים. בווינה פוזרו מאות עמדות בדיקה והעירייה מעניקה את הבדיקה בחינם גם לתיירים.

כך כבר ביולי-אוגוסט נרשמו כ-9.4 מיליון כניסות של תיירים. ירידה מינימלית של 15% משנת השיא הקודמת, השקעה כלכלית שהניבה תשואה מיידית.

תחנה לבדיקות קורונה בוינה, אוסטריה. רויטרס
העירייה מעניקה את הבדיקה בחינם גם לתיירים. תחנה לבדיקות קורונה בווינה/רויטרס

לינות התיירים בישראל ירדו ב-95%!

ומה המצב בישראל? בלבול, חוסר מדיניות, אי ודאות לגבי ההנחיות, ומדיניות נוקשה שמנסה לאמץ גישה של "אפס סיכונים". למעשה, עד היום לא מאושרת כניסת תיירים מאף מדינה. בפועל, אין תיירות לישראל כלל! לינות התיירים במלונות ישראל בינואר-אוגוסט 2021 ירדו ב-95%! והנגיף המשיך להגיע מחו"ל למרות ההגבלות, באמצעות ישראלים שחזרו שבחלקם לא היו מחוסנים ובחלק אחר הפרו הנחיות בידוד ומגבלות בפרהסיה וללא מורא.

היום מבטיחים לנו שהמצב משתנה. האמנם? ראשית, המתווה שמוצג כעת עדיין לא אושר ואינו סופי והדרישות נשארו בירוקרטיות. לפי מה שמתגבש, לצד דרישות הוכחה לחיסונים, נדרש מכל תייר לעבור בדיקה ובידוד עד לתוצאה מרגע נחיתתו (מה שבאיחוד האירופי לא קיים ותייר חופשי לענייניו מרגע שהגיע ליעדו).

בנוסף, מעמיסים בדיקות רבות נוספות על תיירים בקבוצות שחלפו שישה חודשים מאז שקיבלו את המנה השנייה, למרות שבמדינתם הם נחשבים מחוסנים. בתיאוריה, מחוסנים מכל העולם יוכלו להגיע לישראל, בפועל, כאמור, הכמות תהיה דלילה כי בעולם טרם החלו לתת את הבוסטר לאוכלוסייה.

במתווה זה לאחר שהתייר עומד ברף המינימלי של 3-2 חיסונים, הדרישות הנוספות כוללות: בדיקה שלילית לפני ההמראה לישראל, בדיקה בנחיתה, בידוד ל-24 שעות לקבלת התוצאה, טופסולוגיה מורכבת. ובנוסף עדיין לא ברור האם התייר האומלל שצלח את כל המדורים הללו, יורשה להיכנס לאתרים, מלונות, מסעדות, תחבורה ללא תו ירוק ישראלי.

עוד בוואלה!

אלה המדינות שהכי טוב להיות בהן בזמן הקורונה. באיזה מקום ישראל?

לכתבה המלאה
לאחר יותר משנה: קבוצת תיירים ראשונה נחתה בישראל

27.05.21. ראובן קסטרו
קבוצת תיירים ראשונה שנכנסה לארץ מאז משבר הקורונה, מאי 2021/ראובן קסטרו

בישראל חזרת תיירות עולמית מאוד רחוקה

העולם כולו חוזר לחיות לצד הקורונה, וכך גם החזרה של התיירות העולמית. יעידו על כך עשרות אלפי הישראלים שגדשו את יוון, קפריסין, אוסטריה ואחרות, לצד הרבה תיירים אירופיים, צפון ודרום-אמריקנים.
בישראל חזרת תיירות עולמית מאוד רחוקה וכנראה לא תתקיים, כל זמן שפרנסי המדינה לא יכירו בחשיבות התיירות ואזרחי ישראל לא יעלו את נושא התיירות כמנוע צמיחה כלכלי, לסדר היום הלאומי.

רפי בארי הוא מומחה תיירות שמכהן כיום כיועץ להתאחדות המלונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully