וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפו התנאים שיחזירו את התיירים לארץ, ונראה שזה בלתי אפשרי

עודכן לאחרונה: 28.4.2021 / 8:23

שרת התיירות חשפה היום את תנאי הכניסה של התיירים לארץ בחודש הבא, ונראה שיהיה להם קשה מאוד לחזור: רישום מבעוד מועד של כל מהלך, תנועה, אתר, מלון ומסעדה שבה יבקרו. זאת בנוסף לבדיקות קורונה שלילית או תעודת חיסון, כמובן

תיירים תל אביב. ShutterStock
ידעו עליהם הכל. תיירים בארץ/ShutterStock

התיירים חוזרים לישראל: ב-23 במאי יוכלו קבוצות תיירים מחוסנים ומחלימים לחזור ולטייל בישראל, כפי שפורסם בוואלה! תיירות החודש, ואילו היום (שלישי) ערכה שרת התיירות אורית פרקש-הכהן מסיבת עיתונאים בתל אביב, ובה פרסה את מתווה חזרתם של המבקרים הזרים, ונראה שהתנאים כה מחמירים עד בלתי אפשריים.

לפי המתווה, "קבוצת תיירים" תיחשב לקבוצה המונה 5 עד 30 אנשים שהינם בעלי אזרחות זהה שסוכן תיירות נכנסת מבקש לאשר את הגעתם. בתחילה יגיעו 20 קבוצות ובחודש יוני תוגדל המכסה.

הקבוצות שיגיעו ארצה יוכלו לעשות זאת לאחר המלצה מגורם הממליץ ממשרד התיירות לאשר כניסה בהתאם להוראות נוהל זה, לרבות היעדר חריגה ממכסה דו-שבועית מקסימלית שתיקבע לכך על ידי מנכ"ל משרד הבריאות או נציגו, והיותה של הקבוצה ממדינה שלעמדת מנכ"ל משרד הבריאות או נציגו אין חשש לבריאות הציבור בכניסה של קבוצת תיירים ממנה.

תיירים בירושלים. ShutterStock
הכל יהיה רשום וידוע מראש. תיירים בירושלים/ShutterStock

רישום מדויק הכולל שעות ומקומות ביקור של הקבוצה

על כל חברי הקבוצה שיגיעו לישראל להיות מחוסנים בחיסון שאושר על ידי FDA או EMA ובידם
בדיקת PCR שלילית, שתבוצע במהלך 72 שעות לפני המראת המטוס בו מגיעה הקבוצה לישראל.

כל חברי הקבוצה שיגיעו לישראל יאלצו לרכוש פוליסת ביטוח המכסה טיפול רפואי במחלת הקורונה, ופרטיהם יועברו על ידי הסוכן שלהם למשרד הבריאות או התיירות, למקרה שיהיה צורך בחקירה אפידמיולוגית.

לכל קבוצה יצוות מורה דרך מוסמך ונהג בעלי תעודת התחסנות או החלמה שהונפקה על-ידי משרד
הבריאות, שילוו את הקבוצה במשך כל זמן הביקור בארץ, מרגע הנחיתה ועד ההמראה חזרה לארצם, פרט ללינה. הסוכן ינהל רישום מדויק הכולל שעות ומקומות ביקור של כלל הקבוצה. הסוכן ישמור רישום זה לתקופה של 20 ימים ויספק פרטים אלו למשרד הבריאות או לכל גורם המוסמך מטעם המדינה לבצע חקירות אפידמיולוגיות במידה ויידרש לכך.

הקבוצות ילונו אך ורק בבתי מלון ו/או בצימרים הפועלים בהתאם להוראות התקנות, כשהקבוצה תהיה מופרדת במתחם מוגדר משאר האורחים במלון, כך גם לגבי הזמנה של מסעדה שבה יהיה אזור מופרד משאר האורחים. בנוסף, על הסוכן לקבוע את אתרי התיירות שבהם יבקרו התיירים מראש ולהודיע עליהם למשרד התיירות.

פרקש-הכהן: "הצעדים הם בעיניי צעדי חובה דחופים כדי שישראל לא תפספס את ההזדמנות במשבר הזה, כדי שלא נפספס את התחרות - שכבר מתחילה בעולם - על ליבו של כל תייר. כדי שהיתרון שלנו כמדינה בטוחה ישמש אותנו לשיקום כלכלת ישראל ותעשיית התיירות שלה, ולא רק לשיקום כלכלות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully