וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3,000 שקל ללילה: ביקרנו במלון הפאר החדש של הצפון

עודכן לאחרונה: 29.9.2021 / 8:51

רמת הגולן מתחדשת במלון בוטיק חדש בשם "פרא", כנראה המפואר ביותר שנפתח בצפון בשנים האחרונות ולמבוגרים בלבד. 27 חדרים וסוויטות, בריכה, מרתף יין, ספא ומסעדת שף יחכו למי שיהיה מוכן להיפרד מאלפי שקלים ללילה. הנה מה שחשבנו עליו

מלון פרא ברמת הגולן/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: ניר חן

נתחיל מהסוף: שום מלון בארץ לא שווה 3,000 שקלים ללילה! גם לא סיקס סנסז שנפתח בשחרות לאחרונה, ושם תשלמו ללילה 5,000 שקלים ויותר. קחו את הכסף הזה ותטוסו עם הבן/בת זוג שלכם לחו"ל לארבעה ימים, ועוד יישאר לכם עודף לבדיקת קורונה בחזור.

אבל אז מגיע מלון פרא החדש שנפתח לאחרונה ברמת הגולן ומשנה את סדרי החופשה היוקרתית של הצפון, שרווי אומנם במלונות יוקרה, צימרים מפונפנים ווילות נופש, אבל לא במלונות מהסוג הזה. פרא הוא כנראה המלון הכי יוקרתי שנפתח בצפון בשנים האחרונות ומביא לאזור, ובטח לגולן, שיק אורבני, עכשווי בתוך הטבע עמוס הקילומטרים של הרמה.

למרות שמו הפראי שמתכתב עם טבע, בראשיתיות וחייתיות, פרא הוא לא מלון שמרגישים בו כמו באמצע שום מקום. להפך, הסימן הכי מובהק לאורבניות שלו הם בתי הבאוהאוס הישנים, ששימשו את מוכסי בית המכס העליון הצרפתים החל מ-1919. כאן רק נזכיר שבתום ימיה של האימפריה העות'מאנית, חילקו האימפריות הצרפתית והבריטית את עור הדוב של המזרח התיכון ביניהן, ובדיוק כאן, כלומר בצומת בית המכס (כביש 91 פינת 888) הוקם בית המכס העליון (וזה אומר שיש גם תחתון, ששרידיו נמצאים מספר קילומטרים מערבה על גדת הירדן), ששמר על תנועת הסחורות בין הגבולות.

מלון פרא בגולן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
טוב שיש הצללה גם למבוגרים. הבריכה במלון פרא/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
מלון פרא בגולן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
מבני הבאוהאוס הצרפתיים שומרו והפכו לחדרי מלון/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
מלון פרא בגולן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
סדרת צילומים של ישן וחדש בתוך חדר האוכל הישן/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

"משהו אותנטי ולא חקייני"

עברו שנים מאז שהבריטים היו פה, כמו גם הסורים עד 1967, ומאז שישראל חולשת על הגולן עמד בית המכס בשיממונו. בשנת 2012 הגיע לאו גלסר, יהודי ארגנטינאי-ישראלי טוב עם לא מעט דינרוס ורכש את השטח על חורבותיו ממנהל מקרקעי ישראל. אחרי שנים של ביורוקרטיה ישראלית מוכרת והשקעה של 15 מיליון שקלים, נפתח בשבוע שעבר מלון פרא - "כי יש פה משהו פראי שמחובר לטבע", מסבירה מנכ"לית המלון נרי אלדר, שמגיעה אחרי שנים בתחום המלונאות, בהן כמה בניו יורק ולאחרונה גם בריץ' בהרצליה.

"הקהל שלנו הוא מתוחכם, ישראלים שמבינים", היא מוסיפה, "אנו יודעים לעשות תיירות, קולינריה והכנסת אורחים. ניסינו להציג פה משהו אותנטי ולא חקייני, כי אחת המחלות בארץ היא לעשות תיירות שמחקה תיירות חוץ, ופה אנו רוצים לחבר את השפה של הגולן מבחינת נראות, היסטוריה ותרבות. יש פה תחושה של פרא, הטבע מדבר בכל הדרו, שטחים נרחבים, כמו אחוזה או שאטו".

מלון פרא בגולן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
פריטי נוסטלגיה צרפתיים שמוצגים בחדר האוכל הצרפתי הישן ששומר במלון/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
מלון פרא בגולן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
חשיבה על הפרטים הקטנים. חדר במלון/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
מלון פרא בגולן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
בכל חדר מערכת טלוויזיה שהופכת למערכת קולנוע ביתית/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

סוויטה מס' 13

27 חדרים וסוויטות מצפים לבאי המלון שיהיו כאלו שהממון בכיסם. החדרים מפוזרים על פני ארבעה מבנים בשטח של שבעה דונמים, כששניים מהם (הבאוהאוס) הם מבנים לשימור. ישנם חדרים הפונים לבריכה, אחרים לגן ויש גם כאלה (בעיקר כמה סוויטות) שפונים לכביש, שהרי המלון נמצא על צומת די ראשי שמחבר את הגולן עם הגליל. סוויטה מספר 13 (The Pereh Penthouse Suite) היא הסוויטה היקרה ביותר במלון (החל מ-5,000 שקלים ללילה באמצ"ש) ובה סלון, חדר אמבט גדול מאוד, מרפסת כמיטב מסורת הבנייה של הסגנון הבינלאומי, עם עציצים גדולים ונוף להרי נפתלי.

אבל לא צריך סוויטה היות שרוב החדרים יחסית גדולים ומפנקים. כמעט כל אחד מעוצב בצורה שונה ומיוחדת, ועל מלאכת עיצוב המלון היו אמונות דנה לייטרסדורף ותמרה גלסר-שפרן שהשתמשו בחומרי הגלם שמציע הגולן - כמו סלעי בזלת מסביב לבריכה או אבני טוף קטנות כמתלי מגבות - וגם שימוש בחומרים טבעיים וממוחזרים. בכל חדר מערכת טלוויזיה שהופכת למערכת קולנוע ביתית שמתחברת לסלולר, ומכאן גם שהניחו שתי שקיות חומות עם פופקורן לנשנוש - מחשבה יפה שפוספסה כי גם הפופקורן עומד שעות ומאבד מטריותו וגם מכתים את השקיות החומות בשמן רב, וזה מה שרואה האורח לפני שהוא פותח אותן. מה שכן נחמד הוא המיני בר שכולל מי פרייה, שוקולדים של "דה קרינה" מעין זיוון ובירה ג'ינגר לצד שתייה קלה.

חדר האמבטיה כולו מעוצב באווירה אורבנית כאילו הייתם בהוטל מונטיפיורי או מלון תל אביבי אחר, וזו הרוח העיצובית בימים אלה - חדרי אמבטיה עם אמבט או מקלחון מפנק, עם דוש עליון חזק ומפנק וכמובן סבונים איכותיים. בפרא השתמשו בל'אוקסיטן היוקרתי, ונקודת זכות חשובה ואקולוגית היא בשימוש בבקבוקים שמפו/סבון/קונדישינר גדולים שמוצמדים לקיר (פרט לבודי לושן), במקום אותם בקבוקונים קטנים שמזהמים את העולם שלנו בפלסטיק מיותר.

מעבר לכך, החדר מצוייד במיטה גדולה ומפנקת. המזרן רחב ומאפשר התפרסות מירבית לאורך ולרוחב. עליו מונחות כריות שינה ונוי, ולאורחים חוזרים או כאלה שהמלון רוצה ביקרם, אפילו ירקמו את ראשי התיבות של שמם בזהב על אחת הציפיות, שתוגש במתנה עם סיום השהייה. אחלה גימיק.

מלון פרא בגולן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
גדולה, מפנקת ויקרה. סוויטה מס' 13/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
מלון פרא בגולן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
עיצוב אורבני של חדר האמבטיה/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
מלון פרא בגולן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
סלעי הבזלת המקומיים משתלבים במלון החדש/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

נרשמו פירוקים חזקים וטובים בספא

מבחינת הפסיליטיז במלון, בפרא ספא קטן וזעיר עם שני חדרי טיפול, אבל מי צריך יותר שיש לך 27 חדרים. על ניהולו אמון יעקב קולטש, מי שהיה המטפל הבכיר של מלון מצפה הימים במשך כ-20 שנה ועתה גר בקצרין וקיבל עבודה קל"ב. וכמו בכל מלון בארץ שאוהב להשוויץ שהוא משתמש בחומרי הגלם המקומיים - גם בפרא המעסים הם תושבי הגולן, כמה מהם מהכפרים הדרוזיים, שיבואו להפליא בכם את עיסוייהם, וכשהייתי שם נרשמו פירוקים חזקים וטובים אצל כמה מהנסיינים.

אגב עיסויים, הם נערכים ללא שמנים אלא עם חמאת גוף בניחוח קוקוס ופירות אחרים. בעתיד מבטיח יעקב גם עיסוי בתוך סאונה רטובה, כולל פילינג. מחיר לעיסוי: 420 שקלים לשעה. "פחות משעה זה לא אפקטיבי", מסביר יעקב, והוא צודק.

אקססורי נוסף שבתי מלון אוהבים להתהדר בו, הוא מרתף יינות. בפרא, שנמצא על טרואר שבו גדלים לא מעט מהענבים הטובים ביותר של ארץ ישראל - זה מתבקש. כ-70 סוגי יין נמצאים במרתף הקטן שיכול להכיל כ-20 איש לאירועים מצומצמים, רובם גדלים על אדמת הבזלת הגולנית. אחד מהם הוא, תאמינו או לא, יין בשם "פרא" של רקנאטי מענבי קריניאן רזרב שנוצר מתסיסה פראית (אבל אין קשר למלון).

מלון פרא בגולן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
כמה מהחדרים פונים לבריכה/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
מלון פרא בגולן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
"לחבר את השפה של הגולן מבחינת נראות, היסטוריה ותרבות"/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

עוד נקודה קולינרית באזור

פתיחתו של פרא מבשרת גם על התחדשות קולינרית בגולן - אזור שלא גדוש במסעדות איכותיות - אבל עוד ועוד מקומות קולינריים מתחילים לצוץ בו, ראה "מטרלו" בעין זיוון, "גיליס" בנוב ואחרים. כאן הגיע השף הצעיר רועי דורי, סך הכל בן 27, אבל עם רפרטואר של ניסיון בכמה מסעדות תל אביביות, כולל באחת עם כוכבי מישלן בחו"ל. דורי כמובן מגייס את חומרי הגלם המקומיים שהגולן מלא בהם - גבינות ארטיזנליות, בשר מבקר הגדל בשטחי המרעה של הגולן, זיתים סוריים אופייניים לאזור וכמובן גפנים.

המסעדה תשרת תחילה את האורחים שיבואו ל-B&B, אבל תתן בהמשך (כנראה אחרי החגים) גם פתרון לבאי צימרים, תיירים וסתם מקומיים שירצו לחגוג אירוע בגולן וישמחו לוותר על נסיעה לממלכת המזללות של ראש פינה.

מלון פרא בגולן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
תתן מענה קולינרי איכותי לנופשים באזור. המסעדה בפרא/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
מלון פרא בגולן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
יצירת אומנות על קיר מבנה בכניסה למלון/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
seperator

המתכון הנכון

כל מלון אוהב להתהדר בהיסטוריה שלו, או של מה שהיה בו קודם - לפני ששיפצו אותו. כל אחד מגייס את חומרי הגלם של אזורו (הקולינריים או האנושיים), וכל אחד "אוהב להתחבר לשפה, התרבות ומה שמביא עמו המקום המיוחד שלו", כפי שאומרת נרי המנכ"לית. אנו מכירים כבר את כל השלטים ההיסטוריים, את השימור שמשלב ישן וחדש, את מוזיקת הצ'יל אאוט הנעימה שמושמעת בבריכה ואת הנגיעות הקולינריות שמוגשות על מצע של עיצוב עכשווי תוך שימוש בטכניקות חדשות וישנות. כן, ראינו כבר הכל.

פרא לא שונה מהם מבחינת השיווק והמסר שהוא רוצה לשדר. אבל התחושה במלון היא באמת של משהו רגוע, מפנק ויוקרתי שלא קיים בכל מלון בוטיק פלצני, כזה או אחר, שיש בישראל. רק ההגעה לגולן שמה אותך במקום אחר מבחינת החופשה. תוסיפו לכך מלון שבאמת הושקעה בו מחשבה והקפדה על כל הפרטים הקטנים, בריכה שיש בה הצללה (לא רק ילדים סובלים השמש), קולינריה טובה, טיפולים ומלא בקבוקי יין - ותקבלו את המתכון הנכון לחופשה למבוגרים בלבד. רק קחו בחשבון שלילה אחד לא יספיק לכם שם - עד שכבר נסעתם לגולן, את החדרים תקבלו רק בשלוש ולמחרת ב-12 כבר תיפרדו מהם. אז האם חמשוש של שני לילות בסופ"ש שווה 6,000 שקלים? אני עדיין חושב שלא. אבל יהיו מלא שיחשבו שכן, וממש ייהנו.

אז לכו תתפראו!

הכותב היה אורח של מלון פרא בגולן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully