וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשכחו מ"המזכרת": בקבוקי השמפו הקטנים במלון עומדים להיעלם מחיינו

6.12.2018 / 9:52

בענף המלונאות בעולם יש מי שצועדים עם הרוח האקולוגית, ומחפשים אחר פתרונות יצירתיים לצמצום הנזק לסביבה. במלונות מסוימים, כבר לא תמצאו בקבוקי מים ואפילו לא קשיות פלסטיק במסעדה

שמפו סבון בית מלון. ShutterStock
בקרוב הם ייעלמו מהמלונות, ובצדק. בקבוקנוי סבון ושמפו/ShutterStock

יש סיכוי שבעתיד הקרוב, בקבוקי הסבון הנוזלי והשמפו הקטנים שמוצעים בבתי מלון - ייעלמו מחיינו. למעשה, יותר ויותר בתי מלון בעולם החלו לעשות שימוש במכלים רב-פעמיים, שניתן למלאם שוב ושוב, ובכך להפחית את צריכת הפלסטיק. מכלים אלו תופסים את מקומם של בקבוקוני הסבון הנוזלי, השמפו, הקונדישנר וקרם הידיים או הגוף.

בכתבה על הנושא שפורסמה באתר תאגיד השידור הקנדי (CBC), מדווח כי בקרב מנהלי מלונות רבים, האתגר היה למצוא כיצד להחליף את המוצרים הללו, מבלי לפגום בתחושת הנוחות והפינוק של האורחים.

סקוט טראוויס, מנהל מלון Prince George בעיר הליפקס שבקנדה, מציין כי "לפני מספר שנים, כאשר הכנסנו לתמונה את מיכלי הסבון והשמפו הנוזליים, היו מי שחששו שהאורחים יטענו כי מדובר בפתרון שנראה לא יוקרתי. רבים לא היו מוכנים לוותר על הנוחות של בקבוק אישי של שמפו או קונדישנר". אך טראוויס נשאר איתן בדעתו, למרות שלדבריו מדובר בסופו של דבר בפתרון מעט יקר יותר, מבחינה כספית. וכמובן, ישנו עניין התדמית, במיוחד בימים שבהם הלקוחות דורשים שספקי התיירות שלהם יפעלו למען סביבה נקייה ובריאה יותר, באופן הגלוי לעין.

בקבוקוני הפלסטיק החד-פעמיים הם רק חלק ממשוואה גדולה יותר, הכוללת גם חיסכון באנרגיה מזהמת, חסכון במים וצמצום הפסולת המוצקה.

גם ברשת המלונות הקנדית Alt עברו לפני מספר שנים לשימוש במכלים הרב-פעמיים, ומארי פייר ז'רמן, מנהלת התפעול ברשת, אומרת כי "אנשים אוהבים לקחת עמם דברים קטנים ולהביאם היתה. הם ייקחו את בקבוקון השמפו, אך כאשר בקבוק זה צמוד לקיר - יהיה קשה לעזוב יחד איתו. עם הזמן, החלטנו להציע את המכלים הגדולים יותר למכירה עבור האורחים שלנו. זה הפך למותג שלנו".

שמפו אמבטיה מקלחת דוש בית מלון. Shutterstock, ShutterStock
יותר ויותר מלונות עוברים לשימוש במיכלי סבון קבועים במקלחת/ShutterStock, Shutterstock

שאריות הסבון נשלחות למדינות מתפתחות

רשתות אחרות במדינה, בהן Holiday Inn Express ו-Suites in Bedford, חברו לארגון Clean The World. הארגון אוסף את שאריות הסבון הנוזלי או השמפו שבמכלים, כמו גם את הבקבוקונים הקטנים, ושולח אותם למדינות מתפתחות שבהן רמת ההיגיינה נמוכה - מה שעלול לגרום להתפרצות מחלות ולרמה גבוהה של תמותת תינוקות. הסבונים והשמפו נארזים כמובן מחדש בערכות מיוחדות - ונשלחות אל מעבר לים בכמויות גדולות.

אבל לא רק בקבוקי הפלסטיק הללו ייעלמו בעתיד מחיינו. ברשת Holiday Inn בקנדה מצמצמים את כלי הפלסטיק המשמשים במסעדות ובמטבחים, וברשת IHG hotels מתכננים עד קיץ 2019 להפסיק כליל את השימוש בקשיות פלסטיק בכל מסעדות בתי המלון שלהם. ברשתות אחרות, החליפו את כלי הפלסטיק בחדר האוכל בכלי קרמיקה.

עוד באותו נושא

אחת ולתמיד: מה מותר ומה אסור לסחוב מבית המלון?

לכתבה המלאה
אישה שותה מקשית. ShutterStock
גם השימוש בקשיות יופחת. וכן, גם זה טוב לסביבה/ShutterStock

תגידו שלום גם לבקבוקי המים

וישנם כמובן בקבוקי המים הקטנים, שממתינים לעתים לאורחים בחדריהם. גם במקרה זה, יש בתי מלון שמזמן כבר הפסיקו עם הנוהג הזה. "מי שרוצה, יכול לרכוש אותם אצלנו, אבל איננו ממשיכים להציע אותם בחדרי האירוח" מספרת מארי פייר ז'רמן מרשת Alt. "אורחים המעוניינים בכך, מוזמנים ללגום מבר המים שנמצא בלובי, וזמין בכל שעה".

בענף, יש מי שמודים כי החשיבה האקולוגית מגיעה בד בבד עם חסכון כספי, אך ישנם אורחים שאינם מרוצים מהשינויים הללו. "עבור אנשים מסוימים, היוקרה היא חלק מהחוויה במלון, והם רוצים תמורה מלאה לכספם, כמו גם פינוק", מוסיפה ז'רמן.

"אנו מקבלים משובים רבים, ואני סבור כי הם נעשים יותר ויותר מתונים, כי כיום כולם רוצים בטובת הסביבה. המצב השתפר במהירות, בטווח זמן של חמש או עשר שנים", מסכם טראוויס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully