וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקינג קבע: ראש פינה היא המקום כי מזמין בישראל

19.1.2021 / 12:43

הזוכים בפרסי Traveller Review Awards 2021 של Booking.com פורסמו היום, לאחר בחינה של כ-130 מיליון חוות דעת שדירגו מקומות לינה בעולם, ונמצא שהאירוח הכפרי שלט בשנה החולפת. במיוחד במושבה קטנה אחת בגליל

צילומי רחפן של ישראל/יוסי ועודד פישר

זו היתה שנת תיירות קשה, אבל מי שכן יצא לחופשה בה - עשה זאת בעיקר באירוח הכפרי, כשהמושבה ראש פינה היתה היעד הכי מזמין עבור הישראלים. כך לפחות עולה במסגרת מחקר שערכה ענקית ההזמנות Booking.com במסגרת פרסי Traveller Review Awards 2021.

יותר מ-130 מיליון חוות דעות מהימנות של אורחים ברחבי העולם, בחנה בוקינג כדי להעניק 1,147,344 פרסים במסגרת Traveller Review Awards 2021. המטרה היא לתת את מלוא הכבוד וההערכה לשותפים מ-220 מדינות וטריטוריות, שהפכו את חוויית התיירות של המטיילים והמטיילות לבלתי נשכחת - בין אם הלקוחות האלה הזמינו מקום אירוח, רכב להשכרה או מונית מ/אל שדה התעופה.

חלוקת הפרסים מתבצעת זו השנה התשיעית, כשהפעם יש מגוון רחב במיוחד של זוכים וזוכות. זו הוכחה אמיתית למסירות ולנחישות שהפגינו ספקי התיירות שהצליחו להעניק חוויית תיירות מדהימה בכל פינה של העולם, בשנה שהייתה מאתגרת במיוחד עבור כל התעשייה. בין הזוכות והזוכים הרבים שאפשר לציין לטובה נכללים 3,019 מישראל.

ראש פינה. Shutterstock, ShutterStock
הצטיינה באירוח בשנה החולפת. המושבה ראש פינה/ShutterStock, Shutterstock

עשרת היעדים המזמינים ביותר בישראל בשנה החולפת

בישראל ישנם מספרים יעדים שהצטיינו באירוח שהעניקו למבקריהם בשנה החולפת, ובעקבות כך זכו לתואר - היעדים המזמינים ביותר בארץ (על בסיס חוות הדעת של האורחים). היעדים הישראלים מתפרשים על פני כל רחבי המדינה ומציעים מבחר אפשרויות כמו חופשה על החוף, זמן איכות בחיק הטבע או טיול שופע תרבות בעיירות קטנות וערים גדולות.

במקום הראשון נמצאת, כאמור, פנינת התיירות הגלילית, ראש פינה, שמובילה בכמות מקומות האירוח הזכאים שזכו בפרס. מיד אחריה ברשימת העשירייה הפותחת אפשר למצוא את עכו (שזכתה בשנה שעברה), מצפה רמון, חד נס, ערד, נצרת, באר שבע, אילת, קיסריה וחיפה. לצד ההובלה של ראש פינה ומצפה רמון במחוזות צפון ודרום בהתאמה, הרצליה היא העיר המובילה במחוז המרכז באיכות הכנסת האורחים שלה, על פי חלוקת הדירוג למחוזות ארציים.

ומהם היעדים המזמינים ביותר בשאר העולם?
ביעדים אלה, המטיילות והמטיילים יוכלו ליהנות מאירוח נעים וידידותי ברגע שרק יוכלו שוב לנסוע ולטייל. את העשירייה פותח מחוז טייטונג (טאיוואן), ולאחריו ברשימה מופיעים פרשוב (סלובקיה), אוסטריה עילית (אוסטריה), טזמניה (אוסטרליה), קטנברי (ניוז זילנד), נובה סקוטיה (קנדה), צ'ובוט (ארגנטינה), מחוז או'היגינס (צי'לה), אייווה (ארצות הברית) ומינאס ז'ראיס (ברזיל) - רשימת היעדים הזו מוכיחה שאפשר למצוא מקומות אירוח איכותיים וטובים בכל פינה בעולם.

עוד בוואלה!

נחשפו הערים הטובות בעולם לשנת 2021. ובאיזה מקום תל אביב?

לכתבה המלאה
חדרנית חדר מלון. ShutterStock
הניקיון השנה דורג כדבר השני הכי חשוב בבתי מלון ודירות נופש/ShutterStock

ניקיון: אחד הדברים הכי חשובים השנה באירוח

בשנה המיוחדת שהסתיימה, התגלו לא מעט נתונים ותובנות לגבי ההעדפות של המטיילים. לדוגמה, אם מסתכלים על חוות דעת שכתבו אורחים מישראל על מקומות אירוח שזכו בפרס, מגלים שהם נותנים את המשקל הרב ביותר לאיכות אנשי הצוות במקום האירוח, ולאחר מכן לניקיון ולמיקום אתר הלינה (בסדר יורד) - אלה הקטגוריות עם הציונים הכי גבוהים, מתוך כלל הקטגוריות שישראלים דירגו אחרי השהייה שלהם.

ההעדפות שלהם תואמות למגמה הכללית בעולם, לפיה הזוכים והזוכות של Traveller Review Award 2021 קיבלו את הציונים הגבוהים ביותר על קטגוריית אנשי הצוות, ואחריה הניקיון והמיקום. כמו כן, באופן די טבעי נראה כי לאנשים יש גם יותר מודעות לבריאות ולהיגיינה בעקבות השנה האחרונה. מתוך חוות הדעת עולה כי הציון עבור קטגוריית הניקיון של הזוכים באופן גלובלי היה גבוה ב-17% בממוצע מציון הניקיון של מקומות אירוח שלא זכו בפרס - מה שהופך השנה את קטגוריית הניקיון לחלק מכריע בחוויית אירוח מושלמת בקרב מטיילים בכל העולם.

אי האורכידאה במחוז טייטונג טאיוואן. Booking.com,
היעד הכי מזמין ב-2020. אי האורכידאה במחוז טייטונג, טאיוואן/Booking.com

בתים, דירות ומקומות אירוח ייחודיים עדיין הכי פופולריים

אם בוחנים את רשימת הזוכים העולמית של 2021 לפי סוג מקום אירוח, רואים שהמלונות נשארו במקום השני בכמות הזכיות, זו השנה הרביעית ברציפות. ארבעה מתוך חמישה זוכים הם מקומות אירוח ייחודיים: דירות (עם 484,243 זכיות), מלונות (עם 175,748 זכיות), בתי נופש (עם 123,145 זכיות), בתי הארחה (עם 94,003 זכיות), ו-B&B‎ (עם 78,903 זכיות).

גם בישראל הדירות הם סוג מקום האירוח שזכה בכמות הפרסים הגדולה ביותר ב-2021, ומיד אחריהן ברשימה נמצאות אכסניות, מלונות, בתי הארחה ובתי נופש. בין מקומות האירוח שזכו בפרסים השנה בישראל ניתן למצוא, ללא יחסי דירוג, את סוויטות אחוזת המאירי בראש פינה, דירת זידאן שרי בעכו, צימר קורא במדבר בערד, בית ההארחה קאזה רוזה באילת, מלון ביאזי בירושלים, מלון רנומה בתל אביב, הבית הכפרי פינה בגלבוע בבית אלפא, בקתת דליה ברמה באל-רום ועוד.

כשזה מגיע לדירוג על בסיס איכות הכנסת אורחים, אלה סוגי מקומות האירוח המצטיינים בעולם: B&B, שהייה בחווה, בתים כפריים, אכסניות קטנות ובתי הארחה. נתון זה מעיד כי עבור אנשים מכל רחבי הגלובוס, השהייה במקומות אירוח ייחודיים כאלה היא חוויה בלתי נשכחת. נתון נוסף מראה, כי 30% מסך כל ההזמנות החדשות ברבעון השלישי של 2020 היו למקומות אירוח אלטרנטיביים, מה שמצביע על הביקוש הגדול לסוגי האירוח הללו.

צימר אחוזת המאירי בראש פינה. Booking.com,
זכה בפרס בתחרות השנה. צימר אחוזת המאירי בראש פינה/Booking.com

ספקי התחבורה לא נותרו מחוץ לדירוג

לפי מחקרים אחרונים של Booking.com, כמעט שליש (32%) מהמטיילים הישראלים יצאו בשנה האחרונה לטיול בארץ שמטרתו ביקור משפחה וחברים ומעל לשליש מהישראלים (33%) טיילו יותר בתוך גבולות המדינה ב-2020 בהשוואה ל-2019, שזה די דומה לנתון העולמי שעומד על 32%. טיולי רוד-טריפ ותיירות פנים הפכו להיות, יותר נפוצים בשנה האחרונה, ונראה כי בפני ספקי התחבורה עמדה משימה לא פשוטה, כאשר לצד העלייה בביקוש בשווקים מסוימים, התעורר צורך לאמץ במהירות אמצעי ניקיון מוקפדים יותר בין איסוף לאיסוף, לייצר פיקוח על עטיית מסכות, לדאוג לאספקת חומרי חיטוי, ולשמור על ריחוק במטרה לצמצם את המגע עם הלקוחות ועוד.

*המחקר הוזמן על-ידי Booking.com ונערך באופן עצמאי בקרב מדגם של 47,728 משיבים ומשיבות מ-28 שווקים בעולם כולל 999 איש מישראל. המשתתפים בסקר היו בני 18 ומעלה, נסעו לפחות פעם אחת ב-12 החודשים האחרונים, והיו מקבלי ההחלטות העיקריים או שותפים בקבלת ההחלטות בנוגע לנסיעה. הסקר נערך אונליין בנובמבר 2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully