וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכו כמעט ריקה מאדם, וזו בדיוק הסיבה לנסוע אליה עכשיו

30.7.2020 / 8:48

ביקור בעיר העתיקה של עכו, אחת הערים התיירותיות בישראל, חשף אותנו לנזקי הקורונה שלא תראו בטלוויזיה. עם רצועת חוף מדהימה, מסעדות מעולות והיסטוריה מרתקת, חבל שתפסידו אותה הקיץ

צילומי רחפן של ישראל/יוסי ועודד פישר

(בווידאו: עכו ממעוף הרחפן)

בשבוע שעבר היה נדמה ששוב הכל סוגר עלינו. ההצהרות על סגירת הקניונים, הבריכות וחופי הים בסופי השבוע הצליח להלחיץ את המערכת, וכל מה שכולם סביבי רצו היה לברוח. כאמור, הצהרות לחוד ומעשים לחוד, אבל בתוך כל הטירוף הזה הצלחנו לקלוט דבר אחד - המלונות נשארו פתוחים ללא הגבלות. מה זה אומר? יש בופה (אחרת, ובכל זאת), יש בריכה, ואם התמזל מזלנו נמצא גם רצועת ים נעימה ואולי כמה פעילויות שעדיין פתוחות ומתאימות לילדים.

בשונה מחודשי הקיץ שהתרגלנו אליהם, בהם בכלל לא חשבנו שריחוק חברתי הוא בכלל אפשרי, הבחירה בתקופת הקורונה בחופשה עירונית בפריפרייה, הייתה נראית הכי הגיונית, ואולי גם הכי מתבקשת. ההמונים ממילא נסעו לאילת או לגליל העליון והגולן, כך שהערים התיירותיות מחוץ למרכז שחטפו מכת מוות מהקורונה הן אולי הכתובת הכי נכונה בימים אלה, וכך הגענו למלון חוף התמרים בעכו.

מלון חוף התמרים. ליהי שורש, עיבוד תמונה
שילוב של בריכה, ים והרבה מאוד שטחים פתוחים. מלון חוף התמרים בעכו/עיבוד תמונה, ליהי שורש
ריחוק חברתי במלון חוף התמרים בעכו. ליהי שורש, מערכת וואלה!
ריחוק חברתי בחופש הגדול. זה אפשרי/מערכת וואלה!, ליהי שורש

המלון הוותיק והגדול ביותר בעיר עבר מתיחת פנים כללית בתקופת הסגר, כולל החלפת ריהוט, צביעה ושדרוג הפסיליטיס בחדרים. הוא משתרע על לא פחות מ-35 דונם וכולל 120 חדרים, מה שמותיר כאמור הרבה מאוד מקום לריחוק חברתי. במתחם המלון יש בריכה פתוחה, רצועת ים צמודה, קאנטרי קלאב פעיל עם בריכה מקורה, חדר כושר ומבחר חוגים שזמינים גם לאורחי המלון. המקום פועל כמובן על פי התו הסגול, על כל גווניו, כך שבחדר האוכל מקפידים על מסכות ותפוסה של 35 אחוזים, וכך גם בשאר האזורים הציבוריים של המלון. בימים של חוסר הוודאות לגבי הפעלת חדרי הכושר הוציאו שם למשל את האימונים של הקאנטרי קלאב החוצה אל המדשאות הרחבות, וכך גם את אופני הספינינג למשל.

נינג'ה עכו

אז כושר לא עשינו, אבל אחרי טבילה בבריכה של בית המלון, עלינו על האוטו ונסענו חמש דקות נסיעה לכיוון פארק האקסטרים בעכו. הפארק שנמצא באזור תעשיה הוא הגדול ביותר בישראל, ומדובר על החלום הרטוב של מרבית הילדים, במיוחד אלה שנישבו בקסם הנינג'ה. בפארק נמצא קיר הטיפוס הגדול ביותר במזרח התיכון בגובה 32 מטרים, אומגה ענקית באורך 90 מטרים, מסלולי SKY TRACK ומעל 2,000 מטרים של קירות טיפוס. בפארק יש מגוון מתקנים, המותאמים לכל רמת קושי ולכל גיל, גם לקטנטנים והוריהם.

אקסטרים פארק עכו. ליהי שורש, עיבוד תמונה
מקום כייפי שילדים יאהבו מאוד. פארק אקסטרים/עיבוד תמונה, ליהי שורש

הצוות פה מורכב מחברה צעירים מקצוענים ואדיבים מאוד, כולם תושבי האיזור, שרגילים לחודשי קיץ שונים לחלוטין מזה הנוכחי. בקיץ רגיל המקום עמוס בקבוצות ילדים, וכעת הוא נותר יחסית ריק עם ירידה בתפוסה של למעלה מ-70 אחוזים. אנחנו אומנם נהנו מכך שהפארק היה כמעט כולו לרשותנו, אבל היינו שמחים יותר לראות את המקום הכייפי והנהדר הזה מלא בקולות ילדים.

מחיר לחודשי הקיץ: כרטיס כניסה חד פעמי לטיפוס ושהות בפארק ב-30 ש"ח, כניסה ליום מלא הכוללת פעילות של שלוש שעות בכל האטרקציות באתר ב-130 ש"ח.

סוף ימי הבופה?

אחרי יום עמוס, חזרנו אל החדר הנעים והנקי בבית המלון ממנו נשקף אחד הנופים הכי יפים שיש - רצועת החוף של עכו בשקיעה וכשברקע העיר העתיקה אליה עוד נגיע בהמשך. משם המשכנו כדי לקבל תשובה על אחד החששות הכי גדולים שלנו - איך נראה הבופה הישראלי תחת הגבלות הקורונה?

חדר האוכל הענק של המלון שיכול להכיל בימי שגרה למעלה מ-600 איש היה נראה ריק תחת המגבלות החדשות, ובכל עמדה חיכה לנו עובד מטבח שהגיש את האוכל היישר לצלחת שלנו. לכל החוששים, על אף שינוי צורת ההגשה , המבחר נשאר מגוון וצבעוני, גם בבוקר וגם בערב, ויש שיגידו (אני למשל) שאפילו עדיף ככה. זה מונע בזבוז ואכילת יתר, ובכללי מרגיש הרבה יותר היגייני - עובדה שאולי טוב שהתחלנו לשים אליה לב בחודשים האחרונים.

מלון חוף התמרים בעכו נוף. ליהי שורש, מערכת וואלה!
נוף מושלם לחופי העיר העתיקה בעכו/מערכת וואלה!, ליהי שורש
בופה במלון חוף התמרים בזמן קורונה. ליהי שורש, מערכת וואלה!
הגשה אישית ישר לצלחת שלכם. חדר האוכל במלון חוף התמרים תחת הגבלות הקורונה/מערכת וואלה!, ליהי שורש

בבוקר למחרת אחרי טבילה בים הנקי של עכו, ארוחת בוקר סטנדרטית והיגיינית ורחצה קצרה בבריכה שמנו פעמינו אל העיר העתיקה בעכו לביקור באולמות האבירים, המספקים הצצה אל חייהם של האבירים הצלבנים שחיו בעכו לפני מאות שנים. בסיור המעניין תוכלו לראות את החדרים בהם היו האסירים קשורים בשלשלאות ברזל, היכן אכלו האבירים את הארוחות שלהם, וכן, גם היכן הם עשו את הצרכים שלהם.

האולמות משתרעים על פני שטח עצום מתחת לפני הקרקע וכוללים חנויות ושוק האמנים מהתקופה הצלבנית כמו נפחות פלדה וזכוכית, קדרות, אריגה, רקמה ועוד. בימים אלה מומלץ התקשר ולברר האם כל המוצגים פתוחים, ובכל מקרה מדובר בבילוי משפחתי נעים וקריר מתחת לפני האדמה עם הרבה פרטים מעניינים על חייהם של האבירים.

מחיר: ילד עד גיל 5 חינם, 30 ש"ח לכרטיס משולב, המאפשר כניסה לכל האתרים: אולמות האבירים, חמאם טורקי, גן הקסום, גן הבוסתן, מוזיאון עוקשי לאמנות מודרנית והמוזיאון האתנוגרפי.

אולמות האבירים בעכו. אלה לייטוס,
פעילות קרירה ומשכילה לכל המשפחה. אולמות האבירים/אלה לייטוס

ולסיום, מילה על עכו. סיור בבזאר הטורקי שנבנה בסוף המאה ה-18 ושופץ לפני כמה שנים הוא תמיד חוויה של צבעים, ריחות ואנשים. הרחובות והאבנים של העיר העתיקה בעכו רגילים לתיירים משוטטים ובלעדיהם הם נראים עצובים יותר. באמצע שבוע, בשעות הצוהריים לא מעט בתי קפה ומסעדות נותרו שוממים, ורק ה"מכות של החומוס" עבדו כרגיל.

אנחנו שומעים בחדשות על מחאות ראויות לא פחות וסקסיות יותר, אבל האמת היא שערים תיירותיות בפריפרייה כמו עכו או נצרת סובלות לא פחות, אם לא יותר מהעסקים במרכז. התקופה הנוכחית היא זמן מעולה ללכת ולהרים לעסקים מקומיים שכורעים תחת הנטל ועל הדרך ללמד את הילדים שלכם שיעור בסולידריות אזרחית.

השוק הטורקי בעכו העתיקה. ליהי שורש, מערכת וואלה!
בואו להרים! השוק הטורקי שומם באמצע השבוע/מערכת וואלה!, ליהי שורש

מחירים

המחירים במלון חוף התמרים על בסיס לינה וארוחת בוקר: אמצע שבוע - החל מ-730 שקלים לזוג, זוג +ילד החל מ- 913 שקלים. בסופ"ש - מותנה במינימום 2 לילות 1,150 שקלים לזוג ללילה, 1,438 שקלים לזוג +ילד .

הכותבת היתה אורחת של מלון חוף התמרים ושל עיריית עכו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully