וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 ספוטים סודיים בנחלים הכי מבוקשים בארץ

בן פרשיץ

6.8.2021 / 1:01

כולם מכירים את נחל עיון, נחל שניר ונחל הבניאס באצבע הגליל, שבהם זורמים מים כל השנה. אבל במקום ללכת למקומות שכולם יהיו בהם, ביקשנו מבן פרשיץ - שמתעסק רק במקומות סודיים בצפון - לגלות לנו איך מגיעים לשלוש נקודות שבהן תהיו לבד

פינות סודיות בנחלי הבניאס, עיון ושניר/צילום: בן פרשיץ

כבר נדמה שלא נותרו פינות שקטות בארץ, במיוחד במציאות שבה רבים מטיילים בנחלי הצפון וישנה תחושה שכבר ראינו הכל.

אבל מה שנפלא במיוחד באזור אצבע הגליל, הוא שהאזור מבורך במקורות מים רבים, כמו נחל הבניאס, נחל שניר ונחל עיון, ותמיד נשארה פינה יפה לגלות ולגוון מהטיולים הקודמים. לכבוד הסופ"ש החם עד מאוד, ביקשנו מבן פרשיץ - שמתעסק רק במקומות סודיים בצפון - לגלות לנו איך מגיעים לשלוש נקודות שבהן כנראה תהיו לבד.


בעמוד המעיינות שלנו כבר טבלתם?

פינה בבניאס בדרך לנבי יהודה

נחל הבניאס הוא כל כך מוכר, שנדמה שלאן שלא תלך - תמצא אנשים. אבל מסתבר שיש לאורכו כמה פינות שטרם מצא אדם. או לפחות אדם שאינו מכיר.

להקליד בווייז: "נבי יהודה". כאשר נוסעים על כביש 918, למגיעים מדרום - נפנה ימינה בשילוט "נבי יהודה", ומיד נוכל להחנות את הרכב בצד הדרך מצד ימין ולהבחין שבין העצים משמאל יש שילוט של כניסה לנחל הבניאס. הליכה של כמה שניות בצל תוביל אותנו לערוץ הנחל הקסום, הטובל בירוק של צמחייה מסביב ואף נהנה מהצל שמעניקים העצים לכל מי שיושב לשפת המים.

טיפ אישי1: כדאי להגיע כשעה לפני השקיעה - גם פחות חם, פחות עמוס וגם תראו את השמש יורדת לאיטה בין העצים והצמחים המקיפים את הפינה - חוויה ממלאת מצברים ומרגיעה.

טיפ אישי2: במידה והנקודה הנ"ל כבר עמוסה, המשיכו לאורך הדרך לנבי יהודה - שם תגלו עוד פינות שניתן להחנות ומהן למצוא כניסות לנחל מצד שמאל.

עוד בוואלה!

מפל נסתר והליכה במים: אל הבריכות הצלולות שכולם מפספסים

לכתבה המלאה
נחל הבניאס. בן פרשיץ, תמונות גולשים
תהנו מהצל שמעניקים העצים על שפת המים. הפינה בנחל הבניאס/תמונות גולשים, בן פרשיץ
נחל הבניאס. בן פרשיץ, תמונות גולשים
כדאי להגיע לנקודה כשעה לפני השקיעה/תמונות גולשים, בן פרשיץ

פינה נפלאה בנחל שניר

למרות שרובו עובר בלבנון, גם בחלק שלנו מעניק נחל שניר (החצבאני) כמה פינות נפלאות. כזאת היא הפינה הבאה בסמוך לבית הלל.

להקליד בווייז: "בית הלל". נחצה את היישוב לאורך וכאשר נגיע לפינה הצפונית שלו, ממש לפני השער הצהוב האלקטרוני, נחנה מצד ימין ברחבת עפר גדולה (נבחין בשלט "ברוכים הבאים למושב בית הלל"). נחנה ונשים לב לשביל שמתחיל צמוד לשורת הברושים, נחצה שער ונמשיך בשביל הפונה דרומה עד שנבחין בשער משמאל עם שילוט "שער קולומביה".

ניכנס בשער, ובצומת שבילים בירידה מטה נבחר לפנות שמאלה. נלך בין קני סוף משני צידי הדרך כשלוש דקות עד שנבחין מימיננו בפינה חשופה לחלוטין, ללא שיחים של הנחל ועם שורשי וענפי עצים הנמתחים לכל עבר.

טיפ אישי: מקום מושלם לפיקניק עם צל ומקומות לשבת על שפת הנחל עם שמיכה או מחצלת לצד רעש המים המפכפך. בנוסף, בסתיו המאוחר של ארצנו, בסביבות תחילת דצמבר, כל הפינה מתמלאת בעלי שלכת מהעצים הנשירים במקום - לרומנטיקנים שביניכם.

*שימו לב: בעדכון האחרון של רשות הטבע והגנים, נחל שניר הוכרז ברשימה של נחלים שנמצאו בהם דגימות זיהום גבוהות מהרגיל (מהגשר הרומי ועד המפגש עם הירדן), לכן כרגע נמליץ על פיקניק לגדות הנחל בפינה היפה הבאה, וכמובן כדאי להתעדכן באתר רשות הטבע והגנים.

נחל שניר. בן פרשיץ, תמונות גולשים
מקום מושלם לפיקניק עם צל ומקומות לשבת. הנקודה בנחל שניר/תמונות גולשים, בן פרשיץ
נחל שניר. בן פרשיץ, תמונות גולשים
שלכת רומנטית. כך נראית הנקודה בנחל שניר בסתיו/תמונות גולשים, בן פרשיץ

שתי פינות בשני צידי הגשר - נחל עיון

הנחל המוכר בעיקר משמורת נחל עיון, עם שלל המפלים והמסלול, מציג לראווה גם פינה יפהפייה המתחלקת לשניים, ממש רגע לפני המפגש עם נחל שניר.

להקליד בווייז: "בית קברות יובל". אל דאגה, זהו לא היעד, אבל נשים לב למגיעים מכיוון כפר יובל שברגע שנפנה ימינה בשילוט של בית העלמין - זהו המקום להחנות בצד הדרך. ממש מתחתנו נבחין בירידה מטה לפינה שובת לב של הנחל, שבה מבנה אבן עתיק שאפשר לשבת עליו ולצפות בנחל זורם מולנו. אם המקום כבר עמוס, נחצה רגלית את הכביש בזהירות רבה על הגשרון. נבחין בצד השני במקטע המערבי של הגשר בשביל שיורד מטה (דרומה), וכעבור חצי דקה נגיע לשפת הנחל.

טיפ אישי: בפינה הדרומית המתוארת ישנה זרימה די חזקה ואף מפלון קטנטן. ניתן להיכנס בזהירות ולהתיישב על אחת האבנים הגדולות ולטבול את הרגליים במפלון.

לחובבי האינסטגרם והצילום, הפינה הצפונית ללא ספק היא בשבילכם - שבה מבנה האבן ויזואלי מרשים לצד המים.

נחל עיון. בן פרשיץ, תמונות גולשים
בנקודה זו יש זרימה די חזקה ואף מפלון קטנטן. הפינה הדרומית בנחל עיון/תמונות גולשים, בן פרשיץ
נחל עיון. בן פרשיץ, תמונות גולשים
זה המקום לטבול רגליים. המקום בנחל עיון/תמונות גולשים, בן פרשיץ

בן פרשיץ הוא בעל המיזם והעמוד North Israel Guider באינסטגרם להנגשת הצפון על כל רבדיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully