וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבות "מעוררות בחילה" שיגרמו לכם לא להכנס לג'קוזי או הוט טאב במלון

30.6.2021 / 23:08

"אתם רובצים בנוזלי גוף של אחרים ועלולים לחטוף מחלות זיהומיות": מומחי בריאות ונופש חולקים סיבות מדוע שכשוך במי האט טאב עלול להיות מסוכן לבריאות שלנו

"מדרגות לגן עדן": הבריכה עם הנוף היפה בעולם שכבשה את הרשת/Loucos Por Viagem

עונת הנופשים החלה רשמית ולכל מי שנאלץ לוותר השנה על טיסה ליעד עולמי, ודאי מצא נחמה בחופשת בטן גב במלון בארץ. כעת אנחנו ממליצים למי שלא רוצה להרוס לעצמו את החלום לרבוץ בג'קוזי או הוט טאב מפנק בנופש הקרוב שלו - שיפסיק לקרוא עכשיו, כי מה שאנחנו הולכים לחשוף בפניכם הפעם יגרום לכם בוודאות לוותר על התענוג.

מומחי בריאות ונופש טוענים שכדאי לכם לשקול את הסיכונים הבריאותיים של טבילה בג'קוזי ציבורי. הסופרת סוזן גריפין היא אחת ממתנגדות הג'קוזי הגדולות והיא מביעה דעה נחרצת מדוע היא לעולם לא תיכנס ל"מרק האנושי הזה". לדבריה, להיכנס לאמבט חם מלא בזרים אקראיים הינו לא רק דבר מגעיל בפני עצמו אלא גם מסוכן בריאותית. בעוד אנשים רבים רואים בג'קוזי פתרון מרגיע ללחצי היומיום, גריפין, מהמומחים של מתכנני החופשות 2Chill, הסבירה מדוע כדאי לכם להימנע מטבילה בג'קוזי: "אתה מושרה במיצים של כולם", היא אמרה ל"מירור", "מלבד הגועל שבדבר, החיידקים שבג'קוזי עלולים לגרום למחלות כמו אי. קולי ופוליקוליטיס ואפילו למחלת הלגיונרים - שבמקרים הגרועים ביותר עלולה להיות קטלנית".

גריפין הוסיפה: "זה מקום למראות מעוררי רפלקס הקאה כמו פלסטרים צפים וקצוות שיער אבודות. באמבטיות הוט טאב שלא מטופחות ונשמרות כראוי, המים החמים והמתערבלים הופכים לקרקע מושלמת לחיידקים ונגיפים, מה שמציב אנשים בסיכון לכל מיני סוגי מחלות, כולל מחלת הלגיונרים וזה עלול לפגוע בכם אפילו על ידי נשימה של טיפות זעירות של מים המכילות חיידקים - אז זה משהו לחשוב עליו כשאתם שואפים את ה'אוויר הצח של הספא' שאתם כל כך חולמים עליו".

גריפין ממשיכה להלחיץ: "תענוגות אחרים עלולים לכלול פוליקוליטיס שנכנס לזקיקי השיער וגורם לפריחה, אי. קולי שעלול לגרום לכאבי בטן ושלשולים, ואפילו נגיף ההרפס. רק בגלל שאתה שומר על היגיינה אישית ומתקלח לפני שאתה נכנס לג'קוזי, זה לא אומר שהחברים המתרחצים שלך הם גם כאלה. הם יכולים להביא איתם כל מיני דברים כמו זיעה, עור מתקלף ונוזלי גוף אחרים. באשר לטמפרטורה החמימה - זה אמור להקל על השרירים העייפים ולהפחית את הלחץ, אבל זה בדרך כלל רק משאיר אותך מסוחרר, עייף וזקוק לישיבה על אדמה יבשה ומקלחת קרירה".

מבחינת סוזן גריפין החסרונות של הג'קוזי עולים בהרבה על היתרונות - ולמרות שאפילו היא יכולה להודות שאמבט עיסוי הוא דבר מרגיע, בעינייה זה אינו שווה את זה. היא הוסיפה: "אני מעריכה שעבור אנשים רבים רביצה בג'קוזי היא סוג של גן עדן, אבל לא בשבילי. אני רוצה לדעת איך מישהו יכול להירגע כשהוא יושב באמבטיה עם המון זרים אקראיים? זה מספיק גרוע ליצור קשר עין עם מישהו במהלך השהייה שם, שלא לדבר על לגעת בטעות ברגל החלקלקה של השכן או אפילו יותר גרוע בכפות הרגליים שלו. פעם חברה שלי תיארה את הג'קוזי שחלקה עם קבוצת אנשים במהלך שהות בוילה כ'מרק אנושי'. הדימוי הזה רודף אותי מאז".

דו"ח שפורסם לאחרונה ע"י המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) מצא כי נרשמו 208 התפרצויות מאושרות של מחלות ב"מי פנאי ציבוריים" - בעיקר בריכות שחייה ציבוריות, ג'קוזי ופארקי מים - בין השנים 2015-2019. ההתפרצויות התבטאו ב-3,646 מקרי מחלה, 286 אשפוזים ו-13 מקרי מוות. מרבית ההתפרצויות אירעו ביוני, ביולי או באוגוסט. מומחי בריאות חושדים כי המספרים בפועל גבוהים עוד יותר מכיוון שמחלות רבות אינן מדווחות.

ג'קוזי יכול להוות דאגה אמיתית לנופשים. במהלך חמש השנים הנבדקות, 1 מכל 3 התפרצויות הקשורות למים ציבוריים נקשרו לבתי מלון או אתרי נופש, על פי ה- CDC. מתוך ההתפרצויות בבתי מלון ובאתרי נופש, הרוב - 70 אחוזים - היו קשורים לג'קוזי. מישל הלבסה, ראש התוכנית לשחייה בריאה של ה-CDC סיכמה את 4 הסיבות הבריאותיות שימנעו מכם כניסה לג'קוזי, בעיקר אם אתם מבוגרים יותר, כפי שפורסם ב-aarp.

עוד בוואלה!

נופשים במלון הקיץ? הדבר החשוב שאתם חייבים לדעת על קורונה ובריכות שחייה

לכתבה המלאה

1. המים עלולים לגרום לכם לחלות

מישל הלבסה מחזקת את דבריה של סוזן גריפין ומזהירה את משתמשי הג'קוזי להימנע מבליעת מים או אפילו מחדירתם לפה מחשש למחלות. "קריפטוספורידיום, הטפיל החי בצואה, עלול לגרום למחלות במערכת העיכול, כולל שלשולים", אמרה הלבסה, "ניתן להפיץ קריפטו כאשר אדם נגוע משתמש בג'קוזי. אנשים מבוגרים יותר, כמו גם ילדים, נשים בהריון ואנשים עם מערכת חיסונית חלשה, רגישים במיוחד לכך. כל מי שיש לו שלשול צריך להימנע מכניסה לג'קוזי כדי למנוע התפשטות של קריפטו". היא הוסיפה: "נפוץ עוד יותר בג'קוזי הוא הלגיונלה פנאומופילה, חיידק העלול לגרום למחלת הלגיונרים, זיהום ריאות דמוי דלקת ריאות שעלול להיות חמור, במיוחד עבור בני 50 ומעלה. תסמינים של מחלת הלגיונרים כוללים: שיעול, קוצר נשימה, חום, כאבי שרירים וכאבי ראש".

רק בשנת 2018 דיווחו מחלקות הבריאות בארצות הברית על כמעט 10,000 מקרים של מחלת הליגיונרים הזיהומית. עם זאת, מכיוון שהמחלה בדרך כלל לא מאובחנת, ההערכה היא כי המספר האמיתי עשוי להיות גבוה פי 2.7 ממה שנרשם. זיהום קל יותר הנובע מלגיונלה המכונה קדחת פונטיאק גורם גם הוא לחום וכאבי שרירים.

2. שאיפת אדים מסוכנת לא פחות

אמנם קיים סיכון להידבקות במחלת הליגיונרים או בקדחת פונטיאק על ידי בליעת מים מזוהמים, אך קיים סיכון לא פחות גדול למצב דומה רק משאיפת אדי מים מזוהמים הנפלטים מהג'קוזי. לכן, גם אם אתם לא נכנסים לג'קוזי אלא רק יושבים ליד - אתם מסכנים את עצמכם. "הלגיונלה אוהבת מים חמים, וכאשר רמות הכלור או הברום יורדות, החיידק יכול לשרוד ולהתרבות ברפש, המכונה ביופילם, המופיע על קירות הג'קוזי", הוסיפה הלבסה , "אנשים שיש להם מערכת חיסונית מוחלשת, מעשנים לשעבר ומבוגרים בני 50 ומעלה צריכים לשקול לא להשתמש בג'קוזי או אפילו לא לשבת ליד אחד כזה".

3. אתם עלולים לחטוף פריחה

פסאודומונס הוא חיידק נוסף שבטמפרטורות מים חמות מאוד יכול לשרוד ולהתרבות. אך במקום זיהום בדרכי הנשימה, חיידק זה יכול לגרום לפריחה. זיהום העור יכול להשפיע על זקיקי השיער ולגרום לעור אדום ומגרד. "אתה מפתח פריחה בעצם בכל מקום בו העור שלך בא במגע עם הג'קוזי, כך שאנשים ימצאו לעיתים קרובות דפוס פריחה הדומה לבגדי הים שלהם", אמרה הלבסה, "בגד הים מחזיק מים על העור. כדי להפחית את הסבירות לפריחה בג'קוזי, דאגו להסיר את בגד הים, לשטוף אותו ולהתקלח עם סבון לאחר השימוש בג'קוזי".

4. החום יכול להביא לסחרחורות ועילפון

בדומה למה שציינה גריפין, הלבסה מזהירה בפני שהות ארוכה מדי בג'קוזי. "לג'קוזי יש טיימרים מסיבה טובה. כאשר סילוני המים נכבים, כדאי שתצאו משם. הטיימר להפעלת הסילונים בדרך כלל ממוקם כך שהמתרחצים יצטרכו לצאת מהמים כדי לאפס אותם. אם אתם רואים שהזמן חלף, זה כנראה זמן טוב לקחת הפסקה מהמים החמימים. זה נכון במיוחד לגבי מבוגרים אשר יכולתם לווסת את טמפרטורות גופם נפגמת. מכיוון שהחום מג'קוזי מרחיב את כלי הדם וגורם לירידת לחץ הדם, אנשים שכבר יש להם לחץ דם נמוך יכולים להתעלף, מה שעלול להוביל לטביעה. שתיית אלכוהול תוך שימוש בג'קוזי יכולה גם היא לזרז את הורדת לחץ הדם ולהביא לפגיעה בשיפוט ולהתעלפויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully