וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נופשים במלון הקיץ? הדבר החשוב שאתם חייבים לדעת על קורונה ובריכות שחייה

עודכן לאחרונה: 28.6.2021 / 17:57

למרות שבריכות ציבוריות רבות נסגרו ברחבי העולם בתקופת הקורונה, הרי שכעת גילו חוקרים בריטים כי הנגיף אינו מסוגל לשרוד במי הבריכות. ומה באשר למעיינות בטבע?

מלון גולדן קראון הר הקפיצה בנצרת, מלון מדיסון בנהריה ומלון הגושרים/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: ירדנה עבדי פוקס

כולכם תבלו הקיץ הזה בבריכות של בתי מלון, בריכות ציבוריות ואחרות, ואולי גם בחופשה שלכם בחו"ל. אך האם אפשר "לתפוס" קורונה בבריכה במלון, שבו אין לדעת מאיפה מגיעים הנופשים?

עד כה, הסברה הרווחת במרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) בארצות הברית, היתה כי הנגיף אינו מתפשט באמצעות טבילה בבריכות שחייה. אך אם עד כה מדובר היה בסברה מלומדת, הרי שכעת הדבר אף מוכח מחקרית.

אתר הלייף סטייל Good House Keeping, מדווח כי חוקרים בריטים מאוניברסיטת אימפריאל קולג' בלונדון מצאו כי מי בריכה שבהם מהול כלור או חומרי חיטוי כימיים אחרים, מחסלים במקרים מסוימים את הנגיף בתוך פחות מ-30 שניות.

כידוע, בבריכות רבות נמהלים המים עם כלור או ברום לצורך חיטוי. חומרים אלו מחסלים את נגיפי הקורונה, הנוטים לצוף במים, כך מסביר סודב דלאי, רופא מומחה למחלות זיהומיות וחוקר בבית הספר לרפואה באוניברסיטת סטנפורד.

גם חובבי המעיינות יכולים לשמוח. זאת בשל הממצא שגם במקורות מים מתוקים, כגון אגמים או בריכת טבעיות, אין סכנה להידבקות כתוצאה ממגע עם המים. עם זאת, במעיינות ובמקורות מים טבעיים, המושכים אליהם מטיילים רבים, סכנת ההידבקות קיימת כאשר ישנה קירבה בין הרוחצים, במיוחד אם אין מקפידים על כללי הריחוק החברתי.

בריכה מלון עין גדי. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
חומרי חיטוי כימיים מחסלים את הנגיף ב-30 שניות. בריכה במלון עין גדי (אילוסטרציה)/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

הסכנה היא דווקא בצפיפות

עם זאת ד"ר דלאי מסביר, כי נגיף הקורונה יכול בתנאים מסוימים לשרוד בבריכות שחייה. "ייתכן כי רסס טיפתי נגוע ישרוד מעט במים, אך בשלב מסוים הוא ינוטרל בזכות החומרים הכימיים שבבריכת השחייה, או שיהיה כה מהול, עד שהדבקה לא תהיה סבירה", מסביר ד"ר דלאי.

לדבריו, הסכנה הגדול היותר היא הצפיפות הרבה של שוחים בבריכה ובקרבתה, במיוחד אם מדובר בבריכה מקורה ולא כזו שנמצאת תחת כיפת השמים. במקרים אלו, ההדבקה תתרחש לא בשל המגע עם המים, אלא בשל רסס טיפתי העובר מאדם לאדם, באמצעות הפה, האף או העיניים.

מחקר זה מגיע בהקשר מעניין: בשל העובדה שעד כה היו חסרות ראיות מחקריות המצביעות על כך שמי בריכות השחייה בטוחים, הרי שברחבי העולם, נסגרו לקהל בריכות ציבוריות רבות מחשש להדבקה.

באופן טבעי, נשאלת השאלה כיצד ניתן ליהנות מביקור בבריכה תוך שמירה על ביטחון? החוקרים מציעים מספר הגנות, המוכרות לכולנו. כך למשל, שמירה על היגיינת הידיים והצטיידות בג'ל חיטוי. במיוחד לאור העובדה שבבריכות שחייה כולנו נוגעים במתקנים שונים, מכיסאות נוח ועד שמשיות. אם מדובר בבריכות מקורות, יהיה זה רעיון טוב גם לחבוש מסיכה כל עוד אינכם במים. כמובן, יש להסיר את המסכה בזמן השחייה, מאחר שטבילה במים עם מסכה רטובה עלולה להיות מסוכנת ולגרום לחנק. וכמובן, הדרך הבטוחה ביותר היא להתחסן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully