וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט המליץ לא לטוס: האם עליי לבטל את חופשת הקיץ?

עודכן לאחרונה: 23.6.2021 / 14:51

נאומו של ראש הממשלה בנט עורר שאלות רבות בקרב ישראלים. אז האם לבטל את הטיסה? האם ילדים מחוסנים נדרשים לבידוד ואילו מדינות "אדומות"? שאלות ותשובות חשובות

בווידאו: בנט: מתייחסים לעלייה בתחלואה כהתפרצות חדשה של הקורונה בישראל/מערכת וואלה!

אי הוודאות שנוצר אתמול (שלישי) בעקבות נאומו של ראש הממשלה נפתלי בנט, עורר שאלות רבות בקרב ישראלים שצריכים לטוס בימים הקרובים וגם בתקופת הנסיעות העמוסה של יולי-אוגוסט.

בסוכנויות הנסיעות השונות בארץ מתעסקים עם שאלות וחששות של ישראלים לגבי החופשה שלהם והנחיות הבידוד לילדים, אך עדיין לא נרשמו ביטולים רבים. "החל מהבוקר אנחנו מרגישים שאלות בקרב הלקוחות לגבי הנחיות יציאה לחו"ל, יש מעט ביטולים ועדיין יש הזמנות בעיקר לחודשי יולי-אוגוסט ליוון וקפריסין", אומרת טלי נוי סמנכ"ל שיווק ומכירות באיסתא.

גם בקשרי תעופה מדווחים שכרגע יש פחות ביטולים, אבל המון שאלות וסקרנות מה יהיה במידה והטיסה תתבטל. "יש ירידה קלה בהזמנות ארוכות הטווח, לצד עלייה לטיסות ברגע האחרון", מסביר ניר מזור סמנכ"ל השיווק בקשרי תעופה. "היעדים שטסים אליהם ברגע האחרון הם בעיקר הקרובים מאוד, כמו יוון וקפריסין, שגם נתפסים מאד בטוחים, אבל יחסית יש כרגע יותר שאלות ובירורים ופחות ביטולים בפועל".

לדברי סמנכ"ל השיווק בישראייר גיל סתיו, "הישראלים מרגישים צורך עז לצאת לחופשה. מרבית הלקוחות מוסיפים במועד ביצוע ההזמנה את האפשרות לבטל את הטיסה מכל סיבה, ללא דמי ביטול, כך שאנו לא חווים כרגע גל של ביטולים".

"כל היעדים 'הקרובים' נקיים מקורונה ומאושרים לטיסה על ידי משרד הבריאות", אמר לוואלה! תיירות אילן שלו סמנכ"ל השיווק בקווי חופשה, "וכל עוד זה המצב, למרות ההצהרה מאתמול, נמשיך ונראה הזמנות לחופשה בחו"ל, בטח לאור רמות המחירים של חופשה מקבילה בישראל ורמת התמורה".

עם זאת, ייתכן ומצב התחלואה בישראל יגדל, מה שישפיע על מצב הטיסות והגבלות ליוצאים והחוזרים לארץ. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת לקראת חופשת הקיץ הקרובה שלכם, במידה ותתבטל.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בסיור ודיון מקצועי בנתב"ג, 22 ביוני 2021. ראובן קסטרו
המליץ לא לטוס. ראש הממשלה נפתלי בנט נואם בנתב"ג, אתמול/ראובן קסטרו

האם מותר לי לטוס למדינה ירוקה?

אין בעיה לטוס למדינות ירוקות, חוץ מאשר מדינות שהוכרזו ברמת סיכון מירבית על ידי משרד הבריאות, והן: ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו, רוסיה.

עוד בוואלה!

טסים למרות החשש מקורונה: 45% מהישראלים יטוסו הקיץ לחו"ל

לכתבה המלאה

ומה אם יש לי טיסת המשך ליעד דרך מדינה "אדומה"?

אין בעיה לטוס טיסת המשך (קונקשן) דרך מדינה "אדומה", בתנאי שתשהו פחות מ-12 שעות בשטח שדה התעופה בלבד.

מהם היעדים שיש אליהם אזהרת מסע חמורה והאם מותר לטוס אליהם?

איחוד האמירויות, אוגנדה, אורוגוואי, איי סיישל, אתיופיה, בוליביה, מלדיביים, נמיביה, נפאל, פרגוואי, צ'ילה, קולומביה, קוסטה ריקה ותוניסיה. מותר (אך לא מומלץ) לטוס אליהם, ולמי שמחוסן או מחלים אין גם צורך בבידוד בחזור.

האם עליי לחזור לבידוד אם אני טס למדינה ירוקה?

אם אתם מחוסנים והצגתם בדיקת PCR שלילית מהיעד הירוק שבו הייתם, כמו גם נבדקתם בדיקת חובה בנתב"ג עם חזרתם - אין צורך שתיכנסו לבידוד, למעט אם באתם ממדינה אדומה או באתם במגע עם חולה שנדבק במוטציה ההודית.

נוסעים בנתב"ג, 22 ביוני 2021. ראובן קסטרו
יש חשש אך כמעט ואין ביטולים. נוסעים בנתב"ג, אתמול/ראובן קסטרו

האם ילדים מחוסנים שחוזרים מחו"ל צריכים להיכנס לבידוד?

ילדים מחוסנים, כמו הוריהם המחוסנים, אינם נדרשים בבידוד למעט אם חזרו ממדינה אדומה או שבאו במגע עם חולה שנדבק במוטציה ההודית.

האם עליי להוסיף ביטוח ביטול לחופשה?

מדיניות הביטולים בתקופה הנוכחית היא גמישה ומשתנה. בחלק מהחברות ניתן לשנות את מועד היציאה ללא תוספת תשלום. באחרות ניתן להקפיא את מועד הנסיעה ולדחות לשלב מאוחר יותר. ברוב המקרים של חבילות נופש, ניתן לבטל עד שבועיים לפני מועד היציאה בתשלום דמי טיפול וביטוח ביטול.

איפה מתעדכנים לגבי הנחיות לטסים ושבים?

ניתן להתעדכן באתר משרד הבריאות הייעודי לטיסות ליוצאים והנכנסים לארץ בלינק הזה.

האם יש סיכוי שיסגרו את השמיים?

תמיד קיים סיכוי כזה, במידה והתחלואה בישראל תתפשט, אולם נראה שהסיכוי לכך קטן מאוד, בעיקר כי רוב התושבים בארץ מחוסנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully