וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו אילת, רק אחרת לגמרי: חופשה משפחתית בפאפוס והסביבה

שירלי אסרף

23.6.2019 / 8:00

שייט ללגונה הכחולה, ביקור בחוף המפורסם ומסעדה שמספקת מחזה ייחודי. בפאפוס, עיר הנופש הפופולרית של קפריסין, ניתן לשלב אטרקציות משפחתיות עם חופשת בטן-גב כהלכתה. הנה כל הטיפים החשובים

פאפוס, רצועת החוף אליה ניתן להגיע מטברנת Beths of aphrodite. Bestip, אתר רשמי
רצועת החוף אליה ניתן להגיע מטברנת Beths of aphrodite/אתר רשמי, Bestip

פאפוס, עיר הנופש התיירותית בקפריסין, ידועה כאחד היעדים הפופולריים בקרב משפחות רבות.
כ-50 דקות טיסה מפרידים בינינו לבין עיר החוף הקטנה שלפי האמונה היוונית היא מקום הולדתה של אלת היופי והאהבה אפרודיטה.

ישראלים רבים משווים את החופשה בפאפוס לאילת, ובעזרת תכנון נכון תוכלו למצוא בה חוויה שונה לגמרי. בהמלצה זו תמצאו טיפים שימושיים הכוללים היערכות נכונה וטיול המשלב אטרקציות ייחודיות לצד חופשת בטן-גב כהלכתה.

מוכנים לטיול משפחתי וחוויתי? הנה כל הטיפים החשובים.

פאפוס, נמל לאצ'י. Bestip, אתר רשמי
נמל לאצ'י/אתר רשמי, Bestip

כלל היסוד שיקבע את אופי הטיול

זכרו כי המטרה כאן היא חוויה משפחתית ולכן שלבו אטרקציות המתאימות לכלל בני המשפחה, עם הפסקות בדרך ובמינון נכון. בעונת הקיץ מומלץ להזמין מקום מראש באתרים השונים (אם ניתן) כדי לא לעמוד בתורים ארוכים.

טיסה ישירה לפאפוס

בהרכב משפחתי כל דקה שווה זהב ולכן אני ממליצה להזמין טיסה ישירה לפאפוס, המוצעת כיום על ידי חברות ישראליות וכן חברות לואו קוסט. את הטיסה שלנו אני הזמנתי דרך אתר חברת Rynair, במחיר שערורייתי שהחל ב-19 אירו.

לינה: מלון מותאם למשפחה ובמיקום מרכזי

אחת הבחירות החשובות בטיול היא מלון המצליח לענות על הצרכים של כל משפחה ומשפחה.
המלון בו התארחתי הצליח לשלב את צרכיהם של משפחות וזוגות, כאילו הוא הותאם לכל אחד מהרכבים אלה באופן אישי. ייחודיות זו בשילוב האזור בו היה ממוקם לאורך הטיילת הפך את החופשה למנצחת. לכן אני ממליצה בחום לבחור מלון העונה על הצרכים האישיים של בני המשפחה: בריכות, חוף ים פרטי ופעילויות העשרה לילדים, לצד מיקום מנצח לאורך הטיילת ובמרחק הליכה קצר מנמל פאפוס.

נסיעה בכיוון הפוך

בפאפוס עצמה ניתן להתנייד באמצעות רכב, מוניות, אוטובוס וכן באמצעות טיולים מאורגנים. הדרך הנוחה ביותר בעיני היא באמצעות רכב, אבל מאחר שהנהיגה בקפריסין היא בצד שמאל של הכביש רבים מוותרים על אפשרות זו. אם בחרתם לשכור רכב, אני ממליצה להזמין רכב אוטומט ולנקוט במשנה זהירות.

ומטיפים שימושיים נעבור לשני טיולים מעניינים המשלבים אטרקציות משפחתיות שלא כדאי לפספס:

עוד באותו נושא

הסוד השמור של אירופה

לכתבה המלאה
פאפוס, מלון המתאים למשפחות ולזוגות. Bestip, אתר רשמי
מלון המתאים למשפחות ולזוגות/אתר רשמי, Bestip

יום טיול ראשון

נסיעה לכפר לאצ'י (Latchi)

כפר הדייגים לאצ'י, הממוקם למרגלות שמורת הטבע אקאמאס, הוא בין המקומות האהובים עלי בקפריסין. השילוב של חופים מוסדרים ומתוחזקים, נמל שוקק חיים, מסעדות מצוינות ואפשרות להשכרת רכבים וספורט ימי גרם לנו להעביר בכיף מספר שעות טובות.

טיפ: באזור נמל לאצ'י תמצאו מסעדות דגים מצוינות וזה בעיני ה-מקום לאכול כמו שצריך.

בנמל לאצ'י ניתן לקחת שייט חווייתי ללגונה הכחולה: שייט ללגונה הכחולה באזור אקאמאס הוא אטרקציה חווייתית לכל המשפחה. במהלך השייט במי הטורקיז עברנו בין מספר אתרים מעניינים כדוגמת Bath of aphrodite ועצרנו לשחייה ושנרקול למשך כשעה ב-Blue lagoon.

טיפ: השייט יוצא בשעות קבועות כאשר ההפלגה המומלצת היא ההפלגה לקראת שקיעה. מומלץ להזמין מקום מראש, להצטייד במגבת ושתייה וכן לבדוק כי השייט כולל מסכה, שנורקל וכיבוד קל. בנוסף מומלץ להגיע כרבע שעה קודם לכן כדי לתפוס מקום טוב לכם ולילדים.

במרחק של כרבע שעה נסיעה מנמל לאצ'י נמצאת הטברנה המיוחדת Beths of aphrodite. האוכל אמנם די סטנדרטי, אבל האווירה במקום לצד נוף עוצר נשימה שווה את העצירה. עוד לפני הישיבה במסעדה מומלץ לסייר באזור ולעלות על מרפסת העץ המשקיפה לנוף עוצר נשימה. כמו כן, ממש מתחת למסעדה תמצאו מדרגות המובילות לרצועת חוף שקטה.

לאלו מכם שמגיעים עם ילדים, כדי שלא יתעייפו מהירידה והעלייה במדרגות, כדאי להזמין משקה מרענן מהמסעדה ולרדת לרצועת החוף הקסומה לסיבוב קצר.

פאפוס, הלגונה הכחולה. Bestip, אתר רשמי
הלגונה הכחולה/אתר רשמי, Bestip

יום טיול שני

יום טיול נוסף לפנינו והפעם נשים פעמינו לאזור Peyia שנמצא במרחק של כ-25 דקות נסיעה מנמל פאפוס. במהלך הנסיעה ניתן לעצור בחוף המפורסם והיפה Coral Bay ובו רצועת חוף חולית ומסעדת חוף נעימה.

ומשם לגולת הכותרת של היום: מסעדת oniro by the sea בה תיהנו ממטעמים לצד מחזה ייחודי של מערות ים וספינה טרופה אחת אליה מגיעים מכל קצוות קפריסין. במתחם המסעדה תמצאו שולחנות וכן פופים בהם יוכלו גם הקטנטנים ליהנות מזמן איכות משלהם ובעיקר לזכות בכמה רגעים נדירים מול נוף מסקרן במיוחד.

המסעדה המעוצבת מתאימה לנשנושים כגון פיצה, סנדוויצ'ים ומשקאות מרעננים. מומלץ שלא לפספס את גבינת החלומי מהחלומות של הקפריסאים ומשקה פרפ'ה מרענן וממכר במיוחד.

לאחר הארוחה מומלץ לעשות טיול קצר באזור כדי לצפות בספינה המרתקת שעלתה על שרטון בשנת 2011 ונשארה באותה זווית בדיוק, וכן במערות הים המרהיבות שנוצרו כתוצאה מכך שסלע הגיר מהן הן עשויות לא עמד בכוח הים.

טיפ: מומלץ להזמין מקום מראש לשולחנות הנמצאים בקו ראשון לחוף.

במרחק כמה דקות נסיעה בלבד מהמסעדה ישנו מתחם בשם Sea Cave ובו בית קפה הממוקם ממש על קצה הגבעה, מול נוף לים ובו גן משחקים קטן אשר יכול להיות פתרון נהדר לקטנטנים. מכיוון ששני המקומות הנ"ל ממוקמים מול הים ואין גידור מתאים, יש צורך לשים לב לילדים במהלך כל זמן השהיה במקום.

לצד ימי טיול אלה קחו לעצמכם זמן מנוחה ותיהנו מחופשת בטן גב כהלכתה.

ניתן גם לשוטט בנמל פאפוס ולאורך הטיילת ולהגיע לקניון King avenue Mall הנמצא במרחק של כ-10 דקות נסיעה מהנמל. בקניון תמצאו גם את חנות ג'מבו האהובה על משפחות רבות (רק אל תשכחו להשאיר מקום במזוודות לקניות השוות).

ביום נוסף בקרו בעיר העליונה והמעניינת קטימה שעברה שיפוץ נרחב ובה תמצאו את חנות Next האהובה וגם בית קפה קסום בשם Beatriz Café המתמחה בעוגות ומאפים הנעשים בעבודת יד.

ניתן גם לבקר באחת האטרקציות המוכרות והמכוונות למשפחות, ביניהן גן החיות של פאפוס, פארק המים אפרודיטה, סלע אפרודיטה או שמורת הצבים Lara Bay.

המלצות מיוחדות נוספות מחכות לכם באתר ההמלצות Bestip

פאפוס, Coral Bay. Bestip, אתר רשמי
קורל ביי/אתר רשמי, Bestip

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully