וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מפחיד של היפופוטם זועם וקטלני מסתער על קבוצת תיירים

3.6.2021 / 23:30

למרות התדמית המסורבלת והעצלה של ההיפופוטמים הם למעשה אחת מהחיות הקטלניות בעולם - וכשרואים את הסרטון הזה מבינים עד כמה הם מסוכנים

היפופוטם מסתער על סירת תיירים/צילום חובבים: יוטיוב

סרטון שהפך ויראלי תיעד את הרגע המפחיד בו קבוצת תיירים נרדפת על ידי היפופוטם פראי במהלך שיט בסירת מנוע בטיול ספארי בקניה. דיקן מוצ'נה בן ה-27 היה זה שתיעד במצלמה שלו את המפגש הכמעט קטלני כשהוא ושלושה חברים היו במרחק מטרים ספורים מההיפופוטם שרדף אחריהם.

הצילומים המצמררים מראים את החיה המסיבית מפילה את ראשה אל מתחת למים ממרחק, אך תוך שניות צצה שוב מטרים ספורים ליד הסירה.

צפו בתיעוד המצמרר

האירוע התרחש ביום שישי שעבר בשעות בבוקר באגם ויקטוריה בקניה ודיקן סיפר לתקשורת המקומית: "ידענו שהאזור מלא בהיפופוטמים ורצינו לצאת לנסות ולתעד כמה תמונות שלהם. ידענו היטב שאלו חיות מאוד טריטואליות ותוקפניות, נתנו להן מרחב ונמנענו מלהיות יותר מדי קרובים. באותו אזור היו לפחות שישה היפופוטמים, ורבים אחרים בחלקים אחרים של האגם בו שטנו.

עוד באותו נושא

בקולומביה מעריכים: אין ברירה אלא לחסל את ההיפופוטמים הנמלטים של פבלו אסקובר

לכתבה המלאה

"עם זאת, בדיוק כהשתחלנו לעזוב את המקום הופיע היפופוטם עצום ונסער משום מקום והסתער עלינו, כנראה ממניעים פראיים", אמר דיקן, "מעולם לא ציפינו לתגובה כזו, כי זה דבר די נדיר. היה לנו מזל שהיינו בסירת מנוע מהירה. לאחר שברחנו במשך ארבע דקות לפחות, כבר לא יכולנו לראות שום סימן להיפופוטם ומיהרנו להגיע לחוף מבטחים. אבל זה היה ממש קרוב".

היפופוטמים הורגים אלפי אנשים מדי שנה

לאגם ויקטוריה יש היסטוריה של התקפות היפופוטמים. רק לאחרונה, שני ילדים נהרגו על ידי היפופוטם על גדות האגם בזמן שרחצו בו, כך דיווחה רשת קפיטל ניוז.

למרות התדמית המסורבלת והעצלה של ההיפופוטמים - הם למעשה אחת מהחיות הקטלניות בעולם. עוצמת הנשיכה החזקה של ההיפופוטם ואופיו התוקפני גורמת לו להרוג בקלות אנשים, הן בתוך המים והן מחוצה להם והוא נחשב לאחת החיות המסוכנות ביותר לאדם. בממוצע הם אחראים למותם של כ-500 בני אדם מדי שנה באפריקה בלבד (ועל פי הערכות, הם אחראים לכ-3,000 מקרי מוות של בני אדם בעולם בשנה, יותר מאריות או נמרים).

למרות היותם אוכלי עשב הם חיות מאוד אגרסיביות שלא יהססו לתקוף כל מי שנקרה בדרכם ואם יחושו איום טריטוריאלי הם יהרגו את כל הפולשים. למרות ממדיו הגדולים (היפופוטם בוגר יכול להגיע למשקל של כ-3 טונות) וחזותו העצלה, היפופוטם יכול לזנק ולרוץ במהירות של כ-40 קמ"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully