וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגע המפחיד בו תמנון שיגר את עצמו לעבר אדם שהלך על החוף וכרך את זרועותיו סביב צווארו

עודכן לאחרונה: 20.4.2021 / 23:55

תיעוד כזה לא רואים בכל יום - גבר נכנס למים למרות שראה את התמנון לפני כן, והתמנון תפס אותו בצורה מפתיעה וגרם לו לראייה מטושטשת ולצריבות בחלקים רבים של הגוף. למרות זאת המציל מזכיר: "מדובר בחיה מדהימה, אל תחשבו עליה דברים לא טובים"

תמנון תוקף אדם בחוף/Reuters/COURTESY LANCE KARLSON

בתיעוד נדיר נראה הרגע המפחיד בו תמנון מזנק לעבר גבר ולאחר מכן הוא תקף אותו וכרך את זרועותיו סביב צווארו.

לאנס קרלסון, סופר ומציל לשעבר בן 34, ראה ותיעד לראשונה את התמנון "הזועם" כאשר הוא התעמת עם שחף ליד אתר הנופש רמדה במפרץ ג'אוגרפה שבמערב אוסטרליה. הוא היה עם בתו בזרועותיו כשצילם את התמנון במים הצלולים - לפני שהוא התנפל על צווארו כשהפנה אליו את גבו.

"חשבתי בהתחלה שזה סטינגריי (טריגון)", הוא אמר לדיילי מייל אוסטרליה, "אבל אז ראיתי את המשושים של התמנון יוצאים מהמים לעבר שחף. הלכתי עם בתי בזרועותי עד לתמנון וצילמתי את הסרטון - ואז התמנון זינק לעברנו ואז נסוג".

ככה נראה רגע התקיפה הראשונה

בתקשורת המקומית דווח שכעבור כעשרים דקות, לאחר שהקים על החוף אוהל שיגן על משפחתו מפני השמש, קרלסטון הרכיב משקפת צלילה ונכנס לבדו למים כדי לחקור בצלילה ערימה של צדפות וסרטנים שראה.

בזמן ששחה, הוא הרגיש מעין מכת שוט על זרועו - ואחריה חש בעקיצה חזקה בצווארו וגבו העליון. "המשקפיים שלי התערפלו, המים נהיו עכורים פתאום ואני זוכר שהייתי המום ומבולבל", הוא שיחזר.

קרלסון סיפר שהוא רץ מיד בחזרה לחוף וראה את הצריבות הברורות של התמנון על ידו, צווארו והגב העליון שלו. מאחר ולא היה לו חומץ, שמהווה הטיפול המומלץ עבור צריבות מחיות ים, הוא שפך קולה על האזור הנגוע, וזה לדבריו עבד מצוין לעצירת תחושת הצריבה, אבל הכאב הפיזי מהמכה נותר.

זו התוצאה של התקיפה

הוא אמר שלא הצליח לזהות מהו סוג התמנון שתקף אותו, אבל העריך שמדובר בתמנון טטריקוס, הידוע גם בשם "תמנון קודר" שנחשב לבלתי מזיק.

הסירטון שהוא פירסם ברשת עם הכיתוב: "התמנון הכי עצבני במפרץ ג'אוגרפה" שותף פעמים רבות, ומספר חוקרי תמנונים העירו בתגובות כמה יוצא דופן זה לראות התנהגות מסוג זה אצל היצורים הללו. גם לקרלסון היה חשוב לומר כי הוא לא כועס או מפחד מהחיה, אלא בעיקר חש כבוד כלפיה. "זה ללא ספק שטח המחייה שלו", הוא הסביר, "אני חושש שאנשים יראו תמנונים באור שונה. מדובר בחיות מדהימות, וברור שיש להן רגשות עזים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully