וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיסת הבלהות: נוסע הוריד מסכה, הסניף קוק, הטריד נוסעת ואיים על דיילות

עודכן לאחרונה: 18.5.2021 / 10:06

קברניט המטוס של חברת ג'ט בלו האמריקנית, שעשה את דרכו מניו יורק לסן פרנסיסקו, נאלץ לשנות את נתיב הטיסה ולהעביר את הנוסע לידי הרשויות. "התנהגותו היתה לא יציבה"

מטוס ג'ט בלו איירוויז. ShutterStock
רוב הנוסעים כלל לא ידעו מדוע מטוסם מבצע שינוי מסלול. ג'ט בלו/ShutterStock

טיסה מספר 915 של חברת התעופה האמריקנית ג'ט בלו (JetBlue), שיצאה מניו יורק לכיוון סן פרנסיסקו, נאלצה לשנות את נתיבה ולנחות מוקדם יותר, במיניאפוליס, לאחר שאחד הנוסעים סירב לחבוש מסכה, הטריד נוסעת שישבה לצדו, פגע בדיילות והסניף אבקה, ככל הנראה קוקאין.

המקרים אירעו במחלקת העסקים, כך שבכל ההתרחשויות הללו, רוב הנוסעים כלל לא ידעו מדוע מטוסם מבצע שינוי מסלול ונוחת במיניאפוליס. הקברניט לא סיפק תשובה, ורק הבטיח כי אין מדובר בתקלה טכנית.

רק לאחר הנחיתה, ולאחר שאנשי משטרה הורידו את הנוסע המטריד, הודיע הקברניט לנוסעים על הנעשה. אחד הנוסעים, מאט קאוואשימה, העלה לטוויטר סרטון שבו ניצב הקברניט בתא הנוסעים ומספר לנוכחים על השתלשלות המאורעות. בין השאר, אמר הקברניט "אחד הנוסעים הטריד נוסעת ונגע בה. אולי בכוונה, אולי מבלי להתכוון. הוא גם הלך אל תא השירותים לעתים קרובות. הדיילות הצליחו להעביר את הנוסעת למיקום אחר, כדי שתרגיש בנוח יותר".

צפו: הדייל בטיסה מסביר לנוסעים על הנוסע הסורר

"עשה תנועות של דקירה בסכין"

עוד הוסיף הקברניט כי "ביקשנו ממנו מספר פעמים לחבוש מסכה. הוא התנגד והחל להציק לנוסעים אחרים, ועשה כלפי אחד מהם תנועות של דקירה בסכין. התנהגותו היתה לא יציבה, והוא הסניף חומר לבן. הנוסעים חשו מאוימים משהפה הפוגענית שלו ומהפעולות שאותן תיארתי".

הקברניט סיפר כי באחת מן הפעמים שבהם פקד הנוסע את השירותים, הרימו אנשי הצוות את מגש האוכל שלו, ומתחתיו מצאו שקית ובה חומר לבן. לאור כל זאת, התקבלה ההחלטה לשנות את נתיב הטיסה, לנחות בנמל התעופה הקרוב ביותר - במקרה זה, במיניאפוליס - ולהעביר את הנוסע לידי הרשויות.

אתר התעופה Paddle Your Own Kanoo מדווח כי נוסף על אישומים פליליים, הנוסע צפוי להיחקר על ידי רשות התעופה הפדרלית של ארצות הברית (FAA), הנוקטת בגישה של אפס סובלנות כלפי נוסעים שמסרבים לחבוש מסיכה בזמן טיסה. בארצות הברית חלה חובת חבישת מסכה במטוס לפחות עד חודש ספטמבר הקרוב, בין אם הנוסעים התחסנו ובין אם לא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully