וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עישנתם גראס בארץ וטסתם לדובאי? אתם עלולים להיכלא

עודכן לאחרונה: 12.4.2021 / 10:57

איש עסקים אמריקני שעישן באופן חוקי מריחואנה בלאס וגאס, טס לדובאי, נזקק לטיפול רפואי דחוף, ביצע בדיקת שתן - ונכלא לאחר שהגיעו תוצאות הבדיקה. האם זה עלול לקרות גם לכם?

אמריקני נכלא בדובאי לאחר שעישן גראס בנבאדה/צילום: detained in dubai

פיטר קלארק, איש עסקים אמריקני שהגיע לדובאי כחלק מעבודתו, עומד בפני עונש מאסר של שלוש שנים בגין שימוש בסמים, לאחר ששרידים של החומר הופיעו בבדיקות שערך בבית חולים. זאת לאחר שנזקק לטיפול חירום, בשל דלקת בלבלב.

קלארק הוא יוצר משחקי מחשב בן 51, שפרש מעבודתו כשכיר והפך לאיש עסקים. בעבר עבד בחברות כגון Xbox ו-Playstation. הוא נסע לדובאי כחלק מעבודה על פרויקט חדש שבו הוא מעורב, במטרה לאתר אולפן הקלטות. קלארק שהה בדובאי יום אחד בלבד, לפני שנזקק להגיע לבית החולים עקב התפרצות הדלקת.

ה-SUN מדווח כי על-פי החוק בדובאי, על מערכת הבריאות לדווח למשטרה על כל חומר בלתי חוקי שמתגלה בבדיקות. עם זאת, קלארק טען כי עישן את המריחואנה בעודו בלאס וגאס, שם היא נחשבת חוקית.

אמריקני נכלא בדובאי לאחר שעישן גראס בנבאדה. צילום מסך, צילום מסך
עומד בפני עונש מאסר של 3 שנים בדובאי, בגין שימוש בסמים. קלארק (מתוך וידאו שהעלה לרשת)/צילום מסך, צילום מסך

"הביקור הפך לסיוט"

קלארק נעצר לאחר גילוי הסם בשתן, והוחזק בבית כלא במשך שלושה ימים, לפני ששוחרר להסגר בבית המלון. כעת הוא ממתין להחלטת התביעה בעניינו. "הייתי המום לחלוטין מהעובדה שהואשמתי בגלל שרידי מריחואנה בגופי. עישנתי אותה באופן חוקי בעודי בארצות הברית, הרבה לפני שעליתי בכלל למטוס", הוא אמר לכתבים. "אני מכיר היטב את חוקי הסמים המחמירים של דובאי, אבל מעולם לא חשבתי שמשהו שעשיתי באופן חוקי במדינתי-שלי, יוביל למעצרי."

עוד נמסר כי במהלך שהותו במעצר, לקה קלארק בזיהום, במקום שבו הוחדר לו עירוי בעת שהיה בבדיקות בבית החולים. לדבריו, הסוהרים לא הסכימו לתת לו את האנטיביוטיקה שנרשמה עבורו.

כעת, קלארק אינו יכול לצאת מגבולות המדינה, ועליו להישאר בדובאי עד אשר יפסקו את דינו.

עוד בוואלה!

בלי מזמוזים או להגיד "פמיניזם": הדברים שממש אסור לעשות באיחוד האמירויות

לכתבה המלאה
תחנת המשטרה אל באשרה בדובאי. פייסבוק, צילום מסך
הסוהרים לא נתנו לו את האנטיביוטיקה שלו. תחנת המשטרה בדובאי, שבה מוחזק קלארק/צילום מסך, פייסבוק

"מודיעים מושחתים שעובדים עם המשטרה"

"הביקור הפך לסיוט, ואין לי מושג כיצד פנייה לבית חולים הביאה עמה עונש מאסר אפשרי", הוא מוסיף.
סיפורו של קלארק הגיע אל קבוצת סיוע העונה לשם Detained in Dubai ("כלוא בדובאי"). מטרתה לסייע לתיירים שעוברים על הכללים המחמירים באיחוד האמירויות. מייסדת קבוצת הסיוע, ראדה סטרלינג, אומרת כי "האכיפה השרירותית של איחוד האמירויות בכל הקשור לחוקים ולהיעדר תוצאות משפטיות חזויות, פירושה שפיטר עומד בפני שנות מאסר בגין עישון חוקי של מריחואנה". עוד היא מוסיפה כי "גם אם יוחלט כי הוא חף מפשע, קלארק עלול להיגרר אל הליך משפטי יקר ואיטי".

לדבריה, "מודיעים מושחתים שעובדים עם המשטרה משמשים את התביעה ל'שדרוג' של אישומים, מהחזקה לסחר בסמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully