וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדובאי כועסים על הישראלים: "אתם אומה של הייטק, אבל הורסים מכוניות ומלכלכים"

עודכן לאחרונה: 9.4.2021 / 0:15

הישראלים טוענים שבדובאי עוקצים אותם? האמירתים לא נשארים חייבים: "מקומי שמרמה תייר מסתבך בגדול. כל החיובים שהם קיבלו מוצדקים". גם הלכלוך בחופים וההתמקחויות מביאים להם את הסעיף: "הם חושבים שזה השוק במרקש"

מכוניות מרוץ פרארי ולמבורגיני בדובאי/צילום: זיו ריינשטיין

"למה מי מת שאני אשים 8,000 שקל על חופשה באילת, אם אני יכול להתפנק בדובאי ועל הדרך גם לתת גז באיזו פרארי? אין על דובאי בעולם וגם בעוד 100 שנים אילת לא תתקרב אליה. העניין היחיד הוא שבישראל לא היו עושים לי קטע כזה ומורידים לי את הפיקדון על הרכב כמו שעשו לי שם. לך תוציא מהם עכשיו את הכסף, אבל אני לא מוותר, יושב על החברה חזק, בסוף אני אקבל את הכסף ועדיין, למרות הפאדיחה - אין על הקלאס של דובאי".

על איזו פדיחה מדבר איציק, בחור בן 29 מירושלים, ששב לאחרונה מדובאי? על אותה בעיה שצצה בחודשים האחרונים, שעליה כתבנו ממש לאחרונה: בחורים ישראלים שרוצים להגשים חלום מוטורי ולנהוג על מכונית אקזוטית שעולה יותר ממיליון שקלים, משאירים עירבון כספי טרום ההשכרה אך מגלים, לעיתים לאחר ששבו לישראל, כי זה הופקד, למרות שלטענתם לא נגרם שום נזק לרכב.

היכן עוברת האמת? האומנם הרכב הוחזר בשלמותו ללא רבב ומדובר על 'עקיצה' קלאסית או שמא, נותרו בו נזקים שמצדיקים את מימוש העירבון? קשה לדעת, אך דבר אחד בטוח - יותר ויותר ישראלים מספרים כי חוו התנהלות דומה מצד חברות ההשכרה האמירתיות.

למבורגיני בדובאי. ShutterStock
ישראלים רוצים להגשים חלום מוטורי ולנהוג על מכונית אקזוטית. למבורגיני בדובאי/ShutterStock

למבורגיני ב-4,800 שקל ליום

קשה לבוא בטענות כלפי הקהל הישראלי שמבקש לשכור את אחד מהרכבים 'המפלצתיים' שניתן לשים את היד עליהם בדובאי, ובמחיר שהופך את החוויה לחובבי מוטוריקה להתגשמות חלום, על גבול הארוטי. כך, למשל, למבורגיני אוונטדור רודסטר שנת יצור 2018, עם מנוע שכולל אורווה של לא פחות מ-730 כוחות סוס, או אם תרצו - פי 9.7 יותר מהקיה פיקנטו שלכם, עם מהירות סופית של 320 קמ"ש. העלות ליום השכרה עומדת על כ-4,800 שקלים. גם פרארי 488 עם 670 כוחות סוס יכולה להיות שלכם, לפחות ליום אחד. המחיר? 2,760 שקלים. דוגמאות נוספות יש למכביר: רוצים לחוות איך זה מרגיש לנהוג במקלארן עם 570 כוחות סוס? שלמו כ-1,800 שקלים ואתם מאחורי ההגה של יצירת המופת הזו.

אלא שכאמור, ביותר ויותר מקרים, החלום לנהוג באחת מהמכוניות האקזוטיות הללו מתברר כסיוט. גם ניסים, בחור בן 28 מראש העין, הסתבך עם חברת השכרה בדובאי. לדבריו, בעקבות חבר שחזר מחופשה באיחוד הוא שכר מרצדס 500 קבריולט. "בחיים לא אוכל לקנות רכב מהסוג הזה, אז קפצתי על ההזדמנות ושכרתי אותו עם עוד חבר ליום", הוא מספר, "נתתי לפקיד עירבון של 6,500 אלף דירהם בכרטיס האשראי למקרה שאעשה תאונה. הרכב הוחזר בול בזמן, ובלי שריטה - נקי לגמרי". אלא שמספר ימים לאחר ששב לישראל, הוא נדהם לגלות כי העירבון הופקד ומאז חברת ההשכרה מבטיחה להשיב את הכסף, אך נכון להיום - זה לא הושב.

עוד בוואלה!

קרב עקיצות: כך הישראלים נעקצו, לדבריהם, על ידי חברות ההשכרה בדובאי

לכתבה המלאה
עובד מנקה את בהחוף של דובאי. ShutterStock
"אתם משאירים על החוף בקבוקים של שתייה. לא יודע מה מקובל אצלכם בישראל, אבל אצלנו לא עושים את זה"/ShutterStock

בטן מלאה על הקהל הישראלי

האם ניסים, כמו יתר הישראלים שמלינים כי נעקצו, תמימים כפי שהם מציגים את עצמם או שמא, הסיפור שהם מספרים מציג אמת חלקית? פאוזי, בעל סוכנות להשכרת רכב בדובאי, טוען שמדובר על טענות בעלמא: "אף אחד לא מרמה כאן את הישראלים, כמו שאנחנו לא מרמים תיירים ממדינות אחרות. שום סוכנות להשכרה לא תיקח את הסיכון הזה כי משרד התיירות כאן מאוד חזק וגם המשטרה, ואם הם יקבלו תלונה על כך שמקומי רימה תייר וזה התברר כתלונה מוצדקת - הם יסתבכו בגדול. לא שווה להם להסתבך בגלל 6,000 דירהם וגם לא בשביל כפול. אם מקומי הפקיד את העירבון, זה כי הרכב חזר עם בעיה. לא תמיד ניתן לגלות אותה בזמן המסירה".

לפאוזי יש בטן מלאה על הקהל הישראלי: "הרבה לא באים לנופש אלא לעשות בלגנים כאן, וזה לא מקובל. כשהם באים בזוג אין בעיה, אבל כשמגיעים כמה ישראלים ביחד - אז מתחילות הבעיות". על מה הוא מדבר? "קודם כל, הם חושבים שכאן זה השוק במרקש - מתווכחים איתך על המחירים, כן, גם של השכרת רכב. והכול בדרך לא יפה. למשל - אומרים לך שאם אתה לא יורד במחיר, אנחנו נגיד לכל החברים הישראלים שלנו לא לשכור ממך רכב".

בנוסף, מתאר פאוזי דפוס התנהגות אחר שמכעיס אותו: "זבל. אתם משאירים על החוף בקבוקים של שתייה. לא יודע מה מקובל אצלכם בישראל, אבל אצלנו לא עושים את זה. אני רוצה לבקר בישראל, להבין איזו מדינה יש לכם שמגדלת כאלה אנשים. מצד אחד יש לכם הייטק וסייבר וצה"ל, מצד שני את זה. לא מסתדר לי עם ההתנהגות שלכם".

מכונית מרוץ מקלרן בדובאי אוטודרום. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
"אם מקומי הפקיד את העירבון, זה כי הרכב חזר עם בעיה". מכונית מקלרן בדובאי/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

מרפי בא בלי התראה

אולם בכך לא תמה הסאגה בין חברות ההשכרה באיחוד האמירויות לקהל הישראלי, שכן במרוצת החודשים האחרונים אירעו לא מעט תאונות בהן התברר כי חבורת ישראלים שכרה רכב ומטעמי חיסכון הצהירה במעמד קבלתו כי רק מקצתם רשאים לנהוג. בפועל, כולם נהגו בו. כשמזמינים את מרפי, לעיתים קרובות הוא מגיע בלי התראה. כך קרה לחבורת נערים מיקנעם ששכרה לפני כחודש וחצי BMW M5 ובנקודת זמן מסוימת על ציר זמן הטיול שלהם, אירעה תאונה קלה והם התנגשו ברכב שלפניהם. לרוע מזלם, ניידת משטרה שהייתה בסמוך לזירה הגיעה במהירות, והאפשרות לטעון כי בחור אחר נהג ברכב נשללה. הנזק? 21,659 דירהם, או בשקלים - 24,065 שקלים, אותם הם נאלצו לשלם מכיסם.

"אני מתקשה להבין את המחשבה שעומדת מאחורי נטילת הסיכון הזה. למזלם הנזק בתאונה הסתיים ב-24 אלף שקלים, אולם בקלילות הוא יכול היה להגיע למחוזות מבהילים של מאות אלפי שקלים, כאשר מדובר על תאונה בה מעורבים שני רכבי יוקרה", מציין עו"ד אסף ורשה, מבכירי עורכי הדין בישראל בתחום הביטוח והנזיקין.

הבריכה במלון וולדורף אסטוריה פאלם ג'ומיירה בדובאי. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
אי אפשר פשוט לבוא וליהנות? בריכה במלון בדובאי/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

עלות ההשכרה מחושבת גם בהתאם למספר הנהגים המורשים לנהוג ברכב, כאשר הפער יכול להגיע גם למאות שקלים ליום, כתלות בגיל הנהג הצעיר. פוליסה שמוגבלת לנהג יחיד יכולה להתברר כטעות כאשר מדובר בטיול שמשלב נהיגה למשך שעות ארוכות.

"היה ובחרתם לחסוך - אסור בתכלית האיסור לאפשר לנהג שלא מורשה לנהוג", אומר עו"ד ורשה, מומחה בדיני נזיקין. טעות נוספת שיכולה לעלות לכם הרבה מאוד כסף היא נהיגה תחת השפעת אלכוהול: "מעבר לקנס שיכול להגיע ליותר מ-18 אלף שקלים, הנהג יכול למצוא את עצמו בפני בעיה של היעדר כיסוי ביטוחי, על כל המשתמע מכך".

  • עוד באותו נושא:
  • דובאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully