וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתנו לישראלים לבחור: חופשה או אהבת אמת. במה הם בחרו?

עודכן לאחרונה: 11.4.2021 / 16:46

71% מהמטיילים הישראלים טוענים שהיו מעדיפים לצאת לחופשת פוסט-קורונה מאשר למצוא אהבה אמיתית, כך נמצא בסקר ענק שכלל 28 אלף נשאלים מ-28 מדינות, כולל ישראל. וגם: 61% מאיתנו העידו כי ייסעו רק למדינות שיישמו תוכניות לחיסון האוכלוסייה

בווידאו: אחרי כשנה: מעבר טאבה נפתח והנופשים חוזרים לסיני/רחלי בן עזרי

אצלנו כבר מרגישים כמעט חזרה לשגרה, חברות תעופה פותחות טיסות ליוון, קרואטיה, גיאורגיה ושאר יעדים בקיץ, אבל בעולם התחלואה עודנה קיימת, ובמדינות מסוימות אפילו בעלייה.

על אף העובדה שנהיה צריכים להתמודד עם המגפה גם בזמן הקרוב, לפחות בחו"ל, חושף מחקר חדש עד כמה היינו רוצים לספק את התיאבון שלנו לחקור את העולם ולשוב לטייל. לאחר חודשים רבים של הגבלות, אוהבי הטיולים והחופשות מתחילים סוף-סוף לראות את האור בקצה המנהרה, הודות לפריסת החיסונים הרחבה ולהתפתחויות טכנולוגיות חדשניות בתחום הרפואה במאבק נגד נגיף הקורונה.

סקר גדול שנערך לאחרונה על ידי ענקית הזמנת החופשות Booking, בקרב 28 אלף איש מ-28 מדינות וטריטוריות על פני הגלובוס, ביניהן ישראל, בדק מה מייצר את התקווה הכי גדולה בקרבם לקראת היום שבו יהיה בטוח לנסוע ולטייל שוב, ומה צריכה תעשיית התיירות כעת כדי לחזור לעמוד על רגליה.

נוסעת בשדה תעופה בתקופת הקורונה. Shutterstock, ShutterStock
בישראל מרגישים אופטימיות זהירה בכל הנוגע לטיסות/ShutterStock, Shutterstock

החיסונים מעניקים אופטימיות זהירה למטיילים

למרות הידיעה שעדיין לא הגענו לקו הסיום של המגיפה, כ-80% מהמטיילים הישראלים ושני שליש מהגלובליים (66%) מרגישים שיש יותר תקווה בכל הנוגע לטיולים ונסיעות בשנת 2021, בשל המחויבות הבלתי מעורערת של הקהילות המדעיות והרפואיות והפריסה הרחבה של החיסונים בעולם נגד נגיף הקורונה. מספר דומה של מטיילים ישראלים (77%) ומספר כמעט זהה של מטיילים גלובליים (66%), טענו שחוסר היכולת לטייל באופן נרחב בשנת 2020, גרם להם להתגעגע עוד יותר לטייל ולנפוש בשנת 2021.

כמו כן, נראה שהמטיילים מביעים אמון גדול בחיסונים, כאשר כשני שלישי מהישראלים (65%) ויותר ממחצית מהמטיילים בעולם (59%) מציינים שהם לא ייסעו ברחבי העולם עד שהם יחוסנו. נתון זה עולה ל-83% בקרב הישראלים בני 55 ומעלה, ול-68% בקרב בני אותו גיל בעולם, בעוד ש-61% מהישראלים ו-55% מהמטיילים הגלובליים העידו כי ייסעו רק למדינות שיישמו תוכניות לחיסון האוכלוסייה.

עם זאת, נראה כי עדיין ישנה תחושה של היסוס מסוים, מכיוון שקרוב לשליש מהישראלים (32%) עדיין לא בטוחים אם החיסון באמת יבטיח שאכן יהיה ניתן לטייל באופן בטוח יותר. המטיילים בעולם מעט יותר פסימיים כש-41% דיווחו כי הם מטילים ספק ביכולת של החיסון לספק ביטחון בתחום הטיולים.

עוד בוואלה!

בוקינג קבע: ראש פינה היא המקום כי מזמין בישראל

לכתבה המלאה
מבצע החיסונים לפועלים הפלסטיניים בישראל ובהתיישבות | מעבר מיתר 8 במרץ 2021. ראובן קסטרו
המטיילים מביעים אמון גדול בחיסונים/ראובן קסטרו

אהבה חדשה או קידום בעבודה? הישראלים מעדיפים חופשה

למרות שרוב המטיילים מביעים אופטימיות, הם מבינים שחוסר היכולת לצאת לחופשה במהלך 2020 כמו בשנים קודמות השפיעה בצורה משמעותית על נפשם ורווחתם - 61% מהישראלים דיווחו כי הדבר יצר השפעה שלילית על בריאותם הנפשית, כאשר 59% מהם העידו כי הם הרגישו כלואים בתוך הבית שלהם בגלל מגבלות הנסיעה. בחו"ל המספרים קצת יותר נמוכים אך ההשפעה ניכרת גם כן, כאשר 48% העידו כי הסיטואציה השפיעה על בריאותם ו-47% טענו שהרגישו כלואים בביתם.

74% מהישראלים אומרים שלטייל חשוב להם כעת יותר מאשר לפני פרוץ המגיפה (64% בקרב מטיילים בעולם). עד כדי כך, שכמעט שלושה רבעים מהם (71% בקרב ישראלים ומטיילים גלובליים) אפילו הרחיקו לכת ואמרו שהם מעדיפים לצאת לחופשה ב-2021 מאשר למצוא אהבה אמיתית. היו גם כאלה שהעידו כי הם מעדיפים לטייל על פני הצלחה בעבודה, ומבחינתם הם אפילו יבחרו לצאת לחופשה מאשר לקבל קידום במקום העבודה (67% ישראלים ו-66% גלובליים).

השכרת דירה חופשה Airbnb. Shutterstock, ShutterStock
74% מהישראלים אומרים שלטייל חשוב עתה יותר מלפני המגיפה/ShutterStock, Shutterstock

סוג החופשה המועדף - רגועה או בספא

יותר ממחצית מהמטיילים הישראלים (52%) והגלובליים (53%) ניצלו את הזמן הפנוי שהיה להם בבית כדי לתכנן נסיעות עתידיות. כמחצית מהם (ישראלים - 49% וגלובליים - 45%) קיבלו גם ימי חופשה נוספים בזמן הזה, שאותם הם משתוקקים לנצל לחופשה ארוכה יותר ב-2021. בזמן שהם חולמים על החופשה הבאה שלהם, שלושה רבעים מהישראלים (76%) וכשישה מתוך עשרה (61%) מהמטיילים הגלובליים בטוחים שהם יצליחו להשיג חופשה, שתביא אותם לביקור ביעד עם חוף במהלך קיץ 2021.

17% מהישראלים אומרים שחופשה רגועה על החוף או טיול ספא, יהיו סוגי החופשה הראשונים שהם יבחרו בהם כאשר יהיה בטוח לטייל שוב בעולם (23% בקרב מטיילים גלובליים). כמו כן, לאחר שנה כל כך מתישה, 13% מהישראלים אמרו שיבחרו בחופשה אורבנית בעיר ורק 7% אמרו שיזמינו לעצמם חופשה פעלתנית. בקרב המטיילים בעולם רק 6% יזמינו טיול אקטיבי ואפילו פחות (5%) אמרו שחופשה בעיר עדיפה מבחינתם.

אישה מקבלת טיפול בספא. ShutterStock
חופשות רגועות הכי מבוקשות בעידן של כמעט פוסט-קורונה/ShutterStock

מאמץ משותף למען מטרה משותפת

כדי לסייע למטיילים לגלות מחדש ובבטחה את היעדים שהם משתוקקים להגיע אליהם, נראה שיש הסכמה כוללת שממשלות, המטיילים עצמם והאקוסיסטם הרחב של תעשיית התיירות צריכים לעבוד בצורה הרבה יותר משותפת.

בעקבות ההשפעה שהייתה לנגיף הקורונה על ענף הנסיעות, 93% מהמטיילים הישראלים ו-95% מהגלובליים חושבים שצריך לתמוך בתעשייה כדי שתעמוד שוב על רגליה. יותר משני שלישי מהישראלים (69%) וכשני שליש מהמטיילים בעולם (66%) מאמינים שתמריצים פיננסיים ממשלתיים נדרשים כעת כדי לסייע להתאוששות התעשייה, בעוד שרובם גם דואגים שהתעשייה לא תשרוד אם היא לא תקבל תמיכה בדמות מענקים ממשלתיים (62% - ישראלים, 56% - גלובליים).

במונחים של תקנות מעשיות יותר, 79% מהישראלים ו-72% מהמטיילים בעולם קובעים שנדרשת גישה רחבה יותר לביצוע בדיקות קורונה לפני נסיעות וטיולים, ו-74% ו-70% בהתאמה אומרים שממשלות צריכות לשתף פעולה עם ארגוני וספקי טיולים ונסיעות כדי לקבוע סטנדרטים עקביים וברורים יותר.

64% מהמטיילים הישראלים העידו כי הם מוכנים לקבל עליהם החלטה, לפיה הם יוכלו לצאת לטייל רק אם תהיה באפשרותם היכולת להוכיח כי הם חוסנו. בעולם הנתון יחסית דומה כאשר 60% מהמטיילים הגלובליים ציינו כי הם מוכנים למחויבות זו. כמו כן, 71% מהמטיילים הישראלים ו-73% מהגלובליים מוכנים לקבל את הצורך לעטות מסכת פנים בזמן החופשה והנסיעות, ו-64% מהישראלים, לצד 63% מהמטיילים בעולם, ציינו כי הם מוכנים אפילו לתמוך באיסור שאומר - "אין מסכה - אין נסיעות" (אלא אם יוחלט על פטור). קרוב לשני שליש מהישראלים (64%) אמרו כי יהיו מוכנים לנסוע ולטייל רק בקבוצות קטנות של שניים עד שישה אנשים, בדומה לנתון של 66% בקרב המטיילים הגלובליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully