וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התושבים גורשו מההר שהאדמה בו מכילה 90 אחוז זהב

14.3.2021 / 23:35

הרשויות ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו נאלצו לאסור כרייה בהר שהתגלה שאדמתו עשירה בזהב. עשרות הגיעו למקום בניסיון לאסוף זהב, כשסרטונים ותמונות מציגים אותם חופרים באתים ומשתמשים בידיים כדי לנסות לחלץ את הזהב מהאדמה - עד שהכוחות החמושים הגיעו

מסע מסוכן ומרתק בפארק הגורילות בקונגו/לונלי פלג

בווידאו - מסע מסוכן ומרתק בפארק הגורילות בקונגו

עשרות בני אדם נהרו בשבועיין האחרונים להר בכפר לוהיהי שברפובליקה הדמוקרטית של קונגו, לאחר שדווח כי התגלה שאדמתו עשירה בזהב. תמונות וסרטונים מההר שבמחוז דרום קיבו מציגות מקומיים חופרים באדמה בעזרת אתים ומשתמשים בידיהם כדי לנסות לחלץ את הזהב מהאדמה. על פי הדיווח של ה-BBC הקרקע בהר מורכבת מ-60 עד 90 אחוזים זהב.

ככה זה נראה

ווננט בורום מואיגירווה, שר המכרות של דרום קיבו, אמר כי זרם החופרים שהגיעו למקום גרם ללחץ בלתי ניתן לשליטה בכפר הקטן בו נמצא ההר, כ-50 ק"מ מבירת המחוז, בוקאבו. צו שפורסם בשני, ה-1 במרץ, דרש מכל הכורים, הסוחרים ואנשי הכוחות המזוינים של קונגו (FARDC) לעזוב את אתרי המכרות בלוהיהי וסביבתה.

כריית זהב עצמאית, שנקראת גם כרייה לצורכי קיום - כלומר כריית מינרלים בכלים לא מקצועיים - נפוצה ברחבי הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, וכריית הזהב הלא תעשייתית נפוצה במיוחד במזרח ובצפון מזרח המדינה. מבין הכורים המקצועיים שעבדו בצפון מזרח - 90% עובדים בתחום הזהב ועל כ-64% ממכרות הזהב באזור השתלטו קבוצות חמושות.

עוד בוואלה!

טוויסט לתעלומה: מונולית מסתורי שמיני הופיע וצבעו זהב - הוא זה "ששולט על כולם"?

לכתבה המלאה

אנשים הגיעו למקום כדי למצוא זהב לפני כולם

הצו, שאושר על ידי שר המכרות קבע גם כי כל פעילויות הכרייה הושעו עד להודעה חדשה, וכי נוכחות הכוחות המזויינים של הרפובליקה באתרי המכרות, האסורה על פי קוד הכרייה של קונגו, תרמה ל"הפרעה" בלוהיהי. השעית הכרייה נועדה להעניק לרשויות זמן לזהות את הכורים העובדים בהר ולוודא שהם רשומים כראוי אצל רשמי הכרייה המקצועיים. הצו ציין גם כי יש לקבוע מחדש סדר בפעילות הכרייה בלוהיהי "לא רק כדי להגן על חייהם, אלא גם כדי להבטיח את האפשרות לעקוב אחרי הזהב ולבדוק שהוא מיוצר בהתאם לחוק בקונגו".

על פי ויקיפדיה, אל אף היותה אחת מהמדינות הענייות בעולם, קונגו היא אחת מהמדינות העשירות ביותר במשאבי טבע. הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו היא מהמפיקות המשמעותיות של קובלט, יהלומים, נחושת וזהב ותעשיית הכרייה שלה היא חלק חשוב בהכנסותיה וכן מקור הייצוא הגדול ביותר של המדינה.

קונגו מלאה במשאבי טבע נוספים, כולל נפט, עץ, יהלומים ומינרלים - אך הקלות בה ניתן למצוא חומרים אלה גורמת כצפוי לתאוות בצע וסכסוכים אלימים בין התושבים. על פי אתר "מכרות הזהב של קונגו", יחד עם בדיל, טונגסטן וטנטלום, זהב הוא אחד המשאבים המכונים "חומרי קונפליקט", שקבוצות חמושות מבצעות בהם כרייה - או מכריחות אחרים לכרות אותם תחת איום ממשי על חייהם בתנאי עבודה מחפירים ותמורת משכורת זעומה, כשחלק מן העובדים הם קטינים. הזהב נעלם מהמקום לפני שהוא עובר מיסוי ורישום ואז מוברח ונסחר, כשההכנסות משמשות לרוב לרכישת נשק או תשלום ללוחמים.

זהב בקונפליקט בקונגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully