וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במינוס 50 מעלות: הצצה נדירה לעיר הרפאים הרוסית שנקברה תחת שלג

6.3.2021 / 23:50

צילומים עוצרי נשימה של פרוור קפוא, סמוך לעיירה הרוסית המזרחית והקרה ביותר באירופה, שננטשה בעשור האחרון עקב הטמפרטורות הקיצוניות באזור המגיעות למינוס 50 מעלות בחורף. העיירה כולה נקברה תחת מעטה שלג כשקרחונים ענקיים מכסים את רצפות וריהוט הבניינים הנטושים

עד לפני עשור תושביו האחרונים של הפרוור הנמצא במרחק של 17 ק"מ מהעיירה הרוסית וורקוטה, עוד ניסו לשרוד את החורפים הקפואים באזור שהגיעו לטפמרטורות קיצוניות של מינוס 50 מעלות צלזיוס, אולם העלייה באבטלה אילצה את המשפחות האחרונות לעקור לחיים חדשים במקום אחר, חמים יותר. ב-2013 העיירה ננטשה סופית והטבע, כך נראה, לקח עליה בעלות מחדש. תמונות מהפנטות של עיר הרפאים מציגות כיצד העיר נקברה כולה תחת מעטה שלג.

התמונות שצולמו באזור סמנטנוזאבודסקי, רוסיה, נותנות הצצה לעולם פוסט-אפוקליפטי שנוצר לאחר הקפאה מאסיבית, ללא איש שנותר בחיים כדי לפנות את השלג. התמונות מציגות בניינים נטושים המכוסים כולם במעטה שלג כבד, קרחונים ענקיים שנוצרו בחלונות, בחדרים ובחדרי המדרגות וצי של למעלה מ-100 משאיות שנקברו תחת שכבת שלג עבה. בתמונות ניתן לראות בניינים שנצבעו בצבעים עזים ועוטרו באיורים שנועדו לרומם את מצב רוחם של התושבים שסבלו מדכאונות עקב המחסור בעבודה והחורפים הארוכים, הלבנים והקפואים באזור.

וורקוטה ידועה כעיר המזרחית והקרה ביותר באירופה, עם קיץ קצר וקריר וחורפים קרים ומושלגים במיוחד. בממוצע רק בכ-70 יממות הטמפרטורות באיזור עולות מעל לאפס מעלות והחורף נמשך כ-8 חודשים. העיירה נבנתה על ידי אסירים בתקופת שלטונו של סטלין, לאחר שהורה על הקמת במקום של מחנה כלא אכזרי (גולאג). ורקוטה חיזקה את כלכלת האזור בכך שהפכה לעיירת כריית פחם, אולם גם לאחר סגירת הגולאג המשיכה העיר לשמש מקום הגליה עד לשנות ה-80 של המאה ה-20. בשנות ה-60 וה-70 המשיכה העיר לצמוח במהירות, ובשנת 1992 הגיעה לכ-116 אלף תושבים. מאז היא פחתה במחצית. כיום אוכלוסייתה המשוערת עומדת על 70,548 תושבים. בשנת 2009 רוב בתי הקולנוע, התיאטראות ומרכזי התרבות של ורקוטה נסגרו, כך מדווח ה"גרדיאן". ההגירה מהאזור הפכה כמה יישובים לעיירות רפאים החשופים לפגעי מזג האוויר הקיצוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully