וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר של פינגווין מזנק לסירת תיירים רגע לפני שלווייתן מצליח לטרוף אותו

עודכן לאחרונה: 10.3.2021 / 23:51

צפו ברגע המדהים בו פינגווין נראה בורח מקבוצה של לווייתני קטלן ומצליח לשרוד בזכות סירת תיירים שחולפת במקום

פינגוון גנטו (לבן-אוזן) נצפה על ידי קבוצת תיירים במצר ז'רלאש, אנטארקטיקה, כשהוא מנסה לברוח מלהקת לווייתני קטלן (שנקראים גם אורקה) שרודפים אחריו ורגע לפני שהוא מאבד את כוחותיו האחרונים - הוא מצליח לזנק לאחת מסירות התיירים וניצל ממוות בטוח. התיירים צפו במרדף הדרמטי שאירע סביבם וניסו לסייע לפינגווין לעלות אל סירת הגומי שלהם לאחר שבפעם הראשונה שניסה לעשות זאת התנגש בקצה הסירה ומצא את עצמו חזרה במים. שניות בודדות לפני שלהקת האורקות הצליחו להגיע אליו, הפינגווין זינק בפעם השנייה אל הסירה והצליח לעלות עליה בזמן שהתיירים מעודדים אותו.

פינגווין ניצל בנס מקבוצה של אורקות רעבות. FACEBOOK/EXPERT VAGABOND, צילום מסך
בעיצומו של המרדף/צילום מסך, FACEBOOK/EXPERT VAGABOND

רגע הזינוק:

בלוגר הנסיעות מאט קרסטן (40) ורעייתו אנה (32), ערכו סיור בין הקרחונים שבמצר ז'רלאש, כאשר להקה גדולה של אורקות שחתה לעבר הסירה שלהם. בהתחלה התיירים חשבו שהאורקות הקיפו את הסירות כי נוכחותם סיקרנה אותם - אך מהר מאוד הם גילו את הסיבה האמיתית: לחבר'ה הרעבים נודע שפינגווין תמים מסתובב באזור. בסרטון שפורסם השבוע ברשת נראית הציפור חסרת המעוף קופצת שוב ושוב מהמים כשהלווייתנים אחריה - במרדף הכי דרמטי שראינו עד היום.

לוויתני הקטלן נחשבים בין הטורפים הקטלניים ביותר בטבע ויש להם טכניקות ציד מורכבות שכוללות דרכים למציאת הטרף והכנעתו. הם הגדולים במשפחת הדולפיניים ולכן מבחינה מדעית אמורים להיקרא דולפינים - אולם בשל גודלם העצום נקראים לווייתנים. אורכם עשוי להגיע לעשרה מטרים ומשקלם לעשר טונות - קטן יחסית ללווייתן ועצום יחסית לדולפין). לעומתם הפינגווין לבן-האוזן מתנשא לגובה של 75 עד 90 סנטימטרים ומשקלו נע בין 5 ל-9 ק"ג.

הפינגווין הגיע למקום מבטחים:

מאט, שטייל ברחבי העולם וביקר ביותר מ -50 מדינות מאז 2010, סיפר: "היה מטורף לראות את זה קורה בלייב. זה היה כמו לראות פרק של נשיונל ג'אוגרפיק קורה סביבך. אני מתאר לעצמי שהפינגווין חש הקלה גדולה כשהצליח לברוח".

הוא שיחזר את הרגע הדרמטי: "יצאנו לשייט בין קרחונים כשלפתע הופיעה קבוצה גדולה של לווייתנים ששיחקו במים סביבנו. הם שחו עד המצלמה ואמרו שלום. לפתע האורקות החלו לרדוף אחר פינגווין גנטו. הם שחו אחר הפינגווין במעגלים. בסופו של דבר הפינגווין המסכן ניסה לקפוץ לסירה קרובה. הוא נכשל בהתחלה ונפל חזרה למים, אך בניסיון השני הוא הצליח. האורקות המשיכו לעקוב אחר הסירות לזמן מה, אך לבסוף הם ויתרו והשאירו את הפינגווין בבטחה עם חבריו החדשים. אחרי שייט קצר, הפינגווין נפרד מהסירה וקפץ חזרה למים הקפואים".

צפו בתיעוד המלא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully