וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוויסט לתעלומה: מונולית מסתורי שמיני הופיע וצבעו זהב - הוא זה "ששולט על כולם"?

12.12.2020 / 23:42

המונולית המוזהב הוא האנדרטה השמינית שמופיעה באזורים שונים בעולם בשבועות האחרונים ללא שום הסבר. השבעה שכבר הופיעו (וחלקם נעלמו בנתים) גרמו לבלבול ובהלה ברחבי העולם באשר למקורם. כעת כבר ברור שמדובר בטרנד מתמשך - ויש גם מי שלוקח על (חלקו) אחריות

מונולית שנמצא במדבר האדום ביוטה/Utah Department of Public Safety/reuters

מונולית מסתורי שצבעו זהב הופיע השבוע בקולומביה ועורר שוב את סקרנותם של הגולשים שעוקבים אחר תופעת המונוליתים המסתוריים שצצים להם במקומות ביזארים בעולם. זהו המבנה השמיני (אם כי ייתכן שישנם אפילו יותר) מסוגו שהופיע בשבועות האחרונים, כשהאחרים הופיעו ביוטה, פנסילבניה, אטסקדרו (קליפורניה), הפארק לאומי ג'ושוע טרי (קליפורניה), האי וייט באנגליה, רומניה והולנד. המונלוית האחרון הותיר רבים ברחבי העולם מודאגים לגבי משמעותו שכן צבעו זהב, בניגוד לאחרים הכסופים. חובבי תיאוריות קונספירציה תוהים כעת האם יש קשר בינו לבין המונוליתים האחרים והוא הוא "המאסטר" השולט על השאר.

המונולית הזהוב התגלה בעיריית צ'יה שבמחוז קונדינמרקה, במרכז קולומביה. הוא נמצא עומד בשטח פתוח ללא שום זכר לאופן בו הגיע לשם. בניגוד למונוליתים האחרים שהופיעו ונעלמו כמה ימים לאחר מכן, זה עדיין עומד במקומו - אך ייתכן שגורלו יהיה כגורלם. הרשויות המקומיות טרם התייחסו למבנה המסתורי.

הנה המונולית המוזהב שהופיע בקולומביה

המונולית הראשון

המונולית הראשון הוא זה שהופיע במדבר בדרום מזרח יוטה, אותו מצא צוות סריקה של מחלקת הבטיחות הציבורית של יוטה (DPS) . סגן ניק סטריט, דובר DPS, אמר ל"טיימס" כי הרשויות בטוחות שהמבנה הוא מיצב אמנות של מישהו, או ניסיון לכך.

ברשת החלו לרוץ הרבה ספקולציות לגבי מוצאו של המונולית, כשרבים השתעשעו ברעיון שמדובר בחייזרים שאחראים לו. אחרים טענו שהמבנה יושב קרוב לפארק הלאומי קניונלנדס ולכן ייתכן שמדובר בשאריות של תפאורה הוליוודית. היו גם כמה חובבי אמנות שטענו כי מדובר ביצירה של ג'ון מקראקן, פסל מינימליסטי אמריקני שהתמחה בפסלים שטוחים שהיו מורכבים בדרך כלל מלוח יחיד, מונוכרומטי, הנשען על קיר.

דובר גלריית האומנות דייוויד זווירנר אמר כי ייתכן שמדובר ביצירה של אמן במחווה למקראקן. מאוחר יותר צייץ דיוויד זווירנר תמונה של מה שנראה כפסל כמעט זהה שנמצא בגלריה בניו יורק - מה שמחזק את ההשערה שמדובר ביצירה של ג'ון מקראקן או של חקיין - אם כי לא ברור כיצד היא הגיעה לאמצע המדבר. מה שהעצים את התעלומה הוא דיווח של הלשכה לניהול קרקעות לפיו המונולית נעלם מהמקום לאחר שנלקח בידי "גורמים לא ידועים" ב-27 בנובמבר, כשרק סלעים נשארו לסמן את המקום בו עמד.

אלרח הופעתו של המונולית הראשון והיעלמותו החלו לפתע לצוץ מונוליתים שונים ברחבי העולם, רובם במקומות נידחים, מלבד המונולית בפיטסבורג, פנסילבניה, שהופיע מחוץ לחנות ממתקים.

המונולית מיוטה

מונולית שנמצא במדבר ביוטה. Utah Department of Public Safety, רויטרס
מונולית שנמצא במדבר ביוטה/רויטרס, Utah Department of Public Safety

כך "העלימו" את המונולית מיוטה:

כעת יש מי שלוקח אחריות - לפחות על חלקם

נראה כי קבוצת אמנים שבסיסה בניו מקסיקו, ארה"ב, לקחה קרדיט על חלק מהמונוליתים המסתוריים - אלו שהופיעו בארה"ב לפחות, אך האחרים נותרו עדיין בגדר תעלומה. הם פרסמו תמונה של היצירה מיוטה עם תג מחיר של 45 אלף דולר והוכיחו שהוא נמצא בידיהם. בתגובה למבנה שנצא באי וייט, מייסד הקבוצה האמן מאטי מו סירב לקחת קרדיט ואמר: "המונולית נמצא מחוץ לשליטתי בשלב זה. בהצלחה לכל החייזרים העובדים קשה ברחבי העולם כדי להפיץ את המיתוס".

על המונוליתים בארה"ב הוא הוסיף: "אני לא יכול לומר הרבה, אבל אנחנו ידועים בפעלולים מהסוג זה, ובשלב זה אנו מציעים חפצי אמנות אותנטיים באמצעות מונוליתים כשירות לציבור. איזו דרך טובה יותר לסיים את השנה הדפוקה הזו מאשר לתת לעולם לחשוב לרגע שחייזרים יצרו קשר איתנו רק כדי להתאכזב מכך שזה פשוט 'האמן המפורסם ביותר' (שמו השני של מאטי מו) שמשחק שוב בטריקים שלו".

ראיון עם מי שלקח אחריות על המונוליתים בארה"ב, האמן מאטי מו

המונולית מאטסקדרו, קליפורניה

המונולית מהאי וייט

המונולית מרומניה

מונולית ברומניה. טוויטר, צילום מסך
מונולית ברומניה/צילום מסך, טוויטר

המונולית מהולנד

המונולית מפיטסבורג, פנסילבניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully