וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדהים: המטוס שייקח אתכם מניו יורק ללונדון בשעה

כלי טיס חדש שמתוכנן בימים אלה על-ידי חיל האוויר האמריקני, עשוי לעורר מהפכה גם בעולם התעופה האזרחי, כשטיסה בין ניו יורק ללוס אנג'לס תימשך חצי שעה בלבד ובמהירות של 5.1 מאך! מעוניינים לטוס? חכו לו ב-2023

EPA. צילום:  מטוס X-51,
מטוס X-51, שעל-פי הטכנולוגיה שלו מפותח ה"וייב דרייבר" החדש/צילום: מטוס X-51

כלי תעופה חדש, שמתוכנן בימים אלה על-ידי חיל האוויר האמריקני, עתיד לטוס במהירות על-קולית ולהביא אתכם מניו יורק ללונדון בשעה אחת בלבד, כך לפי סוכנויות הידיעות. עם זאת, סיום הייצור שלו מתוארך רק לשנת 2023.


עוד על תעופה בוואלה! תיירות:
הקונקורד החדש? לטוס מאירופה לארה"ב ב-3 שעות
צפו: איך זה לטוס במטוס נוסעים ללא חלונות
הכירו את "מטוס הלואוקוסט" החדש של בואינג
איך בונים מטוס? ביקור במפעל הגדול בעולם


כלי התעופה המיוחד והבלתי מאויש, שמפותח בשיתוף דארפ"א (DARPA - סוכנות לפרויקטי מחקר הגנה מתקדמים), מבוסס על מטוס בואינג X-51 "ווייב דרייבר" (Waverider) - כלי טיס על-קולי, שטס בהצלחה לפני כשנתיים מעל האוקיינוס הפסיפיק, במהירות של 5.1 מאך.

מיקה הנדסלי (Mica Endsley), המדענית הראשית של חיל האוויר האמריקני בפרויקט, סיפרה ששיתוף הפעולה עם דארפ"א מתקיים כדי להביא את המטוס לפעולה כבר בשנת 2023. "X-51 הוא הוכחה לבחינת הרעיון", אמרה הנדסלי לאתר military.com. "כלי הטיס, שהיה מצויד במנוע סילון, ניתק ממטוס B-52 שהעלה אותו לגובה 50 אלף רגל ואז הוא החל לטוס במהירות של 5 מאך עד שאזל לו הדלק אחרי שלוש דקות".

בצבא האמריקני מתכוונים, אמנם, לצייד את כלי התעופה המתוכנן במערכות נשק שונות וטילים מתוחכמים, שיוכלו להשמיד כל מטרה בעולם בתוך שעות, אולם הטכנולוגיה המשוכללת הזו עשויה לתרום גם לתחום התעופה האזרחי. "כיום טיסה בין ניו יורק ללוס אנג'לס אורכת כחמש שעות. בעזרת כלי התעופה החדש זה ייקח כחצי שעה", אמרה הנדלי.

EPA. צילום:  מטוס X-51 ווייב דרייבר,
כלי הטייס שמפותח מבוסס על מטוס בואינג "ווייב דרייבר"/צילום: מטוס X-51 ווייב דרייבר

צפו בהדמייה של המטוס המהיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully