וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע גילוי: לחפש את הדג שמסתתר בנבי סמואל

4.12.2020 / 7:11

"כתובות סתתים" שנותרו על אבני בתים בני 2000 שנים, הן אחד הדברים המיוחדים בגן לאומי נבי סמואל, שבו לפי המסורת נקבר שמואל הנביא. שיטוט ברחוב ההלניסטי שנפתח לקהל לא מזמן, מגלה חריטות מיוחדות ששימשו כמעין חותמת של בעלי המלאכה

Creswell Crags

(בווידאו: חריטות מסתוריות נמצאו במערה שבפתח "שערי הגיהנום")

על המקום: נבי סמואל ליד ירושלים, המקום שבו על פי האמונה מצוי קברו של שמואל הנביא, הוא אתר חבוי מן העין, אבל זה לא אומר שאין מה לגלות בו. להיפך. עוד נגיע לכך, ובינתיים, נתחיל בעובדה שלפני כשנה, נפתח בו לקהל רחוב הלניסטי, שבו מבנים מימי בית שני. זה יהיה הכי קרוב לתחושה של מסע בזמן שתוכלו לחוות כאן.

עם זאת, ההפתעה האמיתית מגיעה בדמות "כתובות סתתים" שנותרו על אבני הבתים בני האלפיים. מדובר בחריטות שמתגלות לעין רק כאשר מחפשים היטב. הן נחרטו על ידי בעלי המלאכה, ושימשו מעין "חתימה" שלהם על עבודתם. אולי לצרכי תשלום, אולי מסיבות אחרות. המטרה שלכם: לחפש כמה שיותר כתובת סתתים מסתוריות, ובראשן - זו שחרוטה בצורת דג. יופי של ערך מוסף לטיול.

נבי סמואל. איל שפירא, איל שפירא
לפני כשנה נפתח כאן לקהל רחוב הלניסטי. נבי סמואל/איל שפירא, איל שפירא

מתחילים ללכת: נבי סמואל הוא אתר קדוש ליהודים, למוסלמים ולנוצרים. מעבר למבנה האבן המרכזי, שחלקו הוקם בידי הצלבנים, ובו טמון על פי האמונה שמואל הנביא - תוכלו לטייל כאן בין מוקדי עניין המתגלים בזה אחר זה. כך למשל, גג התצפית המדהים, שרבים מהמבקרים באתר אף אינם מודעים לקיומו. מראשו, בגובה של 885 מטרים מעל פני הים, ניבט נוף פנורמי מדהים של הרי ירושלים.

עוד במקום: מעיין קטן הנובע מתוך מערה, שרידים ארכיאולוגים מימי הצלבנים ואפילו "גן מקלט" לצמחים בסכנת הכחדה. ועוד טיפ קטן: בחורף, כאשר יירד שלג בהרי ירושלים, בואו ישר לכאן ותקבלו את מנת השלג הכי גדושה שיש. זאת בשל בזכות גובהו המרשים של נבי סמואל.

נבי סמואל. איל שפירא, איל שפירא
האם כאן אכן נקבר שמואל הנביא? נבי סמואל/איל שפירא, איל שפירא

לעשות רושם על החבר'ה: כאשר נערך מסע הצלב הראשון, במאה ה-11, הגיעו לנקודה זו הצלבנים, ומכאן הם צפו לראשונה על ירושלים, עיר הקודש, לאחר מסעם המייגע מאירופה. בהתאם למראה המרהיב שנגלה לעיניהם, הם אף מיתגו את המקום כראוי: הם כינו אותו בשם המחייב "הר השמחה" (Montis Gaudii).

נבי סמואל. איל שפירא, איל שפירא
כתובות הסתתים בנבי סמואל שימשו כמען חתימה של בעלי המלאכה/איל שפירא, איל שפירא

עוד משהו: עדיין בענייני תצפיות? אחת מנקודות התצפית היפות סביב ירושלים ממתינה לכם ב"תצפית הר הצופים", הצמודה לאוניברסיטה העברית. מצד אחד העיר העתיקה של ירושלים, מצד שני מדבר יהודה. פנורמה גיאוגרפית במיטבה.

נבי סמואל. איל שפירא, איל שפירא
הנה כתובת אחת של דג שחרוטה על התקרה/איל שפירא, איל שפירא

לאכול בסביבה: בדרך לכאן או בחזרה, ממתינות לכם המסעדות המוכרות של אבו גוש: ממסעדת אבו גוש ועד הלבנונית. רק תבחרו. חוויה קולינרית מרגשת ומפתיעה יותר ממתינה לכם מעברו השני של כביש 1, בכפר עין ראפה. כך למשל, מסעדת השף "מאג'דה".

נבי סמואל. איל שפירא, איל שפירא
ניתן לראות מכאן נוף פנורמי מדהים של הרי ירושלים. נבי סמואל/איל שפירא, איל שפירא

להגיע: "נבי סמואל" בווייז. הכניסה לגן הלאומי ללא תשלום, אך ברישום מראש באתר רשות הטבע והגנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully