וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה אפשר לראות מטר כוכבים במדבר השבוע?

הכוכבים כבר מתכוננים להאיר את המדבר השבוע, כששיא מטר הפרסאידים יתקיים בחמשוש. אז איפה תוכלו לראות את מטר הכוכבים, איפה יש הדרכות עם טלסקופ ואיפה ניתן ללון? אספנו את כל הלוקיישנים הכי טובים במדבר לאירוע של הקיץ

ליל מטאורים בכפר הנוקדים וערד/צילום: איל שפירא, עריכה: נועה לוי

(בווידאו: כך נראה ליל כוכבים בכפר הנוקדים)

זה קורה בדרך כלל כל קיץ וגם השנה הכוכבים לא פוסחים עלינו - מטר פרסאידים צפוי לפקוד את שמי ישראל השבוע, השנה ניתן יהיה לצפות במטר המטאורים הפרסאידים מאחר והירח צפוי לעלות בשעות הלילה המאוחרות, כשהשיא מתוכנן להיות בסופ"ש, כבר ביום חמישי הקרוב (13 באוגוסט 2020).

אז איפה תוכלו לראות הכי טוב את מטר הכוכבים, איפה יתקיימו פעילויות עם הדרכות וטלסקופים, וכמה יעלה לכם להעביר את הלילה באזור? אספנו את כל הלוקיישנים הכי טובים במדבר לאירוע הנוצץ. מלון מיליון כוכבים ללילה - זה זה.

תיירות תצפיות כוכבים כפר הנוקדים. יוני גריצנר, אתר רשמי
ליל כוכבים יתקיים גם בכפר הנוקדים/אתר רשמי, יוני גריצנר

סופ"ש אסטרונומיה וטבע בהר הנגב

נתחיל כנראה במקום הכי טוב בארץ לצפייה בכוכבים - מכתש רמון והר הנגב - שבו מתקיים בסופ"ש הזה אירוע מיוחד בשישי-שבת שכולו מוקדש לכוכבים. בית ספר שדה הר הנגב של החברה להגנת הטבע ממוקם בגובה 900 מטר מעל פני הים, בנקודת תצפית מדהימה על מכתש רמון, ומכאן שגם מזג אוויר קריר בקיץ. בבית הספר שדה הר הנגב מציעים כנראה את חבילת הכוכבים המשתלמת ביותר, שכוללת: הדרכות, לינה בבית ספר שדה הר הנגב, ארוחת ערב ובוקר.

לאורך השנה, מציע בית הספר טיולים מדהימים בנופי הבראשית של המדבר, וגם בקיץ כדאי להביא מעילים לערבים קרירים. אוכלוסיית ההדרכה מהמגוונות ביותר - ילדים ונוער בכל הגילים, משפחות, טיולים למטיבי לכת ואף נוער מחו"ל.

במהלך סוף השבוע הקרוב יחגגו בבית ספר שדה הר הנגב את מטר הפרסאידים בשילוב אסטרונומיה וטבע. הפעילות כוללת תצפית מודרכת בעזרת טלסקופים ושימוש בשעון שמש, סיור להר גמל, הרצאות קצרות ותצפיות מודרכות באמצעות לייזר ובאמצעות טלסקופ, סיור מודרך באתרי המכתש השונים (עין סהרונים, המנסרה, חולות צבעוניים וכו').

מתי: 15-14 באוגוסט
כמה: 445 שקלים, ילד 310 שקלים (מגיל 3). הנחה לחברי החברה להגנת הטבע
איפה: ספר שדה הר הנגב
לפרטים: או באתר

סדנת צפייה בכוכבים אסטרונומיה בהר הנגב. עומר דובובסקי, החברה להגנת הטבע
לילה ויום ש כוכבים. פעילות אסטרונומית בהר הנגב/החברה להגנת הטבע, עומר דובובסקי

"אבק כוכבים" במצפה רמון

כ-15 בעלי עסקים במצפה רמון התגייסו גם השנה למען אירוע תיירות גדול "אבק כוכבים"' ששם את הכוכבים במרכז ובתקופת הקורונה גם את העסקים שבאזור. כידוע, מצפה רמון הוכרזה כשמורת אור כוכבים בינלאומית ומדובר באחד הלוקיישנים הטובים בארץ לצפות בהם, לא רק באירוע עצמו, אלא בכל הקיץ.

במהלך חודש אוגוסט בכל יום חמישי יתקיימו אירועים ופעילויות של לילות לבנים ברובע "דרכי הבשמים", סיורי אסטרונומיה, קולינריה, מתחמי טיפולים, גלריות אמנות ומופעי תרבות: קרקס במדבר סיורי עקרבים, ועד הקרנות קולנוע בטבע, בילוי לילי בפאבים וברים המקומיים.

מתי: יום חמישי (13 באוגוסט) החל משעה 18:00 ועד חצות, ובכל סופ"ש באוגוסט.
כמה: ללא תשלום
איפה: רובע דרכי הבשמים, מצפה רמון
לפרטים: אתר האירוע

מסע כוכבים על ג'יפים במצפה רמון. רמי גלבוע, ניר בן טובים
אולי ה-אזור לראות פרסאידים. תצפיות כוכבים במכתש רמון/ניר בן טובים, רמי גלבוע

"לילות כוכבים" בפארק תמנע

אין סוד שהחסרון באנשים, מכוניות וישובים בערבה הדרומית, הוא גם היתרון שלה כשבאים לצפות בכוכבים. פארק תמנע ידוע מזה שנים כאחד המקומות הטובים עם האירועים הגוונים שיש לו בצפייה במטר המטאורים או הכוכבים, וגם השנה מתכננים לכם אירוע נוצץ.

פארק תמנע, מחלקת התיירות בערבה הדרומית ומדריכי "הדובה הגדולה" מזמינים אתכם לחוויה לילית קסומה במרחב הפתוח ומפגש מקרוב עם עולם האסטרונומיה והחלל במשך ארבעה לילות השבוע. מתחמי הפעילות כוללים: מתחם סטלריום - הקרנת מסע מרתק אל כוכבי הלכת, מתחם תצפיות בטלסקופים מקצועיים בליווי מדריכים, מתחם שיגור טילים - סדנה חווייתית בנושא טילים והנעה רקטית, מתחם תצפית כוכבים, "גלגל המזל" - מתחם הדמיה ובו דגמים פלנטריים של כוכבי הלכת ומערכת השמש ומתחם הרצאות.

מסעדת "חאן המלך שלמה" הממוקמת באגם הפארק תהיה פתוחה בכל שעות הפעילות. כמו כן, מתחם אירוח הכולל מגוון אפשרויות לינה: קמפינג, קארוונים ממוזגים או חדרי אירוח. בנוסף, המבקרים מוזמנים להצטרף לסיורי זריחה באתרי הפארק בהרשמה מראש ובתשלום נוסף.

מתי: 13-10 באוגוסט, 20:00-חצות
כמה: מבוגר - 79 שקלים, ילד - 69 שקלים
איפה: פארק תמנע
לפרטים: 08-6316756, 08-6616976 או באתר פארק תמנע

עוד בוואלה!

האזור המפתיע שהכי טוב לראות בו כוכבים במדבר

לכתבה המלאה
סדנת צפייה בכוכבים בפארק תמנע. יובל פדר, הדובה הגדולה,
מתחם תצפיות בטלסקופים מקצועיים בליווי מדריכים. פארק תמנע/יובל פדר, הדובה הגדולה

"נוקדים עם כוכבים" בכפר הנוקדים

הפסטיבל המסורתי של כפר הנוקדים יצא גם השנה לדרך, עם חגיגה מדברית אל תוך הלילה. בתוכנית: מופע שקיעה ,מתחם לצפייה במטר המטאורים, שוק כפרי עם דוכני אוכל ויצירה מקומית, ספארי עקרבים לילי ועוד. ניתן גם ללון במקום במגוון אפשרויות - מאוהלים ועד חדרים.

הפסטיבל יחל בשעות אחר הצהריים מלווה במוזיקה בכיכר הכפר. עם שקיעת החמה יתקיים מופע פתיחה מוזיקלי לקבלת השבת שיפתח את הפסטיבל. עם חשיכה יצאו האורחים ל"מסע בין כוכבים"- סדנה להיכרות עם שמי הלילה בה יצפו בגרמי השמיים השונים. לאחר מכן, ייצא סיור לילי מודרך לגילוי קסם המדבר בו יגלו המבקרים את "חיי הלילה" של המדבר בהם יש נוף מדברי מקושט באור הירח וחיות מקומיות. במקביל במתחם הצפייה יפתח מתחם הטלסקופים בו יוכלו אורחי הכפר לצפות יחד בגרמי השמיים שעליהם למדו בסדנה. בשיאו של הלילה, סמוך לכפר ימתין למבקרים מתחם חשוך ומפנק, בו יוכלו להתכסות בשמי הקטיפה המדבריים ולצפות במטר הפרסאידים (שמו של מטר המטאורים) שישטוף את שמי המדבר.

מתי: 14, 21 באוגוסט
כמה: מבוגר: 50 שקלים, ילד עד גיל 12: 40 שקלים (לא כולל לינה)
איפה: כפר הנוקדים ליד ערד
לפרטים: 08-9950097 או באתר

סדנת צפייה בכוכבים כפר הנוקדים. יוני גריצנר,
סדנה להיכרות עם שמי הלילה בכפר הנוקדים/יוני גריצנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully