וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד 10 ימים השמיים נפתחים, אבל תשכחו מטיסות זולות

המתווה לפתיחת השמיים ב-16 באוגוסט יחזיר את הישראלים לחו"ל, גם אם זה יהיה לאט. אבל הדברים צפויים להיות שונים מאוד ממה שהכרנו: כרטיסים יקרים, ללא פסטיבלים ומינימום מגע במלון. זה מה שאתם צריכים לדעת לפני על החופשה שלכם בחו"ל, שעושה קאמבק

בווידאו: דיון בוועדת הקורונה על פתיחת השמיים/צילום: ערוץ כנסת

(בווידאו: ועדת הקורונה דנה בהחזרת הטיסות, שלשום)

נגיף הקורונה הופיע בחיינו ללא כל התרעה, אך הוא משפיע וישפיע במידה רבה על כל אחד ואחת ברחבי העולם. העולם שאנו מכירים הולך ומשנה, והדבר יהיה ניכר במיוחד בתחום התיירות. אתמול (רביעי) הנחה קבינט הקורונה את משרד הבריאות, החוץ והתחבורה לקדם את מתווה פתיחת השמיים ב-16 באוגוסט, ממש עוד 10 ימים.

שר התיירות אסף זמיר, אמר אמש על הודעת קבינט הקורונה בעניין פתיחת השמיים: "‏בשורה חשובה לענף התיירות ולכלל אזרחי ישראל. פתיחת השמיים זה צעד הכרחי בדרך להתאוששות הכלכלה הישראלית ולשיקום תעשיית התיירות על כלל עובדיה, שספגו פגיעה אנושה בעקבות המשבר. מברך על ההחלטה החשובה הזו שתספק לרבים אופק לעתיד".

אז ייתכן שבקרוב מאוד נחזור לטוס, לפחות למדינות "ירוקות" בהתחלה, שלא מחייבות בידוד בכניסה. באתר Tourism Review התייחסו לשבע השפעות עיקריות של הנגיף על תעשיית החופשות בחו"ל שכדאי להכיר לפני שאתם שולפים שוב את הדרכון מהמגירה.

שומרים על הבריאות - ומטיילים קרוב לבית

מחקרים שונים מראים כי מרבית האנשים מזמינים מקומות לינה ברדיוס של כ-150 ק"מ מביתם, ובכלל - מעדיפים לטייל קרוב למקום מגוריהם, בשל חששות בריאותיים. סיבות נוספות הן כמובן הרצון להימנע מהליכים ביורוקרטיים כגון כניסה לבידוד לפני או אחרי נסיעה, או הצגת אישורים בריאותיים בעת נסיעות לחו"ל. למגמה הזו אנו עדים כיום בישראל, בעת שחוסר היכולת לטוס לחופשות בחו"ל, מביא רבים לטייל בארץ.

בקתת מטיילים צימר בישוב מצפה הילה. מור אסאל, אתר רשמי
אנשים רוצים לטייל קרוב לבית. צימר בגליל המערבי/אתר רשמי, מור אסאל

תם עידן כרטיסי הטיסה הזולים

התרגלתם בשנים האחרונות למחירי כרטיסי טיסה זולים? אלו עלולים בקרוב להיות נחלת העבר. מומחים סבורים כי פחות ופחות אנשים יעלו על טיסות בינלאומיות, מה שרק יגרום לעליית מחירים. בנוסף, אם חברות התעופה ייאלצו לשמור על מושבים ריקים בשל כללי הריחוק החברתי, הרי שמי שישלם על החלטה זו יהיו הנוסעים. גם במקרה זה, הדבר יבוא לידי ביטוי במחירים גבוהים יותר.

"שינויים אלו ישפיעו גם על יעדים המסתמכים על תיירים בינלאומיים. כך למשל, תל אביב עשויה לארח פחות מבקרים במועדונים שלה, בעוד שרחובות בנגקוק יהיו ריקים יותר מתיירים", כתבו עורכי האתר. "עם זאת, יש להניח כי לאחר שיימצא חיסון, המצב יתייצב מחדש".

כרטיס טיסה עם דרכון. ShutterStock
תשכחו מכרטיסי טיסה זולים כמו שהכרתם/ShutterStock

חברות התעופה מאמצות מדיניות בריאותית

במהלך המגיפה, חברות התעופה החלו לבצע הליכים כגון מדידת חום לנוסעים, החתמתם על הצהרות בריאות, דרישה להעביר את הטיסה בעודם עוטים מסכה ועוד. מצד שני, הושם דגש רב יותר על ניקוי וחיטוי המטוסים, לצד ביטול או צמצום הארוחות המוגשות בהם. חברות תעופה מסוימות אף קבעו מגבלה על מספר הנוסעים בכל טיסה, במטרה לשמור על ריחוק חברתי.

לצד כל אלו, הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית (ICAO) פרסם הנחיות בטיחות חדשות עבור חברות התעופה. כך למשל, הוא מפציר בהן לעודד את הטסים להגיע למטוס עם תיקים שניתן להניח מתחת למושב וכן להגביל את הביקורים בתא השירותים במהלך הטיסה.

עוד בוואלה!

ההמלצה החדשה לנוסעים: להפסיק להשתמש בשירותים בטיסות

לכתבה המלאה
שירותים במטוס. Shutterstock, ShutterStock
מומלץ ללכת פחות לשירותים בזמן טיסה/ShutterStock, Shutterstock

הרבה פחות קרוזים

כיצד ייראה עולם הקרוזים כאשר התעשייה תחל להתאושש? אף אחד עדיין לא יודע מתי ישוב הענף לאיתנו, אך יש כמה דברים שידועים כבר עתה. כך למשל, ידוע כי חברות השיט יפחיתו את מספר הנוסעים בכל קרוז. כמו כן, סביר גם להניח שלא נזכה לראות השקה של אוניות חדשות.

בכל הקשור למזון, נראה בקרוזים פחות סעודות בופה ויותר הגשה לשולחן. כמו כן, בדיקות חום תכופות במהלך הקרוז יהיו חלק מהחוויה כולה.

קרוז אאוטלט 5. ShutterStock
לא תזכו לראות השקה של אוניות חדשות/ShutterStock

מלונות: מינימום מגע, מקסימום חיטוי

מלונות רבים צפויים לשנות את עיצוב החללים הציבוריים, בראשם הלובי, ולהגדיל את שטחם. זאת לצד תהליכי ניקיון תכופים וקפדניים הרבה יותר, יצירת נקודות חיטוי ידיים רבות במרחב וכן הגבלת הקשר הפיזי בין אורחי המלון לעובדיו. באופן זה, בתי המלון יעודדו את אורחיהם לעשות שימוש בהזמנת חדרים וצ'ק אין/אאוט באופן מקוון.

שינויים צפויים גם בכל הקשור לבילוי בבריכות השחייה, בברים, בחדרי הכושר ובמסעדות המלון. האתגרים מרובים, ועל בתי המלון למצוא את דרך המלך בין בטיחות מצד אחד, ונוחות לאורחים מצד שני.

אורחים במלון בתקופת הקורונה. Shutterstock, ShutterStock
מינימום מגע בבתי המלון/ShutterStock, Shutterstock

אטרקציות תיירותיות: פחות צפיפות, יותר פשטות

בעתיד הקרוב, נראה פחות עומס של מבקרים במוזיאונים, בפארקים ובאטרקציות תיירותיות מסוגים שונים. גם בפארקי שעשועים רבים בעולם החלו לאמץ פרוצדורות של מדידת חום, חובת עטיית מסכה, ריחוק חברתי, מרווחים בין מושבים, דילול תורים ועוד.

תור. ShutterStock
תשכחו מתורים ארוכים במוזיאונים או אטרקציות תיירותיות/ShutterStock

אירועים המוניים: הקאמבק יהיה איטי וזהיר

בזמן התפרצות הקורונה, היינו עדים לדחיות ואף לביטולים של אירועים בינלאומיים גדולים, בהם אולימפיאדת 2020 ופסטיבל קאן. למרות שרבים מצפים לחזרתם של אירועים מסוג זה בשנת 2021, הרי שאין כל ערובה שכך אכן יהיה. במיוחד לאור משבר התעופה הבינלאומי.

אך לא מדובר רק באירועים גרנדיוזיים שמושכים קהלים של רבבות. אפילו אירועים קטנים ומקומיים יותר, כגון קרנבלים, פסטיבלים, כנסים, מפגשים פוליטיים וקונצרטים - נדחו, בוטלו או שונו באופן מהותי.

מבט מאחור על בחורה על כתפיים של מישהו בתוך קהל בהופעה. ShutterStock
פסטיבלים גדולים יידחו או יבוטלו/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully