נחל דליות המג'רסה. שרית פאלצי, רשות הטבע והגנים, רשות הטבע והגנים
נחל דליות המג'רסה/רשות הטבע והגנים, שרית פאלצי, רשות הטבע והגנים

עם האוטו עד למים

אחרי ש"סגרו" לנו את הים ולבריכות אסור להיכנס - אתרי המים בטבע הם התרופה היחידה לשרב בסופ"ש הזה. אז קבלו 6 כדורי צינון בדמות מעיינות ונחלים זורמים, מבלי שתצטרכו להתאמץ. מומלץ לקחת לפחות פעם בשבוע

הקיץ יפתח רשמית רק עוד חודש, אבל הימים החמים כבר כאן, והשרב שיחל בסף השבוע הקרוב הוא סימן ראשון לתקופה ארוכה שבה נצטרך למצוא מקומות צינון בטבע, כל עוד "סגרו" לנו את הים והבריכות בגלל משבר הקורונה.

אז לפחות את הטבע השאירו פתוח ובשילוב החורף הטוב שעבר עלינו השנה - מקורות המים, הגבים והמעיינות מלאים עתה במים טובים ומצננים. למה להכביר במילים? הצטיידו בפק"ל קפה ופשוט תגיעו לאחת הנקודות שנמליץ לכם פה.

מלא מים וטבע: כך נראה נחל דישון בשבועות האחרונים

נחל דישון/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: ירדנה עבודי פוקס

עינות ציפורי

מעיין קטן וחמוד שנמצא בגליל התחתון. מזה שנים הוא מספק מים לנחל ציפורי שזורם לקישון וממנו לים, ובעבר גם סיפק מים לצלבנים בקרב קרני חיטין במאה ה-12 ויש אומרים שגם רבי יהודה הנשיא רחץ בו במאה השנייה לספירה. אז הוא בטח כשר גם לכם. במקום מחכה לכם בריכה די רדודה אבל עם מים נקיים וצלולים. מושלם לשכשוך ילדים קטנים.

איך מגיעים לטבילה: מצומת המוביל, סעו מזרחה על כביש 79 עד לכניסה למושב ציפורי. שימו לב שיש בחודשים האחרונים עבודות בכביש לבניית מחלף, אז צריך לפנות ימינה ברמזור לכיוון הכפר עילוט ואז בכיכר פרסה וחוצים שוב את כביש 79 לתוך המושב. בכביש הגישה למושב פנו ימינה בכיכר ואז תמצאו אזור חנייה קטן. משם 15 שניות למעיין.
למה אתה קודח: "עינות ציפורי" בווייז.

עינות ציפורי. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
בריכה רדודה שמושלמת לקטנים. עינות ציפורי, בשבוע שעבר/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

שפך דליות, מג'רסה

מה עוד נאמר על שפך נחל דליות, AKA - המג'רסה. הוא נמצא בצפון-מזרח הכנרת, באזור שנקרא הבטיחה (בקעת בית ציידה), וזורמים בו מים כל השנה. המסלול כאן (בתשלום) אורכו כ-800 מטרים, והוא מספק הליכה בתוך המים, אולם ניתן גם ללכת אותו בחוץ על יבש. ליודעי שחייה או לחילופין - בעלי גלגלי הצלה ומצופים.

לפני שנתיים יצא שמו כאחד ממקורות המים שהשתלטה עליו מגפת "העכברת", אבל עכשיו, עם שלבי סיומה של מגפת הקורונה, אפשר לחזור ולטייל בו לפי הנחיות משרד הבריאות ורשות הטבע והגנים.

איך מגיעים לטבילה: תגיעו לכביש 92 ובצומת מעלה גמלא פנו מערבה בכיכר. סעו עוד 1.5 ק"מ לחנייה. חונים, משלמים ונרטבים.
למה אתה קודח: "חניון המג'רסה" בווייז.

נחל דליות המג'רסה. שרית פאלצי, רשות הטבע והגנים, רשות הטבע והגנים
כל הגוף כמעט בתוך המים. מטיילים במג'רסה, שלשום/רשות הטבע והגנים, שרית פאלצי, רשות הטבע והגנים

עין אבו כלאב

מי מכם שיגיע לעין אבו כלאב שבגוש עציון, שידוע גם כ"עין מסלע", ימצא מעיין שעבר שיקום ושיפוץ בחודשים האחרונים על ידי ילדים מיוחדים מסדנת שילוב שבישוב גבעות. מעבר למים הצלולים והתכולים של המעיין, יש לידו ספסל ונוף מטריף לכיוון צפון-מזרח ואל העיר בית"ר עילית ברקע.

איך מגיעים לטבילה: מהכיכר של כפר עציון סעו צפונה על כביש 367 כ-1.8 ק"מ, ואז פנו ימינה (מזרחה) לשביל עפר בסימון שחור. אחרי כ-200 מטרים, בפנייה הראשונה שמאלה, פנו והמשיכו עוד קצת. המעיין ממש לידכם.
למה אתה קודח: "עין אבו כלב" בווייז.

מעיין עין אבו כלאב בגוש עציון. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
עבר שיפוץ בחודשים האחרונים. עין אבו כלאב בגוש עציון/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

נחל דישון

נחל דישון בגליל העליון המזרחי זורם בדרך כלל כל השנה. לפעמים יותר, לפעמים פחות, ויש אזורים שהוא אכזב לגמרי. אבל השנה האחרונה הביאה גשמים רבים לנחל, שמתחיל את דרכו בהר מירון ומסיים אותה בנהר הירדן, כך שבימים אביביים אלה המים בו עדיין רבים וזורמים.

יש לא מעט גישות לנחל, שכן גם שביל ישראל עובר בו. אבל מי שיגיע לחניון נחל דישון עליון, באזור שבין הישוב הצ'רקסי ריחניה לבין קיבוץ יראון, יוכל ממש להחנות את הרכב בחנייה מסודרת (עם שילוט חום "נחל דישון") ולרדת את המים.

איך מגיעים לטבילה: מריחניה סעו על כביש 8966 בכיוון צפון-מערב עד למפגש עם כביש 899. בצומת פנו ימינה (צפונה) וסעו חצי ק"מ עד לשילוט "נחל דישון".
למה אתה קודח: "חניון נחל דישון" בווייז.

נחל דישון עליון. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
זורם כל השנה כמעט. נחל דישון עליון בחודש מרץ האחרון/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

אתר "אבן, רוח, מים"

בלב ליבו של מכתש רמון, היכן שהיו פעם מחצבות של המינרל קאולין, ישנן היום בריכות מים נהדרות שמחזיקות מי גשמים שירדו בחורף. הבריכות, כמו הנגשת השבילים, הן פעולה של הקרן לשיקום מחצבות ורשות הטבע והגנים והן חלק מגן לאומי חדש בשם צבעי מכתש רמון. בנוסף, תמצאו שם חול צבעוני שהובא מאתרי חציבה באזור. קחו בחשבון אפס נקודות צל, אז היערכו בהתאם.

איך מגיעים לטבילה: ממצפה רמון סעו עם כביש 40 לתוך המכתש. אחרי כ-6 ק"מ תגיעו לחנייה שבה סלע גדול ועליו חרוט "אבן, רוח, מים". חונים ויורדים את הבריכות.
למה אתה קודח: "אבן, רוח, מים" בווייז.

אתר אבן, רוח, מים במכתש רמון. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
בעבר מחצבות, עכשיו בריכות. אתר אבן, רוח, מים במכתש רמון/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

עין לבן

דרומית למושב עמינדב שבהרי ירושלים, וכקילומטר מערבית לגן החיות התנ"כי בעיר, ממתין לכם עין לבן - מעיין שכבה, אחד מני רבים בהרי ירושלים, שאת שמו הוא קיבל עקב סלעי הקרטון הלבנים שבסביבתו.

במקום שתי בריכות, אולם אחת היא העמוקה והגדולה מביניהן (כשני מטר עומק). הבריכה, כפי שתועדה כאן שלשום (רביעי), מכילה מים נקיים

איך מגיעים לטבילה: מגן החיות התנ"כי יוצאת דרך עפר (בסימון כחול) של קילומטר ("דרך נדב" על שם נדב אלעד שנפל בפעילות מבצעית בחברון, מספר ימים אחרי שביקר בעין לבן), עד לחנייה למעיין. משם עולים כמה מדרגות עד למעיין.
למה אתה קודח: "עין לבן" בווייז.

עין לבן. סנדרין, אתר רשמי
המים טובים ונעימים. עין לבן, שלשום/אתר רשמי, סנדרין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully