וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיעו ראשונים לשמורות הטבע, וקיבלו מינוי משפחתי חינם

הביטול על היציאה לטבע הוסר הבוקר, וראשוני המטיילים כבר פקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. חלקם אף זכו למינוי משפחתי חינם למשך השנה. בחלק מהשמורות המטיילים כבר הזמינו מקום ו"סגרו" סופ"שים לשבועות הקרובים

מטיילים ראשונים בשמורת ירקון תל אפק אחרי הקורונה/אייל מיטרני, רשות הטבע והגנים

עם ביטול הנחיית היציאה לטבע, חזרו היום (רביעי) המטיילים הראשונים לשמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. כרגע נפתחו רק 20 אתרים לציבור, ולכולם ניתן להגיע רק בהרשמה מראש ובהתקהלות של עד 20 איש, אבל זה לא מנע מראשוני הישראלים כבר להשכים קום ולהתייצב בשערי השמורות. כמה מהם אף זכו להפתעה וקיבלו מינוי מטמון משפחתי, המאפשר כניסה חינם לגנים הלאומיים והשמורות של רשות הטבע והגנים.

בשמורות מבוקשות, כמו עין גדי שבמדבר יהודה, כבר שריינו את כל השבתות לשבועות הבאים וכך גם יהיה בימים הקרובים ובמיוחד לקראת סוף השבוע של שבועות שיחול בסוף החודש. עד השעה 08:00 היום נרשמה ברחבי הגנים והשמורות כמות הזמנות של 6,901 מטיילים איש לשבוע הקרוב.

מטיילים ראשונים בשמורת עין גדי, הבוקר

מטיילים ראשונים בשמורת עין גדי אחרי הקורונה/דודי גרינבאום, רשות הטבע והגנים

מערכת הזמנת תורים ייחודית לישראל

בכל אחד מ-20 הגנים והשמורות נקבעה מכסת מטיילים, כך שלא תגרום להתקהלות יתרה של אנשים, ועם זאת תאפשר בילוי מוסדר ששומר על הנחיות משרד הבריאות. "מדובר באיזהשהו שינוי בתרבות הטיולים שלנו, בהזמנת בחופשה מראש ומאידך אין עומסים והמתנה בפקקים", מסבירה שלומית שביט, דוברת רשות הטבע והגנים. "זו תרבות ביקור חדשה והאנשים שלנו (ברשות הטבע והגנים - ז.ר) פיתחו את המוצר הזה בעצמם בתוך שבועיים, כי זה לא קיים בעולם עדיין". לדבריה, ברשות מחכים שיורידו את המגבלה של המכסות כדי שיהיה אפשר להכניס אנשים מראש.

הגנים והשמורות שנפתחו היום לציבור הם: נחל שניר, נחל עיון, יהודיה, מעיין חרוד, עין אפק, החולה, נחל עמוד, קיסריה, נחל תנינים, מקורות הירקון, ירקון-תל אפק, אפולוניה, הקסטל, בית גוברין, הרודיון, עינות צוקים, עין גדי, אור וקול מצדה, פארק הבשור, מצדה, מצוק הצינים.

בכל גן ושמורה יוכלו להירשם ולהיכנס החל ממאה מבקרים ועד 500, תלוי במקום עצמו. ברשות הטבע והגנים מקווים גם לפתוח את חניוני הלילה כבר מהשבוע הבא, כך שמי שמתכנן קמפינג לילי בקיץ, בהחלט יכול להתחיל להצטייד בציוד המחנאות הנדרש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מטיילים ראשונים בשמורת עין עבדת אחרי הקורונה. צור נצר, רשות הטבע והגנים, צילום מסך
מטיילים ראשונים בשמורת עין עבדת/צילום מסך, צור נצר, רשות הטבע והגנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully