וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת האירוויזיון, ה"סאן" הבריטי מרים לישראל בכתבה מפרגנת במיוחד

"בחורות חמודות בבקיני מדלגות על חולות שטופי שמש", "גן עדן על החוף עם היסטוריה ומסיבות" ו"ירושלים היא יעד היסטורי שאין שני לו" - לקראת האירוויזיון, הקדיש ה"סאן" הבריטי כתבה שסוקרת את תל אביב וירושלים, ומסתבר שדווקא הבריטים ממליצים על ישראל

צילום: זיו ריינשטיין עריכה: רן צימט

רק שלושה חודשים לפני שאלפי תיירים צפויים לשטוף את תל אביב לרגל אירועי האירוויזיון, וכאשר ברקע קריאות פוליטיות להחרים את האירוע ולהימנע מהגעה לישראל - מפרסם עיתון "הסאן" הבריטי כתבה מחמיאה במיוחד על העיר וקורא למיליוני הקוראים שלו לשקול בחיוב נסיעה לישראל כבר בקיץ הקרוב ולבקר בתל אביב ובירושלים.

הסאן, אחד מגופי התקשורת הבולטים בבריטניה, שלח לתל אביב ולירושלים את כתב התרבות והבידור הבכיר של העיתון, רוד מק'פי, שחזר מהארץ עם הכותרת "ויוה אביב - תל אביב היא גן עדן על החוף עם היסטוריה ומסיבות שמתקיימים זה לצד זה, ואפשר לטוס לשם בטיסה ישירה". בכתבה מתוארת תל אביב כיעד פופולארי וטרנדי בתקופה הנוכחית אבל בעיקר בקרב תיירי ערים, וירושלים כיעד היסטורי שאין שני לו, אבל כזה שהמתח הבטחוני בו מורגש. "עבור רובנו, ישראל היא עדיין מקום של קצת אי וודאות", נכתב. "האם היא בטוחה? האם כל מה שיש בה זה מוזיאונים ושרידים עתיקים? האם היא אולטרה שמרנית ודתית? מה יש לה להציע לנופשים?".

חופשה חוף ים תל אביב. ShutterStock
"תל אביב היא גן עדן על החוף"/ShutterStock

"מקומות בילוי היפסטריים לצד מסעדות כשרות"

את הכתבה פותח מק'פי בתיאור חופי הים של תל אביב. "בחורות חמודות בבקיני מדלגות על חולות שטופי שמש, מצילים מסותתים עומדים על המשמר מול המים הכחולים הנוצצים ואנשים יפים לוגמים קוקטלים על הטיילת - זה אולי נשמע כמו סצנה מחופי מיאמי פלורידה או בונדי באוסטרליה, אבל מדובר בתל אביב שבישראל. לא המקום שרובנו מעלים בדעתם כשאנחנו חושבים על אווירה בסגנון משמר המפרץ". הכתב ציין כי צוות העיתון שהה במלון הבוטיק "מלון ים" שנמצא בסמוך לנמל תל אביב, אותו תיאר כ"נראה שהוסט לכאן הישר מפלורידה, מלון-חוף במיטבו".

את תל אביב מתאר העיתון ככור היתוך תוסס של היסטוריה ופנאי. "מקומות בילוי היפסטריים שוכנים לצד מסעדות כשרות, ולאורך כל השנה העיר חוגגת את המורשת שלה - בין אם מדובר באחד מהחגים הדתיים ובין אם מדובר במצעד הגאווה". דגש מיוחד ניתן ליפו, שמתוארת כמקום שבו "שוכנת הנשמה של העיר, עם נמל עתיק המוזכר בסיפורים תנ"כיים רבים. יפו רחוקה מלהרגיש כמו עיר שמרנית הנשלטת על דת, ומרגישה בוהמית וליברלית". הכתב ציין לשבח את מוזיאון אילנה גור: "מבנה מרהיב שבו מוצגות עבודותיה של האמנית הישראלית, מבוך של חדרים מלאים ביצירותיה. פסלים, ציורים, רהיטים ועיטורים - כולם יוצאי דופן. היא גורמת לסלבדור דאלי להיראות כמו כוכב הילדים טוני הארט".

עוד באותו נושא

השבדים אוהבים אותנו? בחרו בתל אביב לעיר הכי מומלצת ל-2018

לכתבה המלאה
יפו העתיקה. ShutterStock
"המקום שבו שוכנת הנשמה של העיר". יפו/ShutterStock

" כן, יש בירושלים קהל מגניב"

אחרי התיאור של תל אביב, המליץ העיתון לקוראיו לבקר בירושלים. "אם אתם רוצים לפגוש את המהות, המסורת וההיסטוריה של הארץ הזאת, האופציה האמיתית היחידה היא לנסוע 60 קילומטרים אל כור ההיתוך התרבותי של ירושלים. זו עיר ענקית מוקפת חומה שלבה מחולק לארבעה רבעים - ארמני, נוצרי, יהודי ומוסלמי שכמו בצל, שכבותיה קולפו על ידי ארכיאולוגים וחשפו מאות שנים של תרבויות, מהמצרים והערבים ועד הבבלים והרומאים".

בראש המקומות לביקור בעיר מציין העיתון את הכותל המערבי. "הידוע ביותר מכל האטרקציות, שבנה במאה הראשונה לפני הספירה המלך הורדוס הגדול. עבור היהודים זה המקום הקדוש ביותר ששוכן בעיר הקדושה ביותר ומעמדו באמונתם ברורה - המונים מגיעים לכאן מדי יום כדי להתפלל - הן מילולית והן באמצעות פתקים זעירים המונחים בסדקי אבני הגיר הענקיות. להיות עד למסירות כזו זה דבר שמעורר יראת כבוד", כתב מק'פי על חווית ביקורו במקום. "בדיוק כמו ההתרגשות שללכת במעלה ויה דולורוזה, המונח הלטיני ל'דרך הסבל'. זה רחוב שעל פי האמונה נסלל בדרכו של ישוע כפי שעשה אותה בדרך אל הצליבה. להסתובב שם גורם לך להרגיש כאילו אתה עומד בנקודת המוצא של העולם - וזה לעיתים מדהים, בלתי נתפס וסוריאליסטי".

העיתון מתייחס גם לאופי המתוח בטחונית של ירושלים, ומציין כי התחושה הסוריאליטסית מתחזקת "במיוחד כאשר אתה מוקף בחיילים עם רובים, מה שמזכיר לך שזו גם נקודה ממנה פרץ הסכסוך. האם זה מרגיש לא בטוח? כן. אתה אף פעם לא שוכח שאתה לא ביעד תיירותי קונבנציונאלי. זה מרגיש מטריד במקצת ואין שום דרך להימלט מזה". עוד ממליץ העיתון לתיירים בירושלים לבקר בכנסיית הקבר, בשוק הערבי ובשוק מחנה יהודה שמתואר כ"מקום משיכה לאנשים הטרנדיים, כן, יש בירושלים קהל מגניב, זה המקום שבו אתה מקבל את תחושת הגיוון שבאמת מאפיינת את ישראל וכמה מבחר יש לה להציע כיעד תיירותי".

לסיכום, נכתב בסאן: "אם אתם רוצים חופשה עירונית מודרנית קצרה - תל אביב היא מושלמת. אם אתם מעדיפים טיול לחוף, פה אתם יכולים לא לעשות כלום חוץ מלהשתזף ולהשתכשך בים התיכון. אבל היופי של ישראל הוא שאם אתם רוצים את שניהם, אתם יכולים בקלות להכניס את כל זה לחופשה אחת בלתי נשכחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully