וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלון הכמעט יחיד שעדיין פתוח ומפנק את התיירים בישראל

כשיותר מ-96% ממלונות ישראל נסגרו, מלון אחד בארץ מסרב לעשות זאת. "זה בזכות הבעלים שהם ציונים", מסביר מנכ"ל מלון קרלטון בתל אביב, שמדווח על 18% תפוסה של תיירים וכן, גם על כמה ישראלים שרוצים לשנות אווירה

עריכה: עמית שמחה

בווידאו: מלון הקורונה: "אי של נעימות ובית לנשאים הקלים"

אחרי שכמעט כל המלונות בישראל נסגרו עקב משבר הקורונה, יש עדיין מלונות בודדים שפעילים ומנסים, תחת המגבלות והנחיות משרד הבריאות, לאפשר לתיירים שעוד נשארו פה, וגם לישראלים, מעט שפיות ותחושת נופש.

מלון קרלטון תל אביב, שהוקם על ידי שלוש משפחות יהודיות מפרנקפורט, מעולם לא סגר את שעריו. לא בימי מלחמת לבנון, לא במבצעים בעזה או באינתיפאדות וגם כעת הוא נשאר פתוח. "הסיבה שאנחנו נשארנו פתוחים היא שהבעלים של המלון ציונים", מסביר מנכ"ל קרלטון, יוסי נביא, בשיחה לוואלה! תיירות. "הם תמכו בהחלטה שלי להשאיר את המלון פתוח כדי להשאיר פרנסה למשפחות".

משבר הקורונה שהלך והחמיר במיוחד, ופגע במיוחד בבתי המלון בארץ, גרם לסגירה כמעט מוחלטת של כל המלונות בישראל. רק השבוע דיווחנו בכאן, ש-96 אחוזים ממלונות ישראל כבר נסגרו, ועם זאת יש עדיין כמה שמתעקשים להשאיר דלת פתוחה לכל מי שיחפוץ לנקות את הראש ולשבור את שגרת הייאוש שהביאה איתה המגפה.

לפי ההערכה, בתל אביב פתוחים כרגע רק ארבעה מלונות של מאה חדרים ומעלה, כשקרלטון ביניהם. גם במלון זה נאלצו להוציא כ-120 עובדים, מתוך 200, לחל"ת והיתר ממשיכים לקבל משכורת לפי ימי החופש שהם מנצלים, כך שהם לא מפוטרים. השאר, כ-30 עובדים, עדיין עובדים. "אנחנו גם שומרים על העובדים הזרים, שאין להם אפשרות להתפרנס בחוץ והם אינם זכאים לחל"ת, ימי חופש ודמי אבטלה", מסביר יוסי.

בריכת שחייה מלון קרלטון תל אביב. יח"צ,
הבריכה סגורה אבל אפשר להשתזף. הנוף ממלון קרלטון בתל אביב/יח"צ

מודדים חום לעובדים

אז מי מתארח בימים אלה במלון, כשאין כמעט טיסות שנוחתות בארץ וגם מי שנוחת חייב להיכנס לבידוד של שבועיים? אז מסתבר שיש כאן עדיין עובדים של חברות בטחוניות, שלא עזבו את המדינה עוד בטרם נכנסו הגבלות התנועה בנתב"ג ובארץ, ויש גם כמה תיירים שהגיעו ארצה עבור תיירות מרפא והחליטו להישאר עוד, אבל מסתבר שיש גם ישראלים שפשוט מגיעים כדי לשנות אווירה. "יש אצלנו מעט ישראלים שרוצים לנקות את הראש, לעשות לילה בעיר במלון חמישה כוכבים ולנסות להתפנק ממה שבכל זאת מציע המלון תחת ההגבלות", אומר יוסי.

במרץ אשתקד, אחת התקופות החזקות בשנה, עמד קרלטון על 90 אחוזי תפוסה ואילו עתה הוא עומד על חמישה אחוזים בלבד, כשבכל מרץ כרגע ישנה תפוסה של 18 אחוזים. מסתבר שאנשי המלון שלא סוגר את שעריו אף פעם, הודיעו למלונות שכנים שהם נשארים פתוחים, ואלו העבירו את אורחיהם לקרלטון, לפני שסגרו את המלונות שלהם. "למחרת יום ההודעה, במקום 10 אחוזי תפוסה עלינו ל-30 אחוזים", אומר יוסי. לדבריו, בתוך 270 החדרים במלון, לנים כרגע כ-40 איש בלבד, כשבתקופה נורמלית לנים כ-400 איש.

ממה נשאר לאורחים ליהנות, כשאסור להתקהל במלון?
יוסי: "בשביל לייצר חוויה של רוגע ושלווה, לא עצרנו את הפעילות של המלון וניסינו להמשיך את הפעילות השוטפת, תחת המגבלות, של שיזוף בגג, לקבל רום סרוויס לבריכה, ליהנות מהנוף במלון, להתאמן בחדר כושר עד שני מתאמנים בו זמנית וגם הלאונג' פתוח, ובו יש כיבוד, מחשבים או ספות לקריאה במשך כל היום".

בנוסף, לפני שהחל הסגר, הפעילו במלון רכב תפעולי שבאמצעותו היו מסיעים אורחים מחוץ למלון, ללא חיוב, כי גם לא היו מוניות באזור. עכשיו, עם ההנחיות הבידוד החדשות, הכל הופך להיות הרבה יותר מאתגר עבור המלון להציע שירותי פנאי לאורחים. "הבריכה סגורה", מוסיף יוסי, "אבל אפשר לשבת וליהנות מהנוף או משקיעה יפה".

גג הבריכה במלון קרלטון תל אביב. יח"צ,
לראות שקיעה מגג המלון, אחת האטרקציות שעוד נשארו בימים אלו/יח"צ

איזה פניות אתם מקבלים מהאורחים?
יוסי: "הרבה פונים אלינו בנושא היגיינה, ואנו מודדים חום לכל העובדים ומנהלים על זה מעקב ביומן. עובד שיש לו מעט חום - אנו מבקשים ממנו לעזוב. כמו כן, יש לנו אלכו-ג'ל כמעט בכל מקום במלון, ואורחים יכולים למרוח ולהרגיש נקיים. בנוסף, עקב דרישת האורחים שלא יכולים לצאת, פתחנו את הגלישה לאינטרנט בפס רחב ומהיר כדי שיוכלו לצפות בסרטים וסדרות בחדר.

"בנוסף, בגלל המצב והמשבר שגורם לאנשים לא להיות במצב רוח טוב, אנחנו שמים לאורחים כל יום הפתעה אחרת בחדר: קרם רגליים כי הם הלכו הרבה ברגל, או מטלית לניקוי הסמארטפון או חטיף חלווה. בנוסף, אורח שמזמין השכמה מקבל כוס מיץ סחוט לחדר עם ההשכמה, ואם זה בלילה אז כוס חלב ועוגיות. אורחים שיוצאים לעבוד מוקדם מקבלים ארוחת בוקר ארוזה ללא תשלום. בנוסף, גם שמנו בחדרים מגש לכל אורח עם בקבוקונים של וודקה עם זיתים. הכל כדי להוריד את האווירה המדכאת".

מה אתם עושים לגבי ארוחת בוקר?
יוסי: "חלק מהאורחים מעדיפים לאכול בחדרם, חלק מעדיפים לקבל את האכול ללובי או לחדר ברום סרוויס ללא תשלום, וחלק אוכלים במסעדה בגג המלון שבו יש בופה חלבי. יש לנו מארחת שעומדת בכניסה שמקפידה שכל אורח שנכנס מורח אלכו-ג'ל ויש לה מכשיר שסופר עד 10 אנשים, ומי שבא אחרי נאלץ להמתין עד שאחד מסיים. אנשים גם באים בטפטופים, אז זה מסתדר".

לובי מלון קרלטון תל אביב. יח"צ,
ביום טוב, יש פה יותר המולה. הלובי במלון קרלטון תל אביב/יח"צ

המחירים דווקא לא צנחו

ולמרות שאחוזי התפוסה כה דלים, המחירים במלון אינם כה זולים, למרות שירדו. על לילה זוגי כולל ארוחת בוקר בחדר סטנדרטי, תשלמו עכשיו 1,300 שקלים במקום 1,700 שקלים לפני המשבר. "החלטנו שלא צריך להוריד את המחיר בצורה חדה, כי מי שרוצה להישאר בסגר בבית, ישאר גם אם המחיר יהיה ממש נמוך, ומי שרוצה חופשה - יבוא להתארח גם אם זה יעלה עוד כמה מאות שקלים", מסביר יוסי ומוסיף שאת כל האורחים משדרגים לחדרי אקזקיוטיב עם נוף לים.

במלון גם מתכוננים לפסח, ואף הכינו תוכנית לליל הסדר, שידוע כיום שבו ישראלים רבים ואורחיהם אוהבים להתארח במלון. "בעקבות ההנחיות, חשבנו להציע לציבור לעשות סדר פרטי במלון, כלומר עד 10 סועדים", אומר יוסי. בהצעה הזו, שוכרים חדר במלון, מפנים את הריהוט ממנו ועורכים אותו לארוחה של עד 10 אנשים. המחיר לארוחה כזו - 1,000 שקלים לסועד.

ומה לגבי הקיץ?
יוסי: "גם בימים טרופים אלו, אנשים ממשיכם להזמין ומגיעים דרך האינטרנט. אנחנו מאיישים את כל התפקידים הנחוצים בשיווק ומכירות, מעלים צילומים של הבריכה ומראים שמשבר הקורונה הוא לא סוף העולם, ואפשר לבוא לאיזה לילה בתל אביב. אנשים מגלים התעניינות לקיץ ויש דרישה".

אורחים לובי מלון קרלטון תל אביב. יח"צ,
יש עדיין כמה תיירים במלון. יוסי נביא מקבל אורחים במלון/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully