הלגונה של קלדוניה החדשה. Shutterstock, ShutterStock
הלגונה של קלדוניה החדשה/ShutterStock, Shutterstock

בלי קורונה ותיירים

12.2.2020 / 9:08

בלי תורים ארוכים, בלי מקלות סלפי ובעיקר בלי נגיף הקורונה: יש לא מעט יעדים ברחבי העולם שבהם לא תמצאו כמעט תיירים, ועם זאת הם מציעים נופי טבע מדהימים ותרבות מרתקת. פרויקט מיוחד

יעדים רבים בעולם סובלים מעודף תיירים, בהם ברצלונה, אמסטרדם, דוברובניק ועוד, וגורמים לחשוב שהעולם כולו כבר מוכר וגדוש במבקרים. אך כמובן, אין זה כך. ב-CNN מדווחים כי אם בשנת 2017, למשל, 87 מיליון תיירים מהעולם הגיעו לצרפת, הרי שיעד מלהיב כגון טובאלו שבאוקיינוס השקט רשם כניסה של 2,000 תיירים בלבד באותה שנה.

ארגון התיירות הבינלאומי פרסם לאחרונה מסמך הכולל מידע על היעדים הכי פחות מתויירים, כאשר חלקם מציעים נופי טבע מרהיבים, תרבות ייחודית והיסטוריה מרתקת. וכל זאת, מבלי להידחק בתורים או להיתקל במקלות סלפי או בנגיף הקורונה שסביר להניח לא יגיע לשם. הנה כמה מהמומלצים שבהם.

טובאלו (Tuvalu), דרום האוקיינוס השקט

זהו אחד היעדים המבודדים בעולם, והוא חבוי אי שם בדרום האוקיינוס השקט. רק האי המרכזי פנאפוטי (Funafuti) כולל נמל תעופה, ומשם פשוט עולים על מעבורות לשאר האיים, שבהם חופים בתוליים ונטולי תיירים. כאן ניתן לרבוץ בערסל מול הים או לשנרקל בריחוף מעל שוניות אלמוגים.
מספר התיירים ב-2017: 2,000.

טובאלו בדרום האוקיינוס השקט. Shutterstock, ShutterStock
אחד היעדים המבודדים בעולם. טובאלו מבעד לחלון המטוס/ShutterStock, Shutterstock

קיריבאטי (Kiribati), האוקיינוס השקט

שוניות אלמוגים ולגונות יפהפיות ממתינות למי שיגיעו אל מדינת האיים הזו, השוכנת במרכז האוקיינוס השקט, ובה שלושה מקבצי איים מרכזיים. למרות הקירבה לפיג'י, הרי שיעד זה נותר מבודד יחסית. מי שכבר מגיעים לכאן, מגלים תרבות הכנסת אורחים לבבית, אירועי מחול ומוזיקה מסורתיים ושפע של טבע.
מספר התיירים ב-2017: 6,000.

קיריבאטי האוקיינוס השקט. Shutterstock, ShutterStock
שוניות אלמוגים ולגונות יפהפיות. קיריבאטי שבאוקיינוס השקט/ShutterStock, Shutterstock

איי מרשל

עוד מדינת איים באוקיינוס השקט, הכוללת את האי ביקיני המפורסם יחסית. פעם עשו פה ניסויים גרעיניים, כיום הוא הפך לאתר צלילה ייחודי. ובכלל, חובבי צלילה ושנורקלינג ימצאו פה ספינות טרופות לרוב בינות לשוניות אלמוגים מרהיבות.
מספר התיירים ב-2017: 6,000.

איי מרשל. ShutterStock
האי ביקיני כבר הייתם? איי מרשל/ShutterStock

מונטסראט (Montserrat), הים הקריבי

גבעות ירוקות מאכלסות את האי הקריבי, שאת צורתו יצר הר הגעש סופרייר הילס (Soufrière Hills). סיורים בין חורבות העיר פלימות' (Plymouth), שנפגעה מהתפרצותו והתרוקנה מתושבים, יחשפו בפניכם כנסייה מהמאה ה-17 ומבנים מרשימים נוספים שידעו ימים טובים יותר. ממש כמו פומפיי מודרנית. וישנם כמובן החופים הנהדרים, שגם צורתם עוצבה בידי הר הגעש.
מספר התיירים ב-2017: 8,000.

הר הגעש סופרייר הילס, מונטסראט. Shutterstock, ShutterStock
הר הגעש סופרייר הילס, שיצר את האי הקריבי מונטסראט/ShutterStock, Shutterstock

ניואה (Niue), דרום האוקיינוס השקט

גלים עדינים וחולות רכים? תשכחו מזה. כאן, באי מרוחק זה חופי הים נוקשים ודרמטיים. מחודש יולי ועד אוקטובר, ניתן גם לצפות בלווייתנים גדולי-סנפיר, המתקרבים אל החוף. למעשה, זהו אחד המקומות היחידים בעולם שניתן אף לשחות לעבר מהחוף, עם מדריך
מספר התיירים ב-2017: 10,000.

ניואה (Niue) דרום האוקיינוס השקט. Shutterstock, ShutterStock
חופי הים נוקשים ודרמטיים. ניואה בדרום האוקיינוס השקט/ShutterStock, Shutterstock

סמואה האמריקנית (American Samoa)

סמואה האמריקנית שוכנת צפונית-מזרחית לפיג'י, בלב באוקיינוס השקט, ושייכת לארצות הברית. ישנו מגוון נרחב של אפשרויות לגלות את סודות האי - משיטוט בעיר הבירה פאגו פאגו (Pago Pago) ועד שיט חוויתי בקאנו. גם חובבי יערות-עד יגלו כאן מרחב נהדר לטיולים רגליים.
מספר התיירים ב-2017: 20,000

עיר הבירה פאגו פאגו בסמואה האמריקנית. Shutterstock, ShutterStock
אפשרויות לגלות את סודות האי. עיר הבירה פאגו פאגו בסמואה האמריקנית/ShutterStock, Shutterstock

איי שלמה (Solomon Islands)

עוד גן עדן טרופי באוקיינוס השקט מגיע בדמות איי שלמה, שבה שרידים מקרבות מלחמת העולם השנייה מתמזגים במעמקי הג'ונגלים. גם שוניות האלמוגים טומנות בחובן כלי שיט טבועים ומספקות סצנות מעולות למי שמשנרקלים או צוללים.
מספר התיירים ב-2017: 26,000.

איי שלמה. Shutterstock, ShutterStock
סצנות מעולות למי שמשנרקלים או צוללים. איי שלמה/ShutterStock, Shutterstock

איי קומורו (Comoros), האוקיינוס ההודי

קבוצת האיים שבין מדגסקר למוזמביק מציעה ים צלול וחופים לבנים-צחורים. דומה מאוד לסיישל, רק עם מינימום תיירים ותשתיות הרבה יותר בסיסיות. בנוסף, הצמחייה הייחודית באיים מדיפה ניחוחות שאין בשום מקום אחר. וזו הסיבה שאיים אלו מכונים גם "איי הבושם".
מספר התיירים ב-2017: 28,000.

איי קומורו. Shutterstock, ShutterStock
ים צלול וחופים לבנים-צחורים. איי קומורו/ShutterStock, Shutterstock

סאו טומה ופרינסיפה (São Tomé e Príncipe)

מדינת איים קטנה השוכנת במפרץ גינאה, מערבית ליבשת אפריקה. בשל בידודה, התפתח בה עולם חי וצומח הייחודי רק לה. המטיילים כאן יגלו מטעי קפה, ג'ונגלים שוקקי חיים, מינים רבים של סחלבים ועוד. גם חובבי צפרות ייהנו מכל רגע, בשל המגוון המרשים של בעלי הכנף. למעשה, גם כיום, ממשיכים להתגלות כאן מינים חדשים.
מספר התיירים ב-2016: 29,000.

סאו טומה ופרינסיפה. Shutterstock, ShutterStock
בשל בידודה, התפתח בה עולם חי וצומח הייחודי רק לה. סאו טומה ופרינסיפה/ShutterStock, Shutterstock

מיקרונזיה

מדינת האיים שבאוקיינוס השקט ממוקמת צפונית-מזרחית לפפואה גינאה החדשה. מעבר לעובדה שמדובר בתומכת נלהבת של מדינת ישראל, לכאן כדאי להגיע ולחקור את מאות האיים, שרובם בלתי מיושבים. האי פונפיי (Pohnpei) נחשב למרכזי שבאיי מיקרונזיה, ומהווה יעד מומלץ לטיול. כדאי גם לבקר באתר המורשת העולמית נן מדול (Nan Madol) שבו שרידים ארכיאולוגים מרתקים.
מספר התיירים ב-2016: 30,000.

איי מיקרונזיה הדרומיים. ShutterStock
תומכת נלהבת של מדינת ישראל. מיקרונזיה/ShutterStock

ג'יבוטי (Djibouti)

מסיבות ביטחוניות, ישראלים בדרך כלל אינם פוקדים את ג'יבוטי שבמזרח אפריקה, אך כדאי לדעת כי המדינה מציעה חופי ים לבנים, טיולים אל הר הגעש ארדוקובה (Ardoukoba) ואגמים ציוריים שבהם ניתן לצפות בפלמינגואים ורודים.
מספר התיירים ב-2010: 51,000.

ג'יבוטי. Shutterstock, ShutterStock
לא תמצאו בה ישראלים. ג'יבוטי/ShutterStock, Shutterstock

סיירה לאון (Sierra Leone)

סיירה לאון שבמזרח אפריקה מממשת את הפנטזיה של חופים בתוליים, גלישת גלים ותצפיות בצבי ים שבוקעים מתוך קניהם. המדינה הזו סבלה לא מעט בעת האחרונה - ממלחמת אזרחים ועד התפרצות האבולה, אך כיום התיירות בה מתאוששת לאטה.
מספר התיירים ב-2016: 54,000.

פריטאון סיירה לאון. Shutterstock, ShutterStock
התיירות בה מתאוששת לאטה. פריטאון, בירת סיירה לאון/ShutterStock, Shutterstock

גינאה (Guinea)

עוד מדינה מערב אפריקנית מרתקת, שמהווה גן עדן לחובבי טיולים רגליים, בזכות הנופים המרשימים שבה. גינאה, שכנתה של סיירה לאון, מציעה נהרות שוצפים, יערות, כפרים נידחים, מפלים וקניונים, וגם תרבות אירוח לבבית.
מספר התיירים ב-2016: 60,000.

קונאקרי בירת גינאה. Shutterstock, ShutterStock
גן עדן לחובבי טיולים רגליים. קונאקרי, בירת גינאה/ShutterStock, Shutterstock

טונגה (Tonga), האוקיינוס השקט

מדינת איים זו שבאוקיינוס השקט מתהדרת באירועים מסורתיים ססגוניים, כמו גם בחופי ים חבויים שכיף לגלות. זאת לצד איים זעירים שאליהם ניתן להגיע בסירות לא ממונעות. חלק מאיים אלו נוצרו בתהליכים וולקניים אדירים, וקיבלו תצורות נוף ייחודיות. אל תוותרו על תצפיות לים בחוף טונגן (Tongan) הסלעי.
מספר התיירים ב-2017: 62,000.

טונגה. Shutterstock, ShutterStock
מתהדרת באירועים מסורתיים ססגוניים. טונגה/ShutterStock, Shutterstock

אנגוילה (Anguilla), הים הקריבי

איים אלו, המהווים טריטוריה בריטית, מציעים את החופים היפים מסוגם בים הקריבי. וחופים אלו למעשה כמעט ריקים מתיירים. בשל מגבלה לפיה ניתן ללון כאן רק בריזורטים יוקרתיים, נותרה אנגוילה לא מפותחת ברובה מחינה תיירותית, וההמונים לא פוקדים אותה. אז נכון, מחיר השהיהי יקר, אבל בתמורה תקבלו בידוד מושלם.
מספר התיירים ב-2017: 68,000.

אנגוילה (Anguilla) הים הקריבי. Shutterstock, ShutterStock
חופים שכמעט ריקים מתיירים. אנגוילה בים הקריבי/ShutterStock, Shutterstock

מזרח טימור

מזרח טימור, שבדרום-מזרח אסיה, ידועה יותר בשל האסון ההומניטרי שהתרחש בה החל משנות ה-70, אך היא אט-אט מתאוששת מעברה. בין השאר, יש בה מסלול אופניים הררי של חמישה ימים (Tour de Timor), טבע פראי וכפרים מבודדים.
מספר התיירים ב-2017: 74,000.

חוף ים, דילי, מזרח טימור. ShutterStock
אט-אט מתאוששת מעברה. מזרח טימור/ShutterStock

סנט וינסנט והגרנדינים (St. Vincent and the Grenadines)

מדינת האי שבים הקריבי חנכה את נמל התעופה הבינלאומי שלה רק בשנת 2017. עד אז, ניתן היה להגיע אליה בעיקר באמצעות כלי שיט. המעבר בין האיים נעשה באמצעות מעבורות, וכל אלו יבטיחו לכם חוויה שכוללת ערים מסקרנות, חופים נעימים ושוניות אלמוגים צבעוניות.
מספר התיירים ב-2017: 76,000.

האי סנט וינסנט והגרנדינים. Shutterstock, ShutterStock
המעבר בין האיים נעשה באמצעות מעבורות. האי סנט וינסנט והגרנדינים/ShutterStock, Shutterstock

סן מרינו (San Marino)

אחת המדינות הקטנות בעולם (61 קמ"ר) שוכנת בהרי האפנינים, בתוך שטחה של איטליה. היא נוסדה בשנת 301 לספירה, ונחשבת אחת הרפובליקות העתיקות בעולם. כאן עיקר החוויות כוללות טיולים בהרי הגבוהים. מומלץ גם להעפיל אל מבצר רוקה גואיטה (Rocca Guaita), שנבנה במאה ה-11
מספר התיירים ב-2017: 78,000.

סן מרינו. Shutterstock, ShutterStock
אחת המדינות הקטנות בעולם. סן מרינו/ShutterStock, Shutterstock

דומיניקה (Dominica), הים הקריבי

לא פחות מתשעה הרי געש פעילים מסתתרים בשולי הג'ונגלים של דומיניקה, יחד עם מעיינות חמים. חובבי הליכה יתענגו על הטרק הארוך מסוגו בקריביים: Waitukubuli National Trail, המתפתל לאורך של כ-175 ק"מ, מחוף לחוף. בטרק הזה לא צריך אוהל. גם ערסל יספיק...
מספר התיירים ב-2017: 79,000.

דומיניקה הים הקריבי. Shutterstock, ShutterStock
הרי געש פעילים ומעיינות חמים. דומיניקה, הים הקריבי/ShutterStock, Shutterstock

ליכטנשטיין

הנסיכות האירופאית הזעירה הרובצת במרכז היבשת, בין שוויץ לאוסטריה, מציעה למטייליה מסלולי טיול משובחים בין פסגות גבוהות, מצודות היסטוריות וגבעות שבהן כרמי ענבים. מומלץ לבקר בעירה בלצרס (Balzers), שבה טירה מהמאה ה-12.
מספר התיירים ב-2017: 79,000.

ליכטנשטיין. Shutterstock, ShutterStock
רובצת במרכז היבשת. ליכטנשטיין/ShutterStock, Shutterstock

ונואטו (Vanuatu), האוקיינוס השקט

מדינת איים נוספת, בחלקו הדרומי-מערבי של האוקיינוס השקט, מזכירה לעתים תצלומים קלאסיים של איים טרופיים, עם חולות לבנים, דקלים נישאים וים צלול להפליא. אם אתם מעוניינים להסתכן, העפילו לכיוון הר הגעש הפעיל יאסור (Mount Yasur), ותקבלו מופע פירוטכני של ניצוצות לבה רותחת. בחודשים אפריל עד יוני, נערכים כאן פסטיבליים ססגוניים.
מספר התיירים ב-2017: 109,000.

הר געש יאסור במדינת ונואטו. Shutterstock, ShutterStock
מופע פירוטכני של ניצוצות לבה רותחת. הר הגעש יאסור במדינת ונואטו/ShutterStock, Shutterstock

סנט קיטס ונוויס (St. Kitts and Nevis)

צמד איים בים הקריבי, שבהם חופים נהדרים ותחושה כללית של שלווה. מבין השניים, נוויס מבודד יותר, אך בשניהם הכל איטי ורגוע. חובבי חוויות קולינריות יבואו כאן על סיפוקם בזכות מגוון הפירות, מאכלי הים והרום המקומי המשובח.
מספר התיירים ב-2017: 114,000.

האי סנט קיטס ונוויס. Shutterstock, ShutterStock
חופים נהדרים ותחושה כללית של שלווה. האי סנט קיטס ונוויס/ShutterStock, Shutterstock

קלדוניה החדשה (New Caledonia)

קלדוניה החדשה, קבוצת איים בדרום-מערב האוקיינוס השקט, משלבת לגונות יפהפיות לצד פעילויות כגון שנורקלינג, שיט או סתם שחייה מהנה במי הים. באיים אלו התפתח מגוון חי וצומח ייחודי, כמו גם מינים רבים של כרישים וצבי ים. וכמובן, שוניות אלמוגים צבעוניות הם חלק מהחבילה.
מספר התיירים ב-2017: 121,000.

הלגונה של קלדוניה החדשה. Shutterstock, ShutterStock
שוניות אלמוגים צבעוניות ולגונות מדהימות. הלגונה של קלדוניה החדשה/ShutterStock, Shutterstock

אריתריאה

נופי מדינה צפון-מזרח אפריקנית זו כוללים מצד אחד גבעות צחיחות ומצד שני - חופי ים סוף. ולצד נופי הטבע, אריתריאה טומנת בחובה היסטוריה עשירה. פעילויות אהובות על תיירים כאן כוללות צלילה והתנסות במאכלים המיוחדים. עיר הבירה אסמרה (Asmara) היא גן עדן לחובבי אדריכלות מודרניסטית.
מספר התיירים ב-2016: 142,000.

אסמרה, בירת אריתריאה. רויטרס
טומנת בחובה היסטוריה עשירה. אסמרה, בירת אריתריאה/רויטרס

מולדובה

את הרשימה סוגרת המדינה המזרח-אירופאית הקטנה שבירתה השוקקת היא צ'יסינאו (Chisinau), ובה ברי יין חביבים שכיף לדלג ביניהם. ואם השתכרתם, קחו את ה"תרופה" המקומית לחמרמורת, בדמות מיץ מלפפון חמוץ. מולדובה מציגה היסטוריה עשירה של ייצור יין מזה 5,000 שנים, וככזו היא קוסמת לחובבי אלכוהול מושבעים.
מספר התיירים ב-2017: 145,000.

צ'יסינאו מולדובה. Shutterstock, ShutterStock
יש בה ברי יין חביבים שכיף לדלג ביניהם. צ'יסינאו, מולדובה/ShutterStock, Shutterstock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully