מאלמו שבדיה. Shutterstock, ShutterStock
מאלמו שבדיה/ShutterStock, Shutterstock

הייחוד האירופי

אם נמאס לכם לעמוד בתורים ארוכים מול אטרקציות פופולריות או להיתקע ביער של מקלות סלפי, כדאי לדעת כי במרחק דילוג מנתב"ג ממתינים לכם יעדים אירופיים נהדרים ומיוחדים שהתיירים עדיין לא גילו. הנה 20 מהם

התיירים מסתערים בשנים האחרונות על היעדים החמים ביותר של אירופה, מה שגורם להצפה שמכבידה על אתרי התיירות הללו.

אז אם אתם מעדיפים לטייל ביעד חדש מבלי להיאבק בתורים הארוכים או להיתקע באינספור מקלות סלפי בוונציה, פריז או אמסטרדם, כדאי לדעת שיש אלטרנטיבות מצוינות. הנה 20 ערים אירופאיות שבהן תפגשו מעט מאוד תיירים.

אורנז', צרפת

בעוד שאביניון (Avignon) שבדרום-מזרח צרפת מושכת אליה אלפי תיירים מדי קיץ, רבים מתעלמים מהעיר אורנז' (Orange) הסמוכה. האטרקציות המרכזיות בה כוללות שרידים ארכיטקטוניים רומיים, בהם תיאטרון רומי שנבנה במאה הראשונה לספירה. וישנו גם מוזיאון עירוני מומלץ, השוכן במבנה מרשים מן המאה ה-17.

תיאטרון רומי אורנז' צרפת. Shutterstock, ShutterStock
שרידים ארכיטקטוניים רומיים. התיאטרון הרומי באורנז', צרפת/ShutterStock, Shutterstock

נוריץ', אנגליה

פתגם מקומי טוען כי בנוריץ' (Norwich) יש פאב על כל יום בשנה. זוהי אולי הגזמה, אבל העיר המופתית הזו מציעה אדריכלות ימי-ביניים מרהיבה, בעיקר בזכות הקתדרלה שהוקמה בשנת 1096. זאת לצד בתים עתיקים המאכלסים כמה מרחובותיה ההיסטוריים. וכן, ישנם גם הפאבים כמובן. נסו את פאב Adam and Eve, שנחשב לעתיק מסוגו במדינה כולה.

נוריץ' אנגליה. Shutterstock, ShutterStock
בר לכל יום בשנה. נוריץ' אנגליה/ShutterStock, Shutterstock

אארהוס, דנמרק

העיר השנייה בגודלה בדנמרק חוסה תחת צילה של קופנהגן הבירה. אך אארהוס (Aarhus) מהווה אלטרנטיבה נהדרת, בעיקר לסופי שבוע ארוכים ורגועים, הודות לחופיה היפים, הקתדרלה שלה ומוזיאון האמנות המשובח aRoS. פודיז מושבעים ייהנו מהמסעדות שברובע הלטיני שבעיר.

מוזיאון האמנות aRoS אארהוס דנמרק. Shutterstock, ShutterStock
מוזיאון האמנות aRoS בעיר אארהוס, דנמרק/ShutterStock, Shutterstock

אנטוורפן, בלגיה

קתדרלת אנטוורפן הידועה מהווה אתר דומיננטי בעיר, אך יש באנטוורפן (Antwerp) עוד הרבה מה לראות. כך למשל, רובע היהלומים, בו פועם לב תעשיית היהלומים המקומית כבר מאז המאה ה-15. אתרים מעניינים נוספים כוללים את מוזיאון Red Star Line, המצוי באזור המזחים ומציג את היסטוריית ההגירה המקומית במאה ה-19 ותחילת המאה ה-20.

בית עיריית אנטוורפן. ShutterStock
בית עיריית אנטוורפן/ShutterStock

האג, הולנד

בעוד שאמסטרדם מנסה לצמצם את כמויות התיירים הגודשים אותה, הרי שהאג (The Hague) מהווה חלופה נעימה ונהדרת לחופשה קצרה. יש בה אדריכלות משובחת, מוזיאונים מעניינים ורשת תעלות מים יפה. היא אף מצויה במרחק של 15 דקות נסיעה מחופי הים של סכוונינגן (Scheveningen).

האג הולנד. Shutterstock, ShutterStock
חלופה נעימה ונהדרת לאמסטרדם. העיר האג, הולנד/ShutterStock, Shutterstock

סרייבו, בוסניה

למרות שהיא פחות פופולרית משכנותיה בקרואטיה, הרי שסרייבו (Sarajevo) חווה תחייה מחודשת, והיא משופעת באתרי תרבות והיסטוריה. תמצאו בה את רובע השוק העתיק Baščaršija, שבו דוכני תבלינים, בתי קפה חמודים ומסגד מעניין. המבקרים מוזמנים ללמוד על ימי מלחמת האזרחים של שנות ה-90, באמצעות שני מוזאונים מומלצים: Tunnel of Hope ו-War Childhood.

השוק העתיק Baščaršija סרייבו בוסניה. Shutterstock, ShutterStock
חווה תחייה מחודשת. השוק העתיק Baščaršija בסרייבו, בוסניה/ShutterStock, Shutterstock

פרישטינה, קוסובו

פרישטינה (Pristina), בירת קוסובו, אינה נמצאת בראש רשימת היעדים הפופולריים של תיירים רבים, אך מדובר בעיר מרתקת, שעברה מהפך ותנופת בנייה ב-20 השנים האחרונות. מומלץ לבקר במוזיאון האתנוגרפי המצוין Emin Gjiku כמו גם במוזיאון הלאומי (National Museum of Kosovo). אל תוותרו על בריכות המים המדהימות המסתתרות בפארק גרמיה (Germia Park).

פרישטינה קוסובו. Shutterstock, ShutterStock
עברה מהפך ותנופת בנייה ב-20 השנים האחרונות. פרישטינה, בירת קוסובו/ShutterStock, Shutterstock

מאלמו, שבדיה

מסתבר שמאלמו (Malmo) מציעה הרבה יותר מיעד לביקור יומי, כפי שתיירים רבים נוהגים לעשות, בעת שהם מדלגים אליה מקופנהגן השכנה. חובבי אמנות ייהנו במיוחד במוזיאון Moderna Museet Malmo, המציג אמנות עכשווית ונחשב לאחד הטובים מסוגו באירופה. כדאי גם לבקר בטירת מאלמה (Malmöhus Castle), שבה פועלים מספר מוזיאונים. העיר אף מתהדרת בסצנת אוכל, כאשר בחלק מהמסעדות פועל הקונספט המפתיע של "ארוחה ללא תפריט". הליכה קצרה ממרכז העיר תביא אתכם אל חוף ריברסבורג (Ribersborg) - מפלט נהדר בימים חמים.

מאלמו שבדיה. Shutterstock, ShutterStock
מאלמו, שבדיה/ShutterStock, Shutterstock

אברדין, סקוטלנד

מי שמעוניינים להימלט מעומס התיירים בבירת סקוטלנד, ימצאו את מבוקשם בעיר אברדין (Aberdeen), המציעה אדריכלות נהדרת וסיורי אלכוהול מעניינים בעקבות התוצרת המקומית. בנובמבר הקרוב אף תיפתח מחדש גלריית האמנות המרכזית של העיר.

אברדין סקוטלנד. Shutterstock, ShutterStock
אברדין בסקוטלנד/ShutterStock, Shutterstock

ברן, שוויץ

תיירים רבים חולפים בעיר בדרכם לחופשת קיץ בהרים או לחופשת סקי חורפית, אך מסתבר שמדובר בעיר ששווה ביקור של כמה ימים. ברן (Bern) מציעה שיט נעים וגם טבילות קיציות בנהר ארה (Aare), כמו גם מוזיאוני אמנות כגון Museum of Fine Arts, שבו עבודות של פיקאסו ואמנים ידועי שם נוספים. חובבי הליכה מוזמנים להעפיל אל פסגת ההר גורטן (Gurten), הצופה אל העיר העתיקה.

ברן, שווייץ. ShutterStock
ברן/ShutterStock

ורוצלב, פולין

מעטות הן הערים האירופאיות הקטנות הטומנות בחובן עושר תרבותי כה נרחב. ורוצלב (Wroclaw) היא אחת מהן. העיר, השוכנת לגדות נהר אודר (Oder), הוכרזה בירת תרבות אירופאית לשנת 2016, ומציעה אטרקציות רבות מתחום האמנות, האדריכלות וההיסטוריה. כאן, היעד הידוע מכל הוא אנדרטת Panorama of Racławice, המתנשאת לגובה של 114 מטרים. אתר מעניין נוסף הוא "אולם המאה" (Centennial Hall) המרשים וגשר Mostek Pokutnic המחבר בין שני מבנים מרכזיים בעיר. מומלץ מאוד לבקר גם בעיר הגותית העתיקה.

אולם המאה ורוצלב פולין. Shutterstock, ShutterStock
"אולם המאה" בוורוצלב/ShutterStock, Shutterstock

טביליסי, גיאורגיה

בירת המדינה, השוכנת למעשה בין אסיה ואירופה, מושכת אליה מבקרים גם בזכות מעיינות המרפא הנובעים בה. לצדם, תמצאו בה את כנסיית מטחי (Metekhi) המפורסמת, שהוקמה במאה ה-13, כמו גם את מבצר נריקלה (Narikala), שהוקם בידי הכובשים הפרסים במאה הרביעית. וכמובן, אין כמו לשוטט בין החנויות הקטנות בעיר העתיקה של טביליסי (Tbilisi) במשך שעות ארוכות.

טביליסי, גאורגיה. ShutterStock
טביליסי/ShutterStock

מינסק, בלארוס

מינסק (Minsk) נהרסה ברובה במהלך מלחמת העולם השנייה, אך כיום היא מהווה אבן שואבת לחובבי אדריכלות ברוטליסטית מהתקופה הסובייטית. כדאי לבקר בכיכר העצמאות הענקית ולבקר במוזיאון Great Patriotic War, המציג את המאבק בנאצים. ויש פה גם סצנת ברים אגדית הכוללת, בין השאר, מגוון עשיר של בירות מקומיות.

מינסק. ShutterStock
מינסק/ShutterStock

ירבאן, ארמניה

הבירה הארמנית יירבאן (Yerevan) נותרת משום-מה מחוץ למסלולי התיירות האירופאיים. אך לעיר יש היסטוריה של 2,800 שנים, שניכרת היטב באתריה המרכזיים. בנוסף, תמצאו פה מיזוג ייחודי של סגנונות אדריכליים. מומלץ לבקר במוזיאון ארבוני (Erebuni), המביא אל קדמת הבמה את ההיסטוריה והארכיאולוגיה של העיר. המוזיאון עצמו שוכן באתר היסטורי שהוקם בשנת 782 לפנה"ס.

בירת ארמניה ירבאן על רקע הרי אררט. ShutterStock
העיר ירבאן על רקע הר אררט/ShutterStock

קלוז'-נאפוקה, רומניה

קלוז'-נאפוקה (Cluj-Napoca) היא העיר השנייה בגודלה ברומניה, ומשמשת נקודת יציאה לטיולי טבע בצפון-מערב המדינה. עם זאת, מי שיעצרו בה יגלו כאן מבנים היסטוריים כגון כנסיית סנט מיכאל הגותית (Gothic St. Michael) או גלריית האמנות Fabrica de Pensule. העיר אף מתגאה בסצנת בתי קפה וברים שוקקת.

כנסיית סנט מיכאל קלוז' נאפוקה רומניה. Shutterstock, ShutterStock
כנסיית סנט מיכאל בקלוז' נאפוקה ברומניה/ShutterStock, Shutterstock

דברצן, הונגריה

בעוד שבודפשט זוכה בכל הקופה, הרי שדברצן (Debrecen) נותרת חבויה יחסית. עם זאת, מדובר בחלופה הונגרית מצוינת, המשופעת באתרים מעניינים. כך למשל כיכר העיר קושוט (Kossuth), המשמשת בית לכמה אתרים היסטוריים חשובים. מומלץ לבקר בעיר העתיקה, ולשוטט בין בתי הקפה המצוינים. כדאי גם להתפנק באחד ממלונות הספא הקטנים המצויים כאן.

דברצן הונגריה. ShutterStock
דברצן, הונגריה/ShutterStock

אנקרה, טורקיה

נכון שאיסטנבול מציעה חופשה עירונית מעולה, אך דווקא אנקרה (Ankara) טומנת בחובה הפתעות פחות מוכרות. כך למשל, אנטקביר (Anitkabir), האתר בו מצוי המאוזוליאום של אטאטורק ומשמש אתר חובה. זאת לצד מוזיאון מלחמת העצמאות (Museum of the War of Independence). וישנם כמובן המסגדים המפורסמים, בהם מסגד קוג'אטפה (Kocatepe) ומסגד האג'ה באיירם (Hacı Bayram). כל אלו, לצד שפע בתי הקפה ובתי האוכל המקומיים.

אנטקביר מאוזוליאום של אטאטורק אנקרה טורקיה. Shutterstock, ShutterStock
המאוזוליאום של אטאטורק באנקרה/ShutterStock, Shutterstock

פלובדיב, בולגריה

פלובדיב (Plovdiv) היא אחת הערים העתיקות ביותר באירופה. ככזו, היא משופעת באתרים מתקופות שונות, במיוחד באזור העיר העתיקה, המתאפיינת בצבעוניות רבה. אחת האטרקציות העיקריות היא האמפיתיאטרון הרומי העתיק, שהתגלה רק בשנות ה-70 של המאה שעברה.

מדרחוב בעיר פלובדיב בולגריה. דוד רוזנטל
מדרחוב בפלובדיב/דוד רוזנטל

טרונדהיים, נורבגיה

העיר טרונדהיים (Trondheim), השוכנת בפיורד בעל שם זהה, היא העיר השלישית בגודלה במדינה. עם זאת, יש בה פחות מ-200,000 תושבים. בין האתרים שממתינים לכם כאן ניתן למנות את הקתדרלה הגותית המפורסמת, הצופה אל נמל העיר השוקק. יש פה גם לא מעט מבשלות בירה קטנות שרק ממתינות להתגלות.

טרונדהיים נורבגיה. Shutterstock, ShutterStock
טרונדהיים, נורבגיה/ShutterStock, Shutterstock

טורינו, איטליה

כאשר ונציה כורעת תחת המוני התיירים הגודשים אותה, הרי שטורינו (Turin) שנמצאת כמה שעות נסיעה מערבה ממנה, מהווה חלופה שרבים מתעלמים ממנה. עם זאת, יש בה אתרי ביקור מומלצים רבים, בהם מוזיאון קסטלו דה-ריבולי (Castello di Rivoli Museum) המציג אמנות עכשווית, בזיליקת סופרגה (Basilica di Superga) והמוזיאון המצרי (Museo Egizio), המציג פריטים עתיקים ואמנות מצרית קדומה. וזוהי גם עיר שפשוט כיף לשבת באחד מבתי הקפה שלה או ליהנות ממסעדותיה המעולות.

בזיליקת סופרגה טורינו איטליה. Shutterstock, ShutterStock
בזיליקת סופרגה בטורינו/ShutterStock, Shutterstock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully