וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע שמתחיל בעיר של "משחקי הכס" ונגמר במערות אדירות בבטן האדמה

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

23.4.2018 / 7:45

הן כבשו את מפת התיירות העולמית ומציעות את מה שכל כך חסר לרבים מאיתנו: מפגש מרתק, טוטאלי ובלתי נשכח עם טבע בראשיתי ופראי. מערי החוף הציוריות של קרואטיה ועד לאגמים הקסומים של סלובניה: טיול במדינות שהפכו לפנינת הבלקן

העיר רוביני, איסטריה, קרואטיה. ShutterStock
חופי הים האדריאטי בחצי האי איסטריה, קרואטיה/ShutterStock

לעתים נדמה שישנה אינפלציה של ממש בכל הקשור לשימוש בצירוף המילים "טבע בראשיתי" - אותו מושג חמקמק שמתאר טבע דרמטי, כזה שמסעיר את הדמיון ומעורר את ההשראה, טבע שגורם רצון עז להיטמע בו. ואם אפשר אז גם להצניח אותו בסלפי מנצח ושכולם יקנאו.

ובכן, החדשות הטובות הן שאין כל צורך להרחיק עד לערבות דרום אמריקה או לרכסים הגבוהים של דרום-מזרח אסיה, אלא פשוט לדלג לאירופה. או ליתר דיוק: לקרואטיה ולסלובניה. שלוש שעות טיסה בלבד ואתם בעולם אחר. בואו נצא למסע שמשלב בין שתי מדינות שהאחת מהן מציעה קסם ים תיכוני וערים יפהפיות והאחרת משתבחת במערות אדירות, אגמים ציוריים ונוף "שוויצרי" לחלוטין.

קרואטיה: צבע הטבע

נתחיל דווקא משיאו של הטיול הקרואטי שלכם: אגמי פליטוויצה (Plitvice). גם אם תחרשו את "גוגל תמונות" שוב ושוב, לא תאמינו עד כמה המציאות עולה על כל תמונה. השמורה, ששמה הרשמי "פארק אגמי פליטוויצה", נחשבת לאחת משמורות הטבע היפות בעולם כולו, ואף הוכרזה אתר מורשת עולמית. מרפסת התצפית הראשונה בפארק האדיר הזה נועדה ככל הנראה לפתוח את התיאבון, כי אין מי שמסתפק רק בה וחוזר לאחור: נראה כי כולם ממשיכים ויורדים לטייל בלב הנוף, במסלול האורך מספר שעות, ומתאים גם למשפחות.

השמורה יוצרת מיזוג נפלא של הרים ועמקים, יערות ונחלים, וכמובן - עשרות אגמים בצבעי טורקיז ותכלת, גשרים ושבילי עץ המתפתלים בין כל היופי הזה וסצנות שנראות כמו ציור נוף חלומי. למרות שהמקום מוסדר להפליא, נדמה שיותר "טבע בראשיתי" מזה לא תמצאו.

בנוסף לשמורת פליטוויציה, קרואטיה תספק לכם עוד הרבה רגעים יפים ומהנים - מרצועות חוף בתוליות, דרך שבילי טיול בהרים ועד לכפרים קטנים שנדמים כמו תפאורה של סרט.

פארק אגמי פליטוויצה, קרואטיה. ShutterStock
שמורת אגמי פליטוויצה יוצרת מיזוג נפלא של הרים ועמקים, יערות ונחלים/ShutterStock

ג'ון סנואו מגיח מהסמטה

ואם כבר תפאורה של סרט - אז יעד נוסף שאסור להחמיץ הוא דוברובניק (Dubrovnik). בעיר מבוצרת זו שלחופי הים האדריאטי צולמו חלקים רבים מהסדרה "משחקי הכס", וכאשר מטיילים לצד המבצר או בסמטאות הציוריות, נדמה כי בכל רגע יגיח מאחת הפינות ג'ון סנואו, רכוב על סוסו ומניף את חרבו בלהט.

דוברובניק, שבה עיר עתיקה המוקפת חומה מימי הביניים, יודעת להצית את הדמיון של מבקריה - בין אם זוגות רומנטיים ובין אם משפחות עם ילדים. העיר, הרובצת לחופי הים האדריאטי, היא ביתם של ארמונות נושנים ומבנים מרשימים אחרים, וממש מולה, במרחק של כחצי קילומטר מהחוף, נטוע האי לוקרום (Lokrum) - פיסת טבע נהדרת המאכלסת מבצר אימתני.

עיר החוף דוברובניק, קרואטיה. ShutterStock
מציתה את הדמיון. דוברובניק/ShutterStock

כאשר אתם בקרואטיה, אל תחמיצו ביקור בזאגרב (Zagreb) הבירה, המשופעת באטרקציות תיירותיות, שעליהן יתענגו בעיקר (אך לא רק) חובבי תרבות ואדריכלות. יש בה חלק עתיק שמזכיר, שוב, את ימי הביניים, וגם אזורי בילוי שוקקים. את הבילוי בעיר מומלץ להתחיל בנקודת התצפית המרהיבה "העין של זאגרב".

הגעתם במצב רוח של מסעות מהורהרים לצד הים? טפסו צפונה לצד הים האדריאטי, לכיוון חצי האי איסטריה (Istria) - יעד טיול נהדר בפני עצמו. על הדרך, תגלו מקומות שובי לב בדמות עיירות נופש קטנות וגם נקודות יציאה אל הים הפתוח, המנוקד במאות איים קסומים, חלקם זעירים, נידחים ומעוררי השראה. רציתם טבע פראי? קיבלתם.

זגרב בירת קרואטיה. ShutterStock
משופעת באטרקציות תיירותיות. מרכז העיר זאגרב/ShutterStock

סלובניה: טבע מותאם אישית

גודלה של סלובניה הקטנה, הנושקת לקרואטיה מצפון, הוא פחות או יותר כגודלה של ישראל. אך בשונה מישראל, כאן המרחבים הם עצומים, בעיקר בשל העובדה שמתגוררים בה כ-2 מיליון תושבים בלבד. זה אומר המון טבע נטו לכל אדם. וגם לכם, כמובן.

סלובניה (כמו גם קרואטיה) "התגלתה" לפני שנים ספורות על ידי הישראלים, והפכה לחביבה על רבים, הפוקדים אותה גם בטיול שני ושלישי. למה בעצם? הטבע וגם הטבע האנושי.
המדינה ההררית ואנשיה הידידותיים מציעים תיירות סקי בחורף וטיולי הליכה, שיט ונסיעה באביב ובקיץ. את הטיילים חובבי האתגר, היא אף תפנק עם מגוון מרשים של טרקים, הנמשכים מספר ימים, ברמות קושי שונות. והכל נעים, פשוט וידידותי למשתמש. אז צפו למפגשים עם יערות עבותים, אגמים פסטורליים והרבה מקומות לברוח מהעולם ופשוט להתחבר מחדש.

מערת הנטיפים האדירה פוסטוניה, סלובניה. ShutterStock
מערת הנטיפים האדירה פוסטוניה/ShutterStock

גם כאן, אחד משיאי הביקור מגיע בדמות תופעת טבע. במקרה זה, מערת הנטיפים האדירה פוסטוניה (Postojnska jama) שבדרום-מערב המדינה. למעשה, תשכחו מכל מה שידעתם על מערות נטיפים - כי זו גדולה יותר, מסעירה יותר ומפתיעה יותר. אורכה כ-20 (!) קילומטרים, והיא בנויה מאינספור חללים ומאכלסת נטיפים, זקיפים וגם תהומות אדירים, ששבילים צרים תלויים לצדם. היא התגלתה במקרה לפני 200 שנים בדיוק, וכיום פועלת בה רכבת תיירים מיוחדת שחולפת במנהרות צרות, ותגרום לכם לשצף של אדרנלין. הביקור במערה מודרך וכולל הליכות באולמותיה המוארים בקפידה לצד מפגש עם תופעות טבע ייחודיות. בכניסה אליה מצוי מוזיאון שמציג את ההיסטוריה, הגיאולוגיה והזואולוגיה של המערה. אל תחמיצו. אם מערת פוסטוניה תיירותית מדי עבורכם ויצר ההרפתקנות בוער בכם, נסו את מערת שקוציא, שבה לא רק נטיפים אלא גם בולענים ואפילו מפלים.

ובחזרה אל פני הקרקע: אחת האטרקציות הממגנטות במדינה היא אגם בלד (Bled), המציע סצנה ציורית בדמות כתם כחול וצלול המוקף הרים, ובלבו אי קטן שטירה מתנשאת בו. אין זה פלא שיש מי שמעבירים לגדות האגם הזה ימים ארוכים. כך או אחרת, אל תוותרו על שייט באגם אל האי ובמיוחד על רכיבת האופניים סביב האגם. ובכלל, גדות האגם משופעות בבתי מלון, מסעדות, ברים, מדשאות, חופי רחצה מוסדרים ושאר אטרקציות תיירותיות לכל גיל וחשק.

אגם בלד, סלובניה. ShutterStock
נוף ציורי ושפע אטרקציות. אגם בלד/ShutterStock

במרחק נסיעה של קילומטרים ספורים מאגם בלד שבצפון-מערב המדינה, ממתין פלא טבע מרהיב - קניון וינטגר (Vintgar), ערוץ עמוק ומפותל החולף מעל נהר רדובנה (Radovna), שבשני צדיו מתנשאים מצוקי סלע אדירים. הקניון נמשך לאורך של 1,600 מטרים, וכדי לטייל בו תעשו שימוש בגשרים ובשבילים "צפים" המקובעים אל קירות המצוקים. זה מפחיד, זה מלהיב וזה בלתי נשכח, במיוחד כאשר המים גועשים מתחתיכם. כאן, כל עיקול וכל פיתול, חושף מראות שגורמים לקריאות "וואו" מהדהדות, והכל מסתיים כמו סרט מתח טוב - לצד מפל אדיר ורועש.

טיול מאורגן לקרואטיה וסלובניה

קניון וינטגר, סלובניה. ShutterStock
הטבע במלוא עוצמתו. קניון וינטגר/ShutterStock

חובבי טבע מושבעים, המבקשים התמסרות טוטאלית וממושכת יותר, יפנו אל הר טריגלאב (Triglavski), המצוי שטח שמורת טבע ענקית הנושאת שם זהה. זהו ההר הגבוה בסלובניה (2,864 מטרים), ואגדות רבות נקשרו בו. אך לא חייבים להעפיל אליו במסע מפרך - אפשר לדגום חלק ממבחר שבילי ההליכה המשתרגים בשמורה, שתופסת כארבעה אחוזים משטחה של סלובניה, ומציעה יערות, רכסים, אגמים ונחלים ציוריים.

אבל סלובניה אינה רק טבע מרשים, אלא גם תרבות מרתקת ואורבניות תוססת. כך למשל, ליובליאנה (Liubljana) הבירה, שמתהדרת באדריכלות מעניינת, ומנוקדת בשווקים, מוזיאונים, תיאטראות, סיפורים היסטוריים וטיולים רומנטיים לצד הנהר החוצה אותה. במילים פשוטות, סלובניה היא כל מה שתרצו שהיא תהיה.

טיול מאורגן - פגסוס

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully