וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משהו לשתות ולאכול? חברת תעופה מציעה כוסות קפה אכילות בטיסה

בניסיון לצמצם את כמות הפסולת המיוצרת בטיסה, מציעה אייר ניו זילנד כוסות העשויות מעוגיות. עם זאת, יש מי שטוענים שמדובר בשינוי זעיר לעומת ההשפעות השליליות שגורמת תעשיית התעופה. וכן, התגובות הציניות לא איחרו להגיע

כוסות אכילות בטיסה של אייר ניו זילנד. Air New Zealand, אתר רשמי
כמה אקולוגי ונכון. הכוסות האכילות של אייר ניו זילנד/אתר רשמי, Air New Zealand

חברת התעופה הלאומית של ניו זילנד, הכריזה כי תחל להציע לנוסעיה כוסות קפה אכילות במסגרת ניסוי חדש, שמטרתו לצמצם את כמות הפסולת המיוצרת במהלך טיסה.

הכוסות הייחודיות של אייר ניו זילנד (Air New Zealand) מיוצרות בידי חברה מקומית בשם Twiice והן עשויות מעוגיות ביסקוטי בטעם וניל. כמו כן, נמסר כי הכוסות "חסינות דליפה".

כוסות אכילות בטיסה של אייר ניו זילנד. Air New Zealand, אתר רשמי
הכוסות עשויות מעוגיות ביסקוטי בטעם וניל/אתר רשמי, Air New Zealand

לשתות קפה - ולהגיש בקינוח

"הכוסות החדשות נוסו הן באוויר והן על הקרקע", נמסר בהודעת החברה. "זאת כחלק מהמאמצים למצוא שיטות מקוריות להתמודד עם סוגיות סביבתיות ואתגרים בני-קיימא". עוד נמסר כי "הכוסות הפכו ללהיט גדול בקרב הלקוחות שהשתמשו בהן. עשינו בהן שימוש גם כקעריות לקינוחים".

ג'יימי קשמור, מייסד-שותף בחברה המייצרת את הכוסות אמר כי "יש להן השפעה חיובית אמיתית על הסביבה". רשת BBC מדווחת כי אייר ניו זילנד עושה שימוש ביותר מ-8 מיליון כוסות קפה חד פעמיות מדי שנה, והניסוי החדש נועד כאמור להביא עמו בשורה אקולוגית. עוד נמסר כי לאחרונה, עברה החברה לכוסות חד-פעמיות הניתנת למיחזור, העשויות נייר או תירס. אלו מוגשות הן במטוסים והן בטרקליני החברה.

עוד בוואלה!

מה יש בסרטון היקר של חברת התעופה, שהוחלט לגנוז אותו? צפו

לכתבה המלאה

התגובות הציניות בדרך

עם זאת, יש מי שסבורים כי הניסוי החדש אינו טומן בחובו שינוי של ממש מבחינה סביבתית. זאת לאור העובדה שבבריטניה לבדה, מושלכים מדי שנה 2.5 מיליארד כוסות חד-פעמיות, כאשר רק 0.25 אחוזים מהן נשלחות למיחזור.

ברשתות החברתיות, היו מי שטענו כי יש לעשות שינוי נרחב יותר מאשר שימוש בכוסות קפה אכילות. אין זה סוד כי לטיסות יש השפעה ברורה על יצירת גזי חממה בשל שריפת הדלק המסיבית. התוצאה היא כמובן "תרומה" מכרעת להתחממות הגלובלית.

"טוב לפגוש בחברת תעופה שמנסה לצמצם את ההשפעות הסביבתיות. אה, חכו רגע...", צייץ בציניות כתב הסביבה ג'ורג' מונבוי בחשבון הטוויטר שלו.

"מה באשר לצמצום פליטת המזהמים? במקום זה, אולי פשוט תבטלו טיסה אחת בשבוע ללונדון", צייץ משתמש אחר.

ואם לא די בכך, חברת אייר ניו זילנד אף נאלצה להשיב לסוגיות שעלו ברשתות החברתיות באשר לסוגיות תזונתיות. כך למשל, לאחד המגיבים הטבעוניים ענתה החברה שהכוסות מכילות ביצים, בעוד שהחברה היצרנית מסרה כי בנוסף על כך, הכוסות מכילות גלוטן ושארית של חלב.

כך או אחרת, מהחברה נמסר כי בתקופת הניסוי, הכוסות האכילות יהיו זמינות בכל טיסותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully