וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יש בסרטון היקר של חברת התעופה, שהוחלט לגנוז אותו? צפו

סרטוני הבטיחות של חברת התעופה אייר ניו זילנד, ידועים כמקוריים וככאלו שמנערים את היובש מהסרטונים המשעממים שמקרינים לפני המראות ונחיתות. אבל דווקא הסרטון המושקע ביותר שיצרה החברה אי פעם, נגנז וירד השבוע מהאוויר. מה הסיבה? צפו והחליטו

סרטון הבטיחות של אייר ניו זילנד/Air New Zealand

אייר ניו זילנד לא רק ידועה כחברת התעופה הטובה בעולם שקוטפת את התואר שנה אחר שנה, אלא גם כחברת התעופה עם סרטוני הבטיחות מהיצירתיים ביותר בעולם.

עוד על בוואלה! תיירות:
צפו בסרטון הנועז שגרם לפיטורי דיילת אוויר
לעוף עליה: איך להתחיל עם דיילת במטוס?
צילומים נועזים של דיילות בביקיני דלפו לרשת

לפחות פעמיים בשנה מפיקה חברת התעופה הניו זילנדית סרטוני בטיחות יצירתיים ומקוריים, שזוכים לפופולאריות רבה גם מחוץ למטוסים וברשתות החברתיות, ומצליחים להעביר את המסרים המשעממים של פרוטוקלי הבטיחות האוויריים בדרכים משעשעות ורעננות. אבל דווקא הסרטון המושקע ביותר שיצרה החברה אי פעם - בהובלת הראפרים המוכרים ביותר במדינה - נגנז וירד השבוע מהאוויר אחרי שלושה חודשים בלבד.

למעלה מ-2.5 מיליון דולר השקיעה אייר ניו זילנד בהפקתו של סרטון ההיפ-הופ "זה קיווי בטיחות", שבוסס על שיר של להקת Run DMC משנות ה-80. לדברי החברה, מדובר בהפקה בקנה המידה הגדול ביותר שלה אי פעם, עם יותר מ-600 משתתפים בהם כוכבי טלוויזיה, זמרים, ורקדנים מקומיים. השתתפו בו גם לא מעט עובדים של אייר זילנד כמו צוותי האוויר, טייסים, מהנדסים, ועובדי נמל התעופה דנידין באוקלנד. כמו סרטונים קודמים, גם בסרטון הזה הוצגה המדינה לראווה, והוא צולם במקומות שונים באוקלנד, וולינגטון, דונדין, בלקלוהה, הוקיטיקה ונאסבי שבמרכז אוטגו.

סרטון הבטיחות של אייר ניו זילנד. Air New Zealand, אתר רשמי
השקעה של למעלה מ-2.5 מיליון דולר ירדה לטימיון/אתר רשמי, Air New Zealand

החברה: "פשוט אל תקראו את התגובות באינטרנט"

בארבע הדקות וחצי של הסרטון, מפורטות אמנם כל הוראות הבטיחות הסטנדרטיות בטיסה, כמו היערכות להמראה ונחיתה, התנהלות במצב של נחיתת חירום ביבשה או במים והוראות למקרה של פינוי המטוס - אבל אלה מוגשים לנוסעים בחרוזי ראפ וסלנג שלא מצאו חן בעייני לא מעט צופים. למרות שהוא בבירור נועד לפנות לקהל צעיר, הבימוי התזזיתי שלו הקשה על רבים לעקוב בפועל אחר ההוראות והביקורות השליליות החלו לזרום, חלקן אפילו מכיוון סלבריטאים אמריקנים כמו הראפר דנזל קארי, הדוגמנית כריסי טייגן, הראפר והשחקן דונלד גלובר והקומיקאי ניק סמפסון - כולם לעגו בטוויטר להפקה היקרה.

וכך בפעם הראשונה בתולדותיה, החליטה אייר ניו זילנד לגנוז סרטון בטיחות שכבר הוקרן לנוסעים ולהוריד אותו מהמסכים בעקבות ביקורת שלילית, ואת ההיפ-הופ הצבעוני החליף הסרטון הקודם "קיץ של בטיחות" בכיכובה של רייצ'ל האנטר, שנחשב לאחד האוהבים ביותר על ידי הקיוויים, לצד "סרטון הבטיחות האפי ביותר שנוצר אי פעם". בחברה עצמה החליטו שלא להודות בכשלון אלא להגיב בהומור לנושא הבוער שהעסיק במשך שבועות את תושבי מדינת האיים כולה - ופירסמו הבהרה בסגנון מודעת דרושים:

"בעקבות ההצלחה הפנומנלית של הסרטון האחרון שלנו 'זה קיווי בטיחות' (פשוט אל תקראו את התגובות באינטרנט) אנחנו מחפשים מישהו שיוביל את הצוות שלנו לקראת יצירת סרטון הבטיחות הבא", כך בהודעה רשמית שפרסמה החברה בעיתונים המקומיים ובערוצי הניו מדיה שלה, תוך שהיא מוכיחה שגם כשלון אפשר להפוך להצלחה ומציינת על הדרך שהסרטון האחרון זכה אמנם ללעג, אבל גם ללמעלה מ-20 מיליון צפיות בסך הכל.

"המועמד המוצלח לתפקיד יצליח להביא במיומנות רעיון שיעשה את האומה גאה", נכתב בהודעה. "עבדנו בעבר עם שחקני רוגבי, סלבריטאים הוליוודים ואפילו הוביטים. ומה הלאה? חתולים, בתולות ים וחד-קרן. כנראה לא חד-קרן, כי הם לא קיימים, אבל זה יהיה תלוי בך - על מנת ליצור שובר קופות נוסף". את המודעה סיימו בחברה סיימו בטון קצת יותר רציני: "סרטוני הבטיחות של אייר ניו זילנד מביאים גאווה ואושר לאומה שלנו, והם עוזרים לשמור על הלקוחות שלנו בטוחים ולהציג את המדינה הגדולה שלנו לעולם. להמציא עוד להיט ענק, עלול להיות... מורכב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully