וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהחודש הבא: שביל ישראל סומן ויעבור במצדה וים המלח

כפי שפורסם בוואלה, שביל ישראל יקבל מה-15 באוקטובר עדכון ויעבור גם באזור ים המלח ומצדה - מה שיוסיף עוד כ-50 ק"מ ו-3-2 ימי הליכה למטיילים. הנה התוואי החדש, כולל האתרים שנוספו

בקתת שביליסטים בצוקים/קהילת 'בקתת השביליסטים'

בווידאו: בקתת השביליסטים החדשה בדרום, ובחינם

כפי שפורסם בוואלה! באפריל השנה, אל שביל ישראל יתווספו אתרים חדשים שטרם היו חלק ממנו, כמו אזור ים המלח ומצדה שבמדבר יהודה.

החל מיום שלישי, 15 באוקטובר, ייפתח לציבור המטיילים תוואי חדש לשביל ישראל במדבר יהודה, בין ערד, למכתש הקטן. לדברי איציק בן דב, רכז סימון השבילים בחברה להגנת הטבע, "מטרת השינוי הייתה להכליל את מדבר יהודה בתוואי השביל, על נופיו ואתריו המיוחדים ובהם מצדה וים המלח".

עד לשינוי התוואי, שביל ישראל עבר בין ערד למכתש הקטן, ביומיים של הליכה, דרך באר אפעה ומיצד תמר, כ-40 ק"מ. על פי התוואי החדש (למעלה מצורפת מפה, עם התוואי הישן והחדש. התוואי הכחול - הישן, התוואי הכתום - החדש), השביל יוצא מערד, דרך בקעת קנאים, אל מצדה, ים המלח (מלונות עין בוקק), מיצד זוהר, נחל פרצים, מעלה צורים, נחל פרס, ונחל צפית, ומשם אל המכתש הקטן - כ-90 ק"מ. שינוי התוואי מוסיף לקטע הזה עוד 3-2 ימים של הליכה. את המפות עם התוואי החדש, ניתן למצוא באתר החברה להגנת הטבע, בקישור הבא - https://www.teva.org.il/israeltrailsmaps.

שביל ישראל החדש בים המלח. דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע, אתר רשמי
התוואי החדש של שביל ישראל במדבר יהודה/אתר רשמי, דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע
שביל ישראל החדש בים המלח. דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע, אתר רשמי
התוואי החדש עובר גם לאורך ים המוות. שביל ישראל החדש/אתר רשמי, דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

יהיה ניתן לטייל גם על התוואי הישן

לאחר חיבור התוואי החדש לרצף תוואי שביל ישראל, תתחיל באופן סדיר הטיילות על התוואי החדש. בחברה להגנת הטבע מציינים כי סימון שביל ישראל בתוואי הישן, יישאר למשך כשנתיים ולמעוניינים יתאפשר לטייל גם על התוואי הישן. על מנת להקל על המטיילים בשביל ישראל, בחיבורים של התוואי החדש והישן, בערד ובנחל צפית, יוצבו שלטי הכוונה, שיכוונו את המטיילים אל שתי האפשרויות - החדשה והישנה.

בן דב מציין, כי היוזמה, התכנון וסימון התוואי, נעשו בשיתוף עם רשות הטבע והגנים וכי לאורכו של התוואי החדש, מצויים חניוני לילה, חלקם חינמיים וחלקם בתשלום: בחוות הנוקדים (בתשלום, עם נקודת מים), בברכת צפירה(ללא תשלום) , במצדה (בתשלום, עם נקודת מים), במלונות עין בוקק (ללא תשלום), בנחל לוט, במישור עמיעז, בנחל תמר דרומית לכביש 25 ובשער המכתש הקטן (כל אלה ללא תשלום). נקודות שיש בהן אפשרות להצטיידות, או להסעדה: ערד, חוות הנוקדים, מצדה, מלונות עין בוקק, נווה זוהר בישוב ובתחנת הדלק.

שביל ישראל החדש בים המלח. דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע, אתר רשמי
יהיה אפשר לעצור למנוחה והצטיידות בדרך למדבר/אתר רשמי, דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע
שביל ישראל החדש בים המלח. דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע, אתר רשמי
מלונות עין בוקק בתוואי השביל החדש בים המלח/אתר רשמי, דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully