וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להוריד ובחינם: מפות טיולים בארץ שחובה שיהיו לכם בסמארטפון

30.8.2018 / 17:00

שביל ישראל מדן ועד אילת, שביל "מים לים", שביל חיפה, סובב ערד ועוד המון מסלולים קצרים וקלילים יותר - קבלו את מפות הטיולים שחובה שיהיו לכם בנייד או במחשב לפני שאתם יוצאים לשטח - וכולן להורדה לגמרי בחינם

טיול לראש צוקים/צילום: איל שפירא

בווידאו: טיול בשביל הראשון שסומן בארץ ישראל

כל מטייל יודע שמפות טובות אינן רק חיוניות לטיול, אלא גם מהוות עניין לא זול. נכון, ישנן אפליקציות ניווט כאלו ואחרות, ברמות שונות, אבל לפעמים כל מה שאנו צריכים כדי לצאת לטייל הוא מפה טובה, מהסוג שאפשר להוריד לסמאטרפון ולצעוד עמה בשטח או אפילו להוריד למחשב לפני הטיול, להדפיס - ולצאת לדרך.


מתנה למטיילים: כל מפות שביל ישראל להורדה חינם


אז הנה לכם, רשימה של כמה מפות טיולים חינמיות שיגרמו לכם לצאת לשטח. רק זכרו: חלק מהמפות המוזכרות כאן אינן מפות סימון שבילים, והן אינן מיועדות להחליף את מפות סימון השבילים, אלא רק להוות כלי עזר (גם אם "כלי עזר" משמעו להוציא אתכם מן הבית). ובכל מקרה, תמיד כדאי להצטייד גם ב"סיפור דרך", המפרט את תיאור המסלול במילים.

כל שביל ישראל

בתחילת האביב, פרסמה הוועדה לשבילי ישראל בחברה להגנת הטבע, הודעה ששימחה רבים. היא העלתה לאתר האינטרנט שלה את המפות של כל מקטעי השביל, שנמתח לאורך של כ-1,000 ק"מ - מקיבוץ דן בצפון ועד אילת בדרום. השביל מחולק ל-52 מקטעים, כך שתוכלו להוריד רק את המפות שמתאימות לקטע שבו אתם מתכננים לטייל. בכל קטע אף מצוינות נקודות העניין המצויות לאורכו. הניווט באתר נעים וידידותי.

קישור למפות:
https://www.teva.org.il/israeltrailsmaps

עוד באותו נושא

מתנה לאביב: כל מפות שביל ישראל להורדה חינם

לכתבה המלאה
מפת שביל ישראל. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
מפת שביל ישראל/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

שביל חיפה

"שביל חיפה" טומן בחובו 21 מסלולי טיול היוצרים יחדיו תוואי כולל של כ-70 ק"מ, כך שהכל בו מוצע בהתאמה אישית. אפשר ללכת קטע-קטע או לקחת כמה ימי חופשה מהעבודה ולבצע את השביל כולו (והוא אפילו מעגלי). כך או אחרת, יופיו של השביל הוא במגוון הנופי שבו - עיר, טבע וים.

תוכלו לבחור במקטעים אורבניים כגון העיר התחתית, ואדי ניסנאס ונווה שאנן, או טיולים בטבע - בנחל שיח, בשמורת שקמונה ועוד. בכל מקטע מצוינים נתונים כגון נקודת התחלה וסיום, אורך המסלול וכן תיאור מפורט של הדרך והאתרים באזור.

קישור למפות:
http://www.haifatrail.com/haifa-trail-segments-heb.htm

מפת שביל חיפה. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
מפת שביל חיפה/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

שביל הסנהדרין

"שביל הסנהדרין", המהווה יוזמה של רשות העתיקות ומינהל חמ"ד שבמשרד החינוך, הוא שביל טיול ארוך שיוצר מחווה לתולדות הסנהדרין. אורכו כ-70 ק"מ - מבית שערים ועד טבריה. אפשר כמובן לטייל רק בחלק ממנו, במקטעים שונים - ברגל, באופניים וגם ברכב שטח.

ייחודו של השביל הוא בשימוש שנעשה בטכנולוגיית מציאות רבודה: ניתן לטייל בעזרת אתר האינטרנט של השביל, ולקבל שפע של מידע אינטראקטיבי על אתריו השונים (נדרש חיבור ל-GPS). אתרים מרכזיים בשביל כוללים את בית שערים, אושה, יודפת, ציפורי, ארבל וטבריה העתיקה.
המסלול באתר מסומן על גבי תצלומי לוויין.

קישור למפה:
https://www.shvila.co.il

מפת שביל הסנהדרין. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
מפת שביל הסנהדרין/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

מסלולי טיול של קק"ל

אתר האינטרנט "אי ירוק" של קק"ל טומן בחובו שפע מכובד של מסלולי טיול משפחתיים, הכוללים הסברים ו"סיפורי דרך" מפורטים: מצוק מנרה והרי נפתלי, דרך טיולים בעקבות קרבות תש"ח, פארק עדולם, ועד נחל אלכסנדר ושבילים בפארק תמנע. לצד כל מסלול יש קישור להורדה מפה סכמטית בפורמט PDF, וכן קובצי ניווט (KMZ) שניתן להוריד למכשיר שלכם. מהאתר ניתן גם להוריד את אפליקציית הטיולים של אי ירוק.

קישור למפות:
http://www.eyarok.org.il/trips.aspx

מפת טיולי בגולן של קק"ל. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
מפת טיולי בגולן של קק"ל/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

שביל מים לים (ומסלולים רבים נוספים)

זהו כנראה אחד הטרקים הידועים והאהובים בארץ: שביל "מים לים" חוצה את הגליל מחוף אכזיב במערב ועד הכנרת שבמזרח, ובדרכו הוא חולף בנחל כזיב, בהר מירון ובנחל עמוד. כדי לבצעו נדרשים 4-3 ימים, והוא דורש תכנון קפדני.

תוואי ומפת המסלול מופיע באתר "נאקב", אתר שיתוף מסלולי טיול רגליים בארץ, ושמח לגלות כי לצדו מופיעים למעלה מ-270 מסלולי טיול נוספים, קצרים וקלים הרבה יותר. את המסלולים ניתן להוריד בפורמטים שונים (קצבי ניווט ו-PDF).

קישור למפה:
https://www.nakeb.co.il/hike/199

מפת מים אל ים נאקב. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
מפת מים אל ים נאקב/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

שביל ישראל לאופניים

נכון, השביל השאפתני הזה, שאמור לעשות לרוכבי האופניים את מה שעשה שביל ישראל לחובבי ההליכה, עדיין לא הושלם, אך יש בו מספר קטעים שסומנו היטב בשטח - בדרום הארץ.

השביל יימתח מהחרמון ועד אילת, כאשר כל מקטע תוכנן להימשך עד 8 שעות ולהסתיים במקום שבו יש אפשרויות לינה ומים זורמים. נכון להיום, ניתן כבר לרכוב במקטעי החלק שבין אילת למצפה רמון (מדובר ב-8 ימי רכיבה). באתר השביל ממתינה לכם מערכת מיפוי מתקדמת וגדושה בנתונים, וניתן להוריד לנייד קבצי ניווט של כל מקטע.

קישור למפה

מפת שביל ישראל לאופניים. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
מפת שביל ישראל לאופניים/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

אתר Israel Hiking

אתר שימושי וידידותי למשתמש, הכולל את מפת ישראל בתצורת Google Earth, כך שניתן לרדת לרזולוציות גבוהות, הן באזוריי טיולים והן באזורים עירוניים. המשמח הוא שהמפות כוללות סימוני שבילים בשטח, כמו גם אפשרויות שמירה, הדפסה, עריכה והתאמה אישית של המפות.

קישור למפה:
https://israelhiking.osm.org.il

מפת Israel Hiking. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
מפת Israel Hiking/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

שביל ירושלים

"שביל ירושלים" הוא יוזמה של רשות הטבע והגנים, עיריית ירושלים, קרן קימת לישראל והרשות לפיתוח ירושלים. השביל המעגלי נחנך לפני כעשור ואורכו 38 ק"מ - הן בעיר והן מחוץ לעיר. כך, הוא חולף באתרים בעלי חשיבות ועניין, וסימונו בשטח הוא פס זהב בין שני פסים כחולים. כמובן, ניתן לטייל רק בקטעים שלו, לפי העניין והזמן. מפת השביל שבקישור הבא סכמטית יחסית, אך היא מספקת וניתן להיעזר בתוכנות ניווט נוספות.

קישור למפה:
https://www.parks.org.il/wp-content/uploads/2018/01/jerusalem-map-20.pdf

מפת שביל ירושלים. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
מפת שביל ירושלים/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

שבילי סובב ערד

בשנת 2004 נולדה יוזמה בעיר ערד: סימון שבילי טיול סביב העיר, לטובת התושבים והמבקרים. הדבר היה מתבקש, מאחר שערד ממוקמת בלב אזור מדברי הגדוש במסלולי טיול.
באתר של העירייה ניתן למצוא פירוט של המסלולים השונים. מפות אינטראקטיביות לא תמצאו פה, אבל כן מופיעות סריקות של מפות סימון שבילים שתוכלו להוריד לטלפון הנייד, כמו גם הסברים על כל תוואי, בהם נחל פראים, נחל כידוד, מצפה בקעת קנאים, מצפור גורני ועוד.

קישור למפה:
http://www.arad.muni.il/tourism/trips/tioli-shbilim-aotfi-ard.html

מפת שביל סובב ערד. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
מפת שביל סובב ערד/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

שביל סובב כנרת

היקפה של הכנרת עומד על כ-60 ק"מ, והיה זה אך טבעי לסמן שביל טיול החולף לצד האגם הלאומי, במיוחד לאחר הסרת רוב המכשולים והגדרות שהוקמו כאן. שביל סובב כנרת הוא יוזמה של החברה להגנת הטבע והוא זוכה לפיתוח עדכני על ידי רשות הכנרת ואיגוד ערים כנרת. ניתן לבצע אותו בהליכה או ברכיבת אופניים, וסימונו כחול-סגול-לבן.

קישור למפה:
https://www.masa.co.il/wp-content/uploads/2016/02/650cc2e04d7083d3ec93f3b7cc38b349_kineret.pdf

מפת שביל סובב כנרת. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
מפת שביל סובב כנרת/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

מפות גוגל: כל פינה בארץ

לא בדיוק מפות סימון שבילים לטיולים ניווט, אבל יתרונם הגדול של מפות גוגל הוא שאין פינה בארץ שהן אינן מכסות. למעשה, אין צורך להיות מחוברים לרשת כדי ליהנות מהמפות - פשוט מורידים לטלפון ופותחים בשטח, באזור שבו אין קליטה. ניתן כמובן להוריד מפות של אזורים ספציפיים.

קישור למפה:
https://www.google.com/maps

מפות גוגל. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
מפות גוגל/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

מפות ישראל

באתר הממשלתי "מפות ישראל" ניתן לסמן קטע מסוים ולשמור אך רק אותו (בקובץ תמונה בסיסי מסוג png). זה לא ממש אינטראקטיבי, אבל מתאים לשימושים כללים. עם זאת, היתרון הוא שכל מדינת ישראל נמצאת על המפה, וניתן לרדת לרזולוציות מצוינות. האתר מציע כמה הפתעות חביבות: ניתן להוסיף למפה שכבות מידע רבות ומגוונות - בתי מלון, אתרי תיירות, שמורות טבע, אתרי קמפינג, אכסניות, אתרי טבע עירוני ועוד. ניתן גם לשתף את המפה ולהדפיסה.

קישור למפה:
https://www.govmap.gov.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully