וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך לחופשת הקיץ: 10 טיפים שיחסכו לכם כסף

באיזה ימים הכי כדאי לטוס, איך תחתכו בעלויות המלון, למה כדאי לטוס לשדה תעופה פחות מוכר ומה מגיע לכם אם יש עיכוב של שעתיים ויותר בטיסה? 10 עצות ממומחים שחובה לקרוא לפני שממריאים הקיץ לחו"ל

מערכת וואלה!

בווידאו: כמה טיפים לפני שטסים

1. טוסו בימים שלישי או רביעי

מחיר כרטיס הטיסה עשוי להשתנות גם אם מדובר באותו היעד, בעיקר בשל היצע וביקוש. אמנם המחירים במהלך עונת הקיץ גבוהים יותר, אך נסיעה באמצע השבוע היא בדרך כלל דרך טובה לברוח במחיר קצת יותר זול. כבונוס, שדות התעופה בימים אלה קצת פחות עמוסים, מה שאומר קצת פחות עיכובים בטיסה.


עוד טיפים חשובים לפני שממריאים:
24 טיפים מעולים שאתם חייבים להכיר לפני שטסים
כל מה שצריך לדעת לפני שטסים לואוקוסט
10 הטעויות הכי גדולות שאתם עושים בשדה התעופה
לקראת טיסה ארוכה: 15 טיפים קטנים שעושים הבדל גדול

2. לחתוך בעלויות המלון

המחירים עבור חדרי המלון יכולים להיות שונים מאוד, גם כשמדובר באותו המלון. הגיע הזמן להיות צרכנים נבונים. בדיוק כמו חברות לואו קוסט, מלונות רבים מבקשים תשלום נוסף עבור שירותים ומוצרים רבים, החל מ-Wi-Fi ועד חדרים גדולים ומרווחים יותר. חשוב לבדוק מראש על מה אנו למעשה משלמים וכמה תעלה לנו כל תוספת בעבור כל שירות שאותו המלון מציע.

ישנם תשלומים נוספים שקשורים למלון או לעיר בו החלטתם ללון, כך שייתכן ויהיו גם חיובים בלתי צפויים לחשבון הסופי, כגון מס תיירות או משלוח עיתון. לכן חשוב להקפיד ולבדוק לפני ביצוע ההזמנה אילו עוד עלויות או עמלות נסתרות עלולות לצוץ עם סיום השהות במלון.

עוד באותו נושא

תחסכו מקום לשופינג: 12 דברים שאתם לא צריכים לארוז לחופשה

לכתבה המלאה
תיירת בלובי מלון עם לפטופ. Shutterstock, ShutterStock
במלון, בדקו שאתם לא משלמים על גלישה באינטרנט/ShutterStock, Shutterstock

3. הימנעו מאירועים גדולים ושימו לב למועדים וחגים

אם אי פעם נתקלת בעת חיפוש מלון במחירים גבוהים בצורה לא הגיונית, רוב הסיכויים שאתם מתכננים את הטיול שלכם בטיימינג בעייתי - בעת חג או אירוע גדול המתקיים ביעד שאליו אתם רוצים לטוס. כך למשל, אם יש כנס גדול, אירוע ספורט או פסטיבל בעיר, מחירי המלונות נוסקים, ולחילופין אם מדובר בחג אתם עלולים למצוא את עצמכם מושבתים במלון לאחר שגיליתם בדיעבד כי הכל סגור וייפתח שוב רק למחרת.

4. קראו ולמדו את זכויותיכם

למרבה הצער, תמיד יש סיכון שהטיסה תתעכב או חלילה תבוטל, במיוחד במהלך עונת הקיץ העמוסה. ביעדי קיץ רבים, הדייקנות הממוצעת של הטיסה עשויה להיות נמוכה עד 50% ואפילו פחות מכך. כלומר, אחת משתי טיסות לפחות תסבול מעיכוב או הפרעה כזו או אחרת.

אם יש בכך נחמה, חשוב לדעת כי אם הטיסה שלכם אכן התעכבה בלמעלה משלוש שעות, ייתכן ותהיו זכאי לפיצוי של עד 600 אירו לאדם מחברת התעופה. ידע זה כוח, וחשוב להיות בקיאים בזכויותינו גם למקרים פחות נעימים שכאלה.

יתרה מכך, חשוב לדעת כי החקיקה האירופית EC261 מגנה על כל הנוסעים, ללא קשר לגילם. לא משנה אם מדובר ביילוד או פנסיונר - כולם שווים תחת התקנה האירופית EC261 כשמדובר בשיבושי טיסה. גם תינוקות סובלים משיבושי הטיסה, אז כמובן שהם צריכים לקבל את אותו הפיצוי כמו מבוגרים בטיסה.

למעשה, במשך שנים, חברות תעופה טענו כי תינוקות מתחת לגיל שנתיים צריכים להיות פטורים מקבלת פיצויים בגין שיבושי טיסה, שכן הם אינם נדרשים בכרטיס טיסה ואינם 'תופסים' מושב על המטוס. עם זאת, בבתי המשפט הוכח כבר בעבר כי כל עוד נוסע שילם את התשלום הנדרש לחברת התעופה (בדרך כלל מדובר באחוז מסוים מעלות כרטיס רגיל בתוספת מיסים, תלוי בחברה) עבור הילד, גם הילד זכאי לפיצוי עבור עיכוב או שיבוש הטיסה.

נוסע מזוודה שדה תעופה טרמינל. Shutterstock, ShutterStock
פיצוי של עד 600 אירו מחברת התעופה בעבור טיסה שהתעכבה יותר מ-3 שעות/ShutterStock, Shutterstock

5. תכננו מראש

בסופו של יום, כמעט תמיד עדיף להזמין טיסות ולינה מראש. נכון שלפעמים אפשר להחליט על טיסה ספונטנית ובאמת למצוא כמה עסקאות אטרקטיביות של הרגע האחרון, אבל לרוב המחירים גבוהים יותר ככל שתאריך ההזמנה סמוך לתאריך היציאה.

6. נקו את הדפדפן שלכם

הקפידו לנקות את הדפדפן שלכם או לגלוש בדפדפן פרטי כאשר אתם מחפשים טיסות ומלונות. למעשה, אתרים רבים עוקבים אחרי הפעולות שלנו, ויודעים למשל אם ומתי חיפשנו והזמנו טיסה, והם יודעים גם שלא הזמנו עדיין מקום. אם נחזור לאתר שלהם, ייתכן ונגלה שהמחיר אותו ראינו בעבר כעת מעט גבוה יותר. הסיבה לכך היא שהאתר יודע שיש לנו עניין מסוים באותה נסיעה ולכן מציע לנו מחיר גבוה, שכן לכאורה אין לנו ברירה, כי טיסה כבר הזמנו. אז אם בחיסכון עסקינן, מומלץ להקפיד ולגלוש באינטרנט במצב "גלישה בסתר".

צעירה עם מחשב לפ-טופ. ShutterStock
כשמזמינים טיסה ומלון, מומלץ לגלוש באינטרנט במצב "גלישה בסתר"/ShutterStock

7. לטוס לשדות תעופה פחות מוכרים או יעדים שטרם גיליתם

למעשה, ישנן סיבות רבות לנסות להיות קצת יצירתי בתכנון החופשה השנתית שלכם. בשדות תעופה מוכרים וגדולים סביר שיהיו עומס ועיכובים, ובנוסף המחירים ליעדים הפופולריים נוטים להיות גבוהים אפילו יותר בחודשים אלה, למרות העומס והצפיפות המלווה את התקופה. אז למה להיות כמו כולם?

על ידי חיפוש של פניני תיירות חדשות ניתן לגלות יעדים מקסימים, פחות מתויירים וסביר להניח שגם הרבה יותר זולים. אם בכל זאת החלטתם לטוס ליעד מבוקש, כדאי לבדוק את האופציה לטוס בדרך שדות תעופה קטנים יותר ומוכרים פחות, כאלה שהעומס בהם סביר ונסבל גם בתקופות העמוסות של השנה.

8. שימו לב לעלות הכבודה

בשנים האחרונות, כל הנושא של תשלום על כל תיק ומזוודה נוספים הופך לנפוץ הרבה יותר. חשוב להקפיד ולקרוא את הכללים בנושא מטען היד, והכבודה בכלל, של חברת התעופה שאיתה החלטתם לטוס, כדי שלא תיאלצו לשלם כסף נוסף על חריגות עקב כבודה יתרה.

מזוודה טיסה. ShutterStock
בדקו מה מדיניות התשלום על כבודה בטרם הגעתם לשדה/ShutterStock

9. בקרו בשני מקומות בטיול אחד!

כדאי לדעת לנצל היטב את הטיול, גם כספית וגם חווייתית. מומלץ לנסות ולהפיק את המירב מהחופשה ו'לתפוס 2 ציפורים במכה'. פעמים רבות המקומות מסביב ליעד הפופולרי שאליו אנו נוסעים, יפים ומעניינים לא פחות, וכדאי לחקור קצת כדי להגיע לכמה שיותר מקומות ולחוות כמה שיותר חוויות בעלות של חופשה אחת.

10. הכר את הזכות לקבל טיפול

מחובתן של חברות התעופה לדאוג לנוסעים גם בעת ההמתנה לטיסה שהתעכבה, שכן בסופו של דבר הנוסעים מוצאים עצמם מבלים זמן המתנה ממושך בשדה התעופה. הנוסעים באיחוד האירופי, למשל, מוגנים על ידי חוק EC261 שקובע כי נוסעים אשר טיסתם בוטלה או מתעכבת ביותר משלוש שעות, עשויים להיות זכאים לפיצוי כספי, ואילו הזכות לקבלת טיפול מתחילה כבר לאחר שעתיים.

משמעות הדבר היא, שחברות תעופה חייבות לספק לנוסעים ארוחות ומשקאות, וכן שתי שיחות טלפון חינם, הודעות פקס או הודעות אימייל. בדרך כלל, חברות תעופה ינפיקו לנוסעים הממתינים שובר מזון לחנויות בשדה התעופה והמסעדות.

חברת התעופה צריכה גם לספק לינה במלון במידת הצורך, כמו גם הובלה אליו וממנו. במידה ולחברת תעופה אין את היכולת לספק מלון לכל נוסעיה, באפשרות הנוסעים לבחור מקום לינה בעצמם ולקבל החזר על ידי חברת התעופה במועד מאוחר יותר.

הטיפים באדיבות AirHelp, העוסקת בתחום זכויות הפיצויים לנוסעים שנפגעו מחברות התעופה.

*יש לכם טיפים נוספים לקראת חופשת הקיץ? טקבקו לנו כאן!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully